O poklad valky.cz - 116.kolo

Súťaž o knihu

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prichádza ďalšie kolo našej súťaže, Zádávateľ čoskoro zverejní svoju totožnosť...


Súťaž začína 12.5.2008



Pravidlá súťaže O poklad valky.cz


- Na začiatku súťaže Zadávateľ udá, čo presne hľadáme (napríklad "hľadáme osobu")
- Ktorýkoľvek člen fóra môže položiť očíslovanú otázku, na ktorú možno jednoznačne odpovedať slovami ÁNO, alebo NIE.
- Prvá súťažná otázka môže byť položená najskôr v prvý deň sútaže. Do úvahy sa berie systémový čas servera.
- Každá nasledujúca otázka môže byť položená až keď je zodpovedaná predchádzajúca otázka.
- Počas jedného kalendárneho dňa môže každý užívateľ položiť maximálne jednu otázku.
- Zadávateľ odpovedá pravdivo, ale nijako sa nesnaží napomáhať súťažiacim, skôr naopak. Ak Zadávateľ nevie odpovedať na otázku, vysvetlí prečo nepozná odpoveď, ale pritom dbá, aby nenapovedal.
- Ak si niekto myslí, že pozná odpoveď, môže okamžite napísať svoj tip. Takýto príspevok sa nečísluje. Tipovať možno iba raz za kalendárny deň, teda v jednom kalendárnom dni môže jeden užívateľ položiť jednu otázku a vysloviť jeden tip.
- Po zodpovedaní 15. otázky vrátane má pýtajúci sa právo výhradného tipu pol hodiny po zodpovedaní otázky Zadávateľom, alebo kým nie je položená a zodpovedaná ďalšia otázka.
- Ak bola v priebehu súťaže položená aj otázka, aj tip v súlade s pravidlami, Zadávateľ najprv zodpovie správnosť tipu a následne zodpovie otázku.
- Po 20 otázkach dá Zadávateľ nápovedu - indíciu k správnej odpovedi. Druhú indíciu Zadávateľ dá po 30 otázkach.
- Ak správna odpoveď nie je uhádnutá ani po 40 otázkach, Zadávateľ sa stáva výhercom a kolo končí. Zadávateľ však má podľa vlastnej vôle právo súťaž predĺžiť o ďalšie otázky, ktorých počet však musí určiť bezprostredne po zodpovedaní 40. otázky. Počet nadstavených otázok môže byť zvyšovaný viackrát, vždy však musí byť určený ich konečný počet. Konečný počet nadstavených otázok však môže kedykoľvek určiť aj Moderátor súťaže.
- Ak nikto nepoloží otázku, či tip po dobu 10 dní, súťaž končí bez výhercu.
- Za výhry v súťaži sú udeľované vyznamenania serveru valka.cz podľa určených pravidiel.
- Ten, kto uhádne správnu odpoveď pred zodpovedaním 20. otázky získa vecnú výhru podľa vlastného výberu z výhernej ponuky.
- Za jeden kalendárny mesiac môže jeden užívateľ vyhrať maximálne jednu vecnú výhru.
- Porušenie pravidiel počas súťaže rieši Zadávateľ, ktorý je za chod súťažného kola zodpovedný. Server nenesie nijakú zodpovednosť za prípadné chyby v konaní Zadávateľa.
- V špecifických prípadoch môže do sútaže zasiahnuť Moderátor súťaže, alebo Administrátor.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254319 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak dle pravidel začínáme zítra, ale už teď si můžete lámat hlavičky s tím co jsem. Protože zcela jistě nejsem osoba. No řekněme že jsem nějaká ta budova.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254343 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

tak jedem:-)
1)jsi stavba v Evropě?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254351 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

1) To je to mezi Atlantikem a Uralem ?
Tak to pak musím říct - ano.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254354 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

2) Si v západnej Európe?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254355 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

2) Západní Evropa - hmm odkud je to západ a odkud východ. No pokud použijeme staré politické členění Evropy , tak mám výjde že ne.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254356 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

3) Památník nebo muzeum (počítají se třeba i stavby které původně sloužily jinému účelu, třeba pevnosti apod., stav beru vzhledem k současnosti)?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254357 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

