Henschel Hs 123 A-1

     
Název:
Name:
Henschel Hs 123 A-1 Henschel Hs 123 A-1
Originální název:
Original Name:
Henschel Hs 123 A-1
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1936-DD.MM.1937 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin-Schönefeld /
DD.08.1936-DD.04.1937 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1936-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
229:
Henschel: 50
AGO: 179
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1935 (Hs 123 V1 prototyp / prototype)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1420 kg 3131 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2175 kg 4795 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,501) m 34ft 5,38in1)
Délka:
Length:
8,33 m 27ft 3,94in
Výška:
Height:
3,76 m 12ft 4,03in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,242) m2 174.812) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
84,40 kg/m2 17.29 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 132 A-3
- hvězdicový
- počet válců: 9
- vzletový výkon: 465 kW (632 PS)
- maximální výkon: 485 kW (660 PS, při 2050 ot/min v 900 m)
BMW 132 A-3
- radial
- number of cylinders: 9
- take-off power output: 623 hp
- maximum power output: 651 hp (at 2050 rpm in 2953 ft)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
290 km/h v 2000 m 180 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v 2000 m 162 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,4 min do 2000 m 4,4 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6800 m 22310 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
7503) km 4663) mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 450 kg


2x 7,92mm kulomet MG 17
bomb load: 992 lb


2x 7,92 mm MG 17 machine gun
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) horní křídlo, spodní křídlo: 8,00 m
2) horní křídlo, spodní křídlo: 8,61 m2
3) v 4000 m se zátěží 100 kg
1) upper wing, lower wing: 26ft 2,95in
2) upper wing, lower wing: 92.68 ft2
3) in 13123 ft with payload of 220 lb
Zdroje:
Sources:
Höfling, Rudolf. Henschel Hs 123, Flugzeug Profile Nr. 42. UNITEC-Medienbetrieb, Stengelheim 2006.
URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#4514 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Henschel Hs 123 A-1 - Jeden z nejpestřeji pomalovaný Henschelů vůbec. U 3./Fliegergruppe 50 se s ním učil létat Lt. Kurt Hamann (později padl jako pilot Ju-87 ve Francii po zásahu flakem). O jeho pilotních schopnostech si zřejmě dobromyslní kamarádi mysleli své a tak letoun vyzdobili řadou nápisů (Na levém boku např. Aller Anfang ist schwer = Každý začátek je těžký nebo na druhém boku na směrovce Gott erhalte uns den Adjutant = Bože zachovej nám tohoto Adjutanta apod.). Nápisy byly provedeny bílou smytelnou barvou (proto nejspíš tato výzdoba neměla dlouhého trvání, možná se takto natřený stroj ani nevznesl) přes klasickou kamufláž té doby - spodní plochy a část bočních světlá modrá RLM 65, horní plochy kombinace RLM 61 (tmavá hnědá), RLM 62 (zelená) a RLM 63 (šedá).

Jeden z nejpestřeji pomalovaný Henschelů vůbec. U 3./Fliegergruppe 50 se s ním učil létat Lt. Kurt Hamann (později padl jako pilot Ju-87 ve Francii po zásahu flakem). O jeho pilotních schopnostech si zřejmě dobromyslní kamarádi mysleli své a tak letoun vyzdobili řadou nápisů (Na levém boku např. "Aller Anfang ist schwer" = "Každý začátek je těžký" nebo na druhém boku na směrovce "Gott erhalte uns den Adjutant" = "Bože zachovej nám tohoto Adjutanta" apod.). Nápisy byly provedeny bílou smytelnou barvou (proto nejspíš tato výzdoba neměla dlouhého trvání, možná se takto natřený stroj ani nevznesl) přes klasickou kamufláž té doby - spodní plochy a část bočních světlá modrá RLM 65, horní plochy kombinace RLM 61 (tmavá hnědá), RLM 62 (zelená) a RLM 63 (šedá).
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#400447 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Henschel Hs 123 A-1 - Prvním uživatelem Hs 123 byla I/St. G. 165 Immelmann. Na obrázku jeden z jejích strojů v podobě těsně po převzetí. Stroj nese standardní kamufláž té doby na horních plochách ostře lomená pole barev RLM 61 (tmavá hnědá), RLM 62 (zelená) RLM 63 (šedá), spodní plochy kryje RLM 65 (světle modrá).

