Tupolev Tu-2S

Tupolev Tu-2S / Туполев Ту-2С
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-2S Tupolev Tu-2S
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-2С
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1949 Moskevský letecký závod č. 23, Moskva /
DD.MM.1946-DD.MM.1949 Omský letecký závod č. 166, Omsk /
DD.MM.1947-DD.MM.1950 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk /
DD.MM.1951-DD.MM.1952 Tušinský letecký závod č. 82, Tušino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1952
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~2500
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7474 kg 16477 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10360 kg 22840 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11360 kg 25045 lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,86 m 61ft 10,51in
Délka:
Length:
13,80 m 45ft 3,3in
Výška:
Height:
4,55 m 14ft 11,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,80 m2 525.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN o vzletovém výkonu 1361 kW/1850 k
třílisté kovové stavitelné vrtule AV-5-167, později
čtyřlisté AV-9VF-21K
Shvetsov ASh-82FN, take-off power 1825 hp
three-bladed metal variable-pitch propellers AV-5-167, later
four-bladed AV-9VF-21K
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2016 kg 4445 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
547 km/h v 5400 m 339.9 mph in 17717 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,5 min do 5000 m 9,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2100 km 1304.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 12,7mm kulomet UBT v zadní části kabiny
1x pohyblivý 12,7mm kulomet UBT na hřbetě
1x pohyblivý 12,7mm kulomet UBT pod trupem
2x pevný 20mm kanon ŠVAK v kořenech křídel

10x neřízená raketa RS-132
2000 kg bomb
1x flexible 12.7 mm UBT machine gun in the rear cockpit
1x flexible 12.7 mm UBT machine gun in dorsal position
1x flexible 12.7 mm UBT machine gun in ventral position
2x fixed 20 mm ShVAK cannon in the wing roots

10x RS-132 unguided rocket
4400 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefin, Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft, Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Kulikov, Viktor. Tupolew Tu-2, Monografie lotnicze 77, AJ-Press, Gdańsk 2002. ISBN 83-7237-085-0.
Guston, Bill. Tupolev Aircraft since 1922, Naval Institute Press, Annapolis 1996. ISBN 1-55750-882-8.
http://www.airwar.ru/enc/bww2/tu2.html
http://www.aviapress.com/viewonekit.htm?TRN-148

Tupolev Tu-2S -


Tupolev Tu-2S -


Tupolev Tu-2S -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-2S-t101991#368366 Version : 0
Tupolev Tu-2S (2360) air force of the Chinese people's republic, Manchuria, 1951..
Tupolev Tu-2S -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-2S-t101991#467073 Version : 0
Tupolev Tu-2 ("white 4"), 1. squadron 47. separate guards reconnaissance aviation regiment, the area of Berlin, spring 1945.

Tupolev Tu-2 Side view Basil am zolotov.
Tupolev Tu-2S - http://basilzolotov.com/

http://basilzolotov.com/
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-2S-t101991#556166 Version : 0
Tupolev Tu-2 ("white 32") named "Moscow".

Tupolev Tu-2S Side view Basil am zolotov.
Tupolev Tu-2S -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-2S-t101991#556571 Version : 0
The Tu-2S prototype, converted from the aircraft yr. No. 100716 of the Omsk Aviation Plant in July 1943.


http://www.airpages.ru/ru/tu2.shtml

Tupolev Tu-2S - celkový pohľad

celkový pohľad
Tupolev Tu-2S - otvorené kryty motora AŠ-82FN

otvorené kryty motora AŠ-82FN
Tupolev Tu-2S - priestor dolného strelca

priestor dolného strelca
Tupolev Tu-2S - umiestnenie dvoch bômb FAB-1000 na vonkajších závesníkoch

umiestnenie dvoch bômb FAB-1000 na vonkajších závesníkoch
Tupolev Tu-2S - umiestnenie dvoch bômb FAB-500 na vonkajších závesníkoch a štyroch FAB-250 v bombovnici

umiestnenie dvoch bômb FAB-500 na vonkajších závesníkoch a štyroch FAB-250 v bombovnici
Tupolev Tu-2S - kazety ABK-P-500 na vonkajších závesníkoch

kazety ABK-P-500 na vonkajších závesníkoch
Tupolev Tu-2S - kazeta PKD-2 v bombovnici

kazeta PKD-2 v bombovnici
Tupolev Tu-2S - palubná doska

palubná doska
Tupolev Tu-2S - ľavý panel kabíny navigátora
1. hlavný manipulačný (panelový) rozvádzač 	
2. skladací stôl navigátora
3. prijímač radiopolokompasu RPK-10 
4. intercom

ľavý panel kabíny navigátora
1. hlavný manipulačný (panelový) rozvádzač
2. skladací stôl navigátora
3. prijímač radiopolokompasu RPK-10
4. intercom

URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-2S-t101991#537316 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more