3) Pokud bereme v potaz češtinu tak budu spíše samička od památníku, tedy památka. Muzeum ale nejsem.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254358 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

4) stojíš na území bývalého SSSR ?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254359 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

4) Ne , až tak východně zas nestojím.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254373 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

5) Jsi původem ze střdedověku?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254374 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

5) Hmm jestli tím míníš období od l.p. 476 do l.p. 1492 případně l.p. 1517 - tak se musím přiznat že jsem z tohoto období.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254378 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

6) nacházíš se severně od 47.stupně severní šířky ?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254381 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

6) Ano a taky jsem jižně od 90. stupně severní šířky Smile
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254384 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

7) nachádzaš sa v strednej európe?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254393 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

7) Ano v prostoru popsaném v atlasech jako Střední Evropa bych se nacházela.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254395 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

8) nacházíš se na území bývalé ČSR?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254397 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

8) a už mě mají protože tohle popřít prostě nejde, na území toho co bylo kdysi ČSR se tedy jako nacházím.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254398 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

9) Bola si v minulom storočí (1900-2000) zrekonštruovaná?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254402 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

9) Tedy vy my dáváte - jelikož můžu mlžit jak chci tak odpovím - ne , ale může se najít někdo kdo by řekl, že jsem zrekonstruována byla.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254403 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

10) Byla jsi někdy před rokem 1918 zeměpanským majetkem?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254404 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

10) já bych řekla, že nebyla (to ale může být jen můj názor)
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254407 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

11) Sloužíš k církevním účelům?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254416 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

11) jestli sloužím k církevním účelům , hmmm jak bych to řekla - sloužím (to bude zase vyjasňování po ukončení kola)

Zahrnuji ale celou dobu své existence.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254425 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

12)nacházíš se přímo v Praze?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254427 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

12) Tak teď už vám zbývá chabým odhadem asi 100 budov, no možná víc. Tedy ano nacházím se v Praze.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254428 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

13) Jsi jedna/jednotlivá budova (ne komplex budov)?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254430 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

zkusím tip od boku i když podle mě nepravděpodobný - jsi chrám sv. Víta ???
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254432 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

13) No jak bych to vyřešila - řekněme že jsem jednotlivá budova. I kdzž někdo by klidně tvrdil že jsem více budov, já tvrdím že jsem jednotlivá budova.


To Schlange: to snad nee, tak jednoduché to zase mít nebudete - navíc chrám sv. Víta se ve 20. století dost mohutně rekonstruoval, tak ten to být rozhodně nemohl.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254433 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

14) Máš nejaký vzťah k čs. odboju v druhej svetovej vojne?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254434 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

tak já si tipnu pravoslavný chrám sv. Cyrila a Metoděje v Praze, Resslova ulice...
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254435 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

14) Jako že bych byl kostel sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ulici, sklamu tě - nemám.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254436 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To Welda - to chce chvilku přemýšlet a nestřílet hned jak se někdo na něco zeptá - není ten kostel náhodou barokní - tedy postavený dávno po konci středověku (pokud vím tak se stavba začala někdy kolem roku 1730).
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254437 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

15) Stojíš na Strahově ?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254438 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

15) áááá Quatí je tu , pánové končíme, ale ne teď protože na Strahově nestojím.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254439 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hmmm, pokud bych uvažoval, že láska k bližnímu je jeden z hlavních účelů práce církve, tak si tipnu :
Invalidovna v Karlíně ?
Sad Netřeba odpovídat, páchám sám sepuku, špatně jsem pochopil souvislost toho data 1730 a zapomněl na středověk
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254440 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No jo, chybička se vloudí, takže
16) jsi klášter ?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254441 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ano Quatí máš pravdu - netřeba odpovídat, opravdu Invalidovna v Karlíně nejsem.


16) Ne klášter opravdu nejsem, to bych asi neuhádal - protože klášter je obvykle dost velkej komplex budov.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254452 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

17) máš nějakou spojitost s husitstvím?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254466 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

17) Z husitstvím spojitost nemám, tedy aspoň mě není známa.