Prvním uživatelem Hs 123 byla I/St. G. 165 "Immelmann". Na obrázku jeden z jejích strojů v podobě těsně po převzetí. Stroj nese standardní kamufláž té doby na horních plochách ostře lomená pole barev RLM 61 (tmavá hnědá), RLM 62 (zelená) RLM 63 (šedá), spodní plochy kryje RLM 65 (světle modrá).
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#401065 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Henschel Hs 123 A-1 - Roku 1938 Čína od Německa zakoupila 9 (nebo 12, údaje se rozcházejí) kusů Hs 123, přidělila je 15. eskadře střemhlavých bombardérů a použila je proti japonským silám v deltě řeky Jang-ce. Horní plochy tmavě zelené, spodní světle šedé.

Roku 1938 Čína od Německa zakoupila 9 (nebo 12, údaje se rozcházejí) kusů Hs 123, přidělila je 15. eskadře střemhlavých bombardérů a použila je proti japonským silám v deltě řeky Jang-ce. Horní plochy tmavě zelené, spodní světle šedé.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#401067 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Henschel Hs 123 A-1 - Španělsko používalo celkem 14 strojů Hs 123 a nasadilo je během španělské občanské války. Po skončení byly přiděleny 61. esqadrile, v roce 1946 pak byly přeznačeny na typ BV-1 (Bombardero Verticalo tipo 1). Obrázek zachycuje podobu po tomto přeznačení, označení BV s pořadovým číslem letounu je kýlovce, stroj celý v barvě kovu. Zobrazený stroj létal v této podobě roku 1948, o rok později byly BV-1 vyřazeny z výzbroje.

Španělsko používalo celkem 14 strojů Hs 123 a nasadilo je během španělské občanské války. Po skončení byly přiděleny 61. esqadrile, v roce 1946 pak byly přeznačeny na typ BV-1 (Bombardero Verticalo tipo 1). Obrázek zachycuje podobu po tomto přeznačení, označení BV s pořadovým číslem letounu je kýlovce, stroj celý v barvě kovu. Zobrazený stroj létal v této podobě roku 1948, o rok později byly BV-1 vyřazeny z výzbroje.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#401069 Version : 0
Photographs from combat deployment in the Spanish Civil War.
Henschel Hs 123 A-1 -


Henschel Hs 123 A-1 -


Henschel Hs 123 A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#47240 Version : 0
One of the five machines Henschel Hs 123 a-1, which used Legion Condor in Spanish civil war. The aircraft carries the standard three-color coloring of the sharply angled surfaces RLM 61, 62 and 63 on the upper and side surfaces, with pale blue bottom RLM 65. 24-3 was one of two machines supplied to the Spaniards in the course of the fighting..
Henschel Hs 123 A-1 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#434786 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Henschel Hs 123 A-1 - Henschel Hs 123 A-1, černá 12 z 5. (Schl)/LG 2, letiště v Cambrai (Francie), 21. května 1940.
Toho dne se přeletem do Cambrai tato Staffel stala nejvíce vysunutou jednotkou celé Luftwaffe. Staffel byla neustále v akci a prováděla přesné útoky na kapsy francouzského odporu až do samého konce kampaně. Ačkoli Hs 123 byl tou dobou již považován za zastaralý, dosažené bojové výsledky byly opravdu ohromující. V důsledku toho byly plány na vyřazení těchto dvouplošníků odloženy. Jednotka později operovala na Balkáně. Zajímavostí je, že Staffel přijala k označování letadel systém používaný u stíhacích jednotek. Stroj nese standardní kamufláž té doby: na horních plochách ostře lomená pole barev RLM 61 (tmavá hnědá), RLM 62 (zelená) RLM 63 (šedá), spodní plochy kryje RLM 65 (světle modrá).

Henschel Hs 123 A-1, černá 12 z 5. (Schl)/LG 2, letiště v Cambrai (Francie), 21. května 1940.
Toho dne se přeletem do Cambrai tato Staffel stala nejvíce vysunutou jednotkou celé Luftwaffe. Staffel byla neustále v akci a prováděla přesné útoky na kapsy francouzského odporu až do samého konce kampaně. Ačkoli Hs 123 byl tou dobou již považován za zastaralý, dosažené bojové výsledky byly opravdu ohromující. V důsledku toho byly plány na vyřazení těchto dvouplošníků odloženy. Jednotka později operovala na Balkáně. Zajímavostí je, že Staffel přijala k označování letadel systém používaný u stíhacích jednotek. Stroj nese standardní kamufláž té doby: na horních plochách ostře lomená pole barev RLM 61 (tmavá hnědá), RLM 62 (zelená) RLM 63 (šedá), spodní plochy kryje RLM 65 (světle modrá).
Published with authors permit

Henschel Hs 123 A-1 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#591372 Version : 0
Henschel Hs 123 a-1 of the armaments 10.(Sch.)/LG 2 the German Luftwaffe operating on the eastern front in autumn 1941..
Henschel Hs 123 A-1 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-123-A-1-t1009#625637 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more