Tak to asi Betlémská kaple nebudu Smile Razz
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254467 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

18) Stojíš na Vyšehradě?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254469 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

18 ) Vyšehrad - moooc pěkné místo a ten výhled na paramata Bohnic, Proseka, Smíchova atd. Moc si jich ovšem neužiju protože tam nestojím.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254475 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

19) v tom případě se zeptám, stojíš na starém městě ?


a zrovna si tipnu: nejsi čistě náhodou Staronová synagoga ?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254476 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Teď jsi porušil pravidlo výhradního typu po zodpovězení otázky .


No ale přesto ti odpovím nejsem Staronová synagoga.


Otázku zodpovím později.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254477 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jsi Staroměstská radnice?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254479 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak vyhrazená půlhodinka pro Amize nám uběhla - můžeme pokračovat.


19) Na Starém městě by jste mě taky hledali marně.


No a jelikož Malkin svůj dnešní tip už promarnil , tak to nebudeme zdržovat a můžete se ptát dál - těch 30minut je zbytečné čekat.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254480 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Amiz - jakou souvislost má církev a Staroměstská radnice ?


Ne opravdu nejsem Staroměstská radnice.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254482 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No ona tam byla kaple...... Idea tady by to bylo OK (spíš mi tam neseděla ta nesouvislost s husitstvím....... ale poučil jsem se z minulýho kola a tipuju dokud můžu ).
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254483 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No ona kaple byla leckde - tak zákeřnej zase nejsem.
I když kdoví ví - někteří budou asi pěkně skřípat zubama, až zjistí co jsem si na mě vymyslel.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254487 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

20.) bola si niekedy poškodená napr. pri požiare?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254490 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

20 ) jestli při požáru to nevím, ale poškozená jsem určitě někdy byla.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254492 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak dáme malé shrnutí:
Jsem stavba, na území Prahy, mám spojitost z církví, tvoří mě jedna budova a pocházím z období středověku.


Co nejsem :
vynechám neúspěšné tipy na lokalizaci.
V Praze by jste mě nenašli na Starém městě, Vyšehradě a Strahově.
Nejsem památník a ani muzeum.
Ve 20. století jsem nebyla rekonstruována (ovšem z malou výhradou).
Nebyla jsem zeměpanským majetkem.
Nemám spojitost z čs. odbojem za II. svět. války
Nemám spojitost z husitstvím



Určitě ve svých tipech vynechte :
Chrám sv. Víta
kostel sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ulici
Invalidovnu v Praze-Karlíně
Staronovou synagogu
Staroměstskou radnici
a jak jsem prozradil - Betlémskou kapli


No snad to bude vše.


Teď dáme malou velkou nápovědu : i když nejsem kaple Betlémská, jistá souvislost s ní by se najít určitě dala.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254493 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

tip - si Karlova univerzita?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254496 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Karlova univerzita - rozhodně nejsem, to je taky dost velký komplex budov. Navíc jeho rekonstrukci ve 20.století bych asi taky neutajil.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254497 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

21) Pokusím se trošku upřesnit časové období a ptám se: Byla jsi dokončena ( uvedena do provozu ) po roce 1300?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254524 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

21) Ne, to už jsem byla dokončena a používána
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254538 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

22) A což takhle na Hradčany kdybych se zeptal. Jsi na Hradčanech?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254548 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

22) Ano v části Prahy nesoucí toto jméno bych byla.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254550 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Že by bazilika sv. Jiří?


(žádnou jinou, takhle starou církevní stavbu si v té oblasti aspoň nevybavuju)
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254554 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

23) Nacházíš se v areálu Pražského hradu?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254555 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nejsem bazilika sv. Jiří



23) Ano v obvodu areálu Pražského hradu se nacházím.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254560 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

24)Prošla jsi v polovině 17. stol. velkou přestavbou ?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254562 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

tip - Starý kráľovský palác
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254563 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dal jsem svou otázkou nápovědu Mart-inovi, ale jak vidím, musím se pokusit tipnout rychle sám:
Jsi budova Starého proboštství na III. nádvoří Pražského hradu
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254564 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kurňik........ tady aby člověk seděl neustále v pohotovosti, půlhodina na výhradní tip uplyne a hned takováhle smršť Shocked ..........no nic no
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254566 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No tak to vezmeme hezky popořádku.


Nejsem Starý kráľovský palác
Nejsem budova Starého proboštství na III. nádvoří Pražského hradu


24 ) Neprošla jsen v polovině 17.stol. velkou přestavbou.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254570 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tak já si také tipnu Smile


Jsi rotunda sv. Víta?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254571 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ani rotunda sv.Víta nejsem Smile
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254572 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nu což, nedá se nic dělat, budeme pátrat dál. I když v areálu Pražského hradu už nevím o žádné budově postavené před r. 1300, ale určitě se mýlím. Jen takovou malou poznámku v souvislosti s tvým vyjádřením z úterý ze 16:01. Doufám, že nepovažuješ stavbu postavenou na místě starší stavby (která byla při stavbě jiné budovy zbořena, či se spíše ani nezachovala) za kontinuální stavbu ? Pokud ano, už si s tebou nebudu hrát #Bday #Bday
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254573 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Quatí - tak zákeřnej asi už budu. Mám pocit, že víš o jakou stavbu jde a proto to nebudeme tady rozebírat.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254576 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

jsi Kostel Panny Marie - II. nádvoří Pražského hradu?
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254577 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hezkýýýý - ano jsem první a zároveň i druhá zděná stavba v obvodu Pražského hradu - kostel Panny Marie


Dle některých historiků jsem vůbec první stavba na ostrožně na které později vzniklo hradiště, které se stalo sídlem Přemyslovců.


Poprvé mě dal postavit kníže Bořivoj a z nevyjasněných příčin (nebo ne zcela doložených) mě obnovil jeho syn Spytihněv (píšu z hlavy, tak doufám že i dobře). Jako stavba jsem zanikla ve 14.století. Archeologové mě dlouho neúspešně hledali v různých částech Hradu až mě objevil Ivan Borkovský v roce 1952.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254579 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Smile tvuj, tak tohle jsem fakt nečekal. Řekl bych, že to bylo na hranici mlžení, hádat stavbu, která již pár set let neexistuje. No, soutěž se nám s koly poněkud přiostřuje Confused
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254586 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Do pytle, zase mám prameny, který mě vedly uplně někam jinam a tuhle stavbu prakticky ihned vylučovaly. Já se na tu wikinu vykašlu. A to jsem o tom kostelu přemýšlel skoro od začátku.
Prosím zadavatele o uvedení pramenu, ve kterém je potvrzeno, že ještě v roce 1300 stál a byl používán a že nevyhořel. Protože já momentálně našel jen tyto informace
cs.wikipedia.org


Taky prosím o nápovězení k tý spojitosti s Betlémskou kaplí, abych se přiznal, mě pořád ještě poněkud uniká.
Právě po vyloučení této stavby jsem už kvůli naznačené souvislosti přemýšlel o kapli Sv. Mořice, ale ta my taky neseděla.


PS: Ještě drobná češtinská připomínka. Píše se s kým/čím ne z, to je z koho/čeho (viz shrnutí)
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254588 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No. ono se nikde v těch odpovědích/otázkách nevyskytlo že by byl v provozu po roce 1300 respektive že stál a nevyhořel.


Ta formulace kde se ten letopočet vyskytl byla že "nebyla dokončena/uvedena do provozu po roce 1300" což je OK.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254590 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - zadavatel :

21) Ne, to už jsem byla dokončena a používána



Citace - zadavatel :

20 ) jestli při požáru to nevím, ale poškozená jsem určitě někdy byla.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254591 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V posledních kolech mám dojem, že bych se měl držet pravidla "ignoruj vždy jednu odpověď zadavatele". Doufám, že aspoň tentokrát mě zadavatel přesvědčí, že tomu tak není Sad
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254592 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Souhlas s MART.inem. Mlžení je jedna věc a zavádějící informace věc druhá. Je to již několikáté kolo, kdy odpověď se logicky a na základě informací od zadavatele ani z dostupných pramenů nalézt nedala
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254593 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zde bych se zadavatele zastal. Tyto dvě odpovědi zase nejsou tak zavádějící
ve 20. jasně řekl, že neví zda při požáru, ale že poškozena byla (požár tedy nevyloučil)
ve 21. a odpověď na Pokusím se trošku upřesnit časové období a ptám se: Byla jsi dokončena ( uvedena do provozu ) po roce 1300 také není úplně špatně. Na to zda byla používána otázka nebyla, to bylo jen pěkné mlžení.


A co se týče té betlemské kaple. Z té se také dochovala asi jen jedna nebo dvě zdi a zbytek je dostavěn nově. To mě vedlo k tomu hledat polorozpadlé stavby Smile


Za sebe můžu říct moc pěkné kolo.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254596 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nikdo zadavatele nenuté aby odpověď rozšiřoval, ale pokud tak učiní musí podle pravidel odpovídat pravdivě.


Kdyby někdo neznal pravidla soutěže tady je kousek:
Zadávateľ odpovedá pravdivo, ale nijako sa nesnaží napomáhať súťažiacim, skôr naopak. Ak Zadávateľ nevie odpovedať na otázku, vysvetlí prečo nepozná odpoveď, ale pritom dbá, aby nenapovedal.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254597 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Sám som 20) odpoveď pochopil tak, že v roku 1300 bola táto budova používaná.


No spätne nad tým uvažujem a (neviem, aká je v tomto čeština), ale ak po slovensky poviem, že v roku 1300 "táto budova už bola používaná", tak to môže znamenať (1) že v tom roku bola používaná, alebo že (2) pred týmto rokom bola používaná.


Zvlášť, keď otázka znela či bola do roku 1300 dostavaná, alebo nie, Zadávateľ odpovedal, že už bola používaná (predtým).


Teraz to teda nemám problém vnímať ako mlženie.



edit:
MART.in: môj mimosúťažný tip je, že zadávateľ proste nečítal tan pahýľ na wikine.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254598 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

po roce 1300, ne do roku 1300. Pro mě je v tom v češtině rozdíl.


No ale to je celkem fuk, to jsem byl ochoten přejít.
Ale to poškození požárem, když mi prakticky hned první pramen ukazuje na to, že byla požárem stavba poškozena tak, že to vedlo k jejímu zániku a zadavatel napíše, že neví.


A ještě stále přemýšlím o tý souvislosti s Betlémskou kaplí.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254600 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ano zadavatel wikinu nečetl.


Souvislost z Betlémskou kaplí - Betlém a pana Maria a navíc Ivan Borkovský prováděl archeologický výzkum v obou objektech.


Add Welda: kde je řečeno že stavba musí existovat.


Informace jsem čerpal z knížky právě Ivana Borkovského - Pražský hrad v době přemyslovských knížat


To poškození jsem vztahoval spíše k poškození původní stavby knížete Bořivoje a následné přestavbě knížete Spytihněva .
Navíc k požáru určitě došlo v roce 1047 - snad jsem to trefil, opět je to z hlavy), kdy došlo k požáru celého hradu.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254609 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aby zase nedošlo k nedorozumění - zda při požáru z roku 1047 došlo i k mému poškození nevím přesněji, tam vím určitě o poškození knížecího paláce a hradby.


Add rok 1300 - jelikož se v souvislosti blíže mě neznámé o existenci tohoto kostela zmiňuje ve svém díle i tzv. Dalimil a to dost přesně , protože právě záznamy Kosmy a Dalimila vedli Ivana Borkovského k přesné lokalizaci stavby, lze usoudit, že tento kostelík existoval a byl používán ještě někdy v polovině 14. století.


Ke zboření kostela došlo až za Karla IV.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254611 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

např. tento pramen (je to č.6) mluví o době zániku kostela celkem jasně.


web.quick.cz


Takže bych řekl, že Zadavatel nepochybil
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254612 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - Quatí :

Souhlas s MART.inem. Mlžení je jedna věc a zavádějící informace věc druhá. Je to již několikáté kolo, kdy odpověď se logicky a na základě informací od zadavatele z dostupných pramenů nalézt nedala - viz např. minulé kolo, dala se jen výstřelem od boku uhádnout.



jelikož jsem byl minule zadavatelem já tak by mě zajímalo co konkrétně máš na mysli, protože jsem čerpal pouze z dostupných pramenů.
můj dojem ze soutěže byl spíše že jsem byl snadným cílem a napovídal jsem až moc přesně - viz brzké odhalení a komentáře na konci soutěže.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254630 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tiež sa musím zastať Zadaveteľa, iba to pekne zahmlil a ja som zbytočne očakával zákernosti tam kde neboli Very Happy a preto ta trefa vedľa Very Happy.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254632 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ještě add. požár - vzhledem k tomu že stále pracuji na článku o vzniku Pražského hradu (až se stydím že tomu je už skoro rok), tak vím že k požárům jednotlivých budov docházelo, ale ve chvíli odpovědi na otázku jsem si nebyl schopen ověřit zda k poškození došlo právě díky ohni a proto jsem se vyjádřil tak jak jsem se vyjádřil - myslím že odpověď jako taková požár nevylučuje.


Karel IV. při zrušení kostela přenesl i jeho zasvěcení a to podle mě poukazuje na to, že až do svého zániku byl kostel vysvěcen (no možná si to vykládám špatně - natolik se v křesťanství neorientuji).


Nevím třeba autor příspěvku na wikině věděl víc než Ivan Borkovský - pravdou totiž zůstává, že jsem informace bral z jeho studie, možná to byla chyba, ale wikinu jako zdroj opravdu nepoužívám.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254637 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Každopádne ďakujeme za osviežujúce kolo a gratulujem Amizovi k výhre, už šiestej v poradí. Tým sa zadradil medzi držiteľov Stuhy výhercu súťaže:



Taktiež gratulujeme Michalovi Rakovi k získaniu Čestnej stuhy účastníka súťaže, vďaka jeho dlhodobej aktívnej a zmysluplnej účasti v súťaži.



Tešíme sa na ďalšie kolo, ktoré vypukne 26. mája / května 2008.


Zatiaľ sa môžete prihlásiť do úlohy Zadávateľa na nasledujúce kolá:
120. kolo - 07.07.2008 -
122. kolo - 04.08.2008 -
123. kolo - 18.08.2008 -


Prihlásiť sa môžete TU
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254644 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mě už je to celkem jedno, ale jde mi spíš o to, aby nedošlo k precedentu, kdy pak zadavatel, dovedeno do extrému, odpoví na polovinu otázek nevím protože to zrovna z hlavy neví, navíc ani neuvede důvod proč to neuvádí (čímž vznikne dojem, že tato data nejsou známa), i když odpověď se nalézt dá.
V podstatě je to porušení pravidel, protože jsi nevysvětlil PROČ nemůžeš jasně odpovědět.


Nechci se hádat, ani Ti nic vyčítat a uznávám, přesvědčil jsi mě, na rozdíl od několika předchozích kol a zadavatelů, o reálnosti (nebo aspoň minimálně velmi velké pravděpodobnosti) Tebou uvedených údajů. Vše ostatní jsou už spíš jen "procedurální" mušky Laughing


Příznávám, taky mě trochu mrzí, že jsem to neuhodl, když jsem na Hradě skoro rok sloužil. Bohužel, k lepším podkladům jsem zrovna jako na potvoru neměl přístup (o Hradu máme doma půl knihovny, ale dostanu se k ní nejdřív pozítří, trochu pozdě Wink )
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254645 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

MART.in> ...tá tužka je fakt ohybná... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254647 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To Mart.in - já klidně uznám, že ta odpověď byla možná trochu více nejistá než by měla být, pravdou totiž je že po položení 20. otázky jsem to začal brát trochu na lehčí váhu - není to sice omluva, ale už jsem věděl, že nikoho ze soutěžících poškodit nemůžu a tak jsem odpovídal i bez pramenů v ruce, ale myslím že do 20 otázky jsem se větší chyby nedopustil. Navíc ten požár byl v otázce uveden jen jako příklad - kdybych odpověděl ano a někdo věděl že daný kostel nikdy nevyhořel ale přesto byl poškozen jiným způsobem, například pohybem hornin - viz. pád pevnostní zdi vybudované Přemyslem Otakarem II. ke kterému došlo v 16. století byl by problém opačného rázu a proto jsem odpověděl tak jak jsem odpověděl.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254648 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Smile já vím že můžeš zadat neexistující již oběkt, tomu rozumím, trochu mě mate, že do 22. otázky hovoříš o objektu v přítomném čase teprve od ní v minulém, ale jinak to beru jako velmi ostré mlžení. Nicméně mi to nějak nekazí hezký pocit ze hry, po 22. otázce jsou už počítal s variantou, že hledéme něco, co již není. Takže se těším na příště Confused A osobně nemám s tímto kolem zase tak velké problémy. Opět si uvědomuji, že se někdy ptáme velmi neurčitě, že my máme pocit, že otázka je jasná, nemá jiný možný výklad, ale druhý to může vidět poněkud jinak. Znovu poučení pro mne, otázky zadávat tak jasně, že není možnost jiného výkladu.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254651 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Já fakt v této hře časování neřeším a to ani jako zadavatel a ani jako hádající - to by jsme se s toho zbláznili a dohadovali se ještě měsíc po ukončení kola - jen si vem že bych na otázky lokace odpovídal , že tam nestojím - fakticky bych lhal, protože moje základy a i části zdi jsou stále k vidění, tedy to zrušení nebylo až tak doslovné jak si představujeme.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254653 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

to koba: Já ti to v tý hospodě asi fakt ukážu, jestli se do Tebe zapíchne a neohne se, budeš mít holt smůlu Laughing Laughing Laughing
Jo, tužka je v klidu, ale přece jen bych tuhle soutěž vrátil trochu víc na zem. Protože v poslední době se mi to zdá trochu divoké. Např. kolo 114 obzvláště po argumentaci u kola 112, kdy jsou zadavateli vytýkány dvě chyby které neexistují a kupodivu je v argumentaci zcela opomíjena chyba, která tam je (až na závěrečný příspěvěk dava, s nímž, narozdíl od těch ostatních, souhlasím)


to welda: Problém je v tom, že vždy je možnost jiného výkladu, pokud zadavatel neodpoví jasně ANO nebo NE.


Je rozdíl jestli jako budova nevím jestli jsem vyhořel (protože není dostatek podkladů), nebo to nevím jako zadavatel (protože podklady zrovna nemám a nemůžu si vzpomenout), proto předpokládám taky, že je v pravidlech věta
"Ak Zadávateľ nevie odpovedať na otázku, vysvetlí prečo nepozná odpoveď, ale pritom dbá, aby nenapovedal. "
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254657 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Děkuji za stužku


Malá náplast na to, že jsem absolutně neúspěšný tipující Crying or Very sad Smile
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254663 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vítej do klubu Laughing
Jo abych nezapoměl, gratulace vítězi a zadavateli.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254667 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nic já nechci vypadat že se z toho vyvlékám, ale ta otázka nezněla "Vyhořel jsi ?", ale zněla "Byl jsi poškozen ?" a v tom smyslu byla odpověď snad správná nebo máš pocit že ne.
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254693 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

MART.in> S tou "divokosťou" si posledný čas všímam tiež, no pokiaľ ide o 114. kolo, čakal som, že Jiří Fidler ako Zadávateľ sa ešte vyjadrí. Keďže však mlčí, predpokladám, že nemôže nájsť dostupné pramene. Ono je to ťažko, keď niečo vieš ústne, ťažko to podložíš a zase ak ti niekto položí otázku, nebudeš zavádzať, keď vieš, že pravda je iná, hoci možno nedostupná, alebo nepodložiteľná... komplikovaná situácia.


Každopádne sa budem snažiť povzbudiť zadávateľov, aby zostručnili svoje odpovede na ÁNO a NIE, resp. krátke vysvetlenie typu NIE, nestál; ÁNO, zomrel a podobne. Rozvádzanie väčšinou vedie iba ku zmäteniu, hoci sú zadá a vatelia, ktorí aj veľa kecajú okolo a k veci, ale nikoho to nezvádza, napr. Quatí. Ale to je asi náhoda. Každopádne sa bavím(e) Smile
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254700 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Samozřejmě se také připojuji ke gratulaci vítězi. Dík zadavateli za zajímavé kolo a omluva Schlangemu za chybu v mé hloupé filipice. Jeho kolo to samozřejmě nebylo a již jsem to opravil. Embarassed Embarassed
URL : https://www.valka.cz/O-poklad-valky-cz-116-kolo-t72090#254710 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more