Kamov Ka-25PL [kód NATO: Hormone-A]

Камов Ка-25ПЛ
     
Název:
Name:
Kamov Ka-25PL Kamov Ka-25PL
Originální název:
Original Name:
Камов Ка-25ПЛ
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní vrtulník helicopter for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1961-DD.MM.1961 Státní svazový pokusný závod č. 938, Ljubercy /
DD.MM.1965-DD.MM.1972 Ulan-Udenský strojírenský závod, Ulan-Ude /
Období výroby:
Production Period:
DD.RR.1961-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Ljubercy: 1
Ulan-Ude: 275
První vzlet:
Maiden Flight:
21.05.1961 DB-03
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
souosé rotory twin coaxial rotors
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
4765 kg 10505 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6970 kg 15366 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7140 kg 15741 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
15,741) m 51 ft 7 ¾ in1)
Délka trupu:
Fuselage Length:
9,75 m 31 ft 11 ⅞ in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
3,76 m 12 ft 4 in
Celková výška:
Overall Height:
5,35 m 17 ft 6 ⅝ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
15,74 m 51 ft 7 ¾ in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
389,16 m2 4188.88 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
GTD-3F / GTD-3BM (ГТД-3Ф / ГТД-3БМ)
- výkon jednoho motoru: 671 kW / 738 kW
GTD-3F / GTD-3BM (ГТД-3Ф / ГТД-3БМ)
- power output of one engine: 900 bhp / 990 bhp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
220 km/h v ? m 136 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
600 m 1969 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dolet:
Range:
350 km 217 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6502) km 4042) mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
Ka-25PS: 12 cestujících

náklad:
- v kabině: 1300 kg
Ka-25PS: 12 passengers

cargo:
- in cabin: 2866 lb
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
maximální hmotnost výzbroje 650 kg

torpéda:
1x AT-1
1x AT-1M
1x T-67
1x APR-2

hlubinné pumy:
4x PLAB-250-120
8x PLAB-50-64
48x PLAB-MK
maximum armament weight of 1433 lb

torpedos:
1x AT-1
1x AT-1M
1x T-67
1x APR-2

depth charges:
4x PLAB-250-120
8x PLAB-50-64
48x PLAB-MK
Vybavení:
Equipment:
radar Iniciativa-2K
ponorný sonar Pribor-10
Initsiativa-2K (Short Horn) radar
Pribor-10 (Stork Tail) dunking sonar
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Hormone-A

1) průměr hlavního rotoru
2) maximální přeletová vzdálenost
NATO reporting name: Hormone-A

1) main rotor diameter
2) ferry range
Zdroje:
Sources:
Роман, Валерий Д. Ка-25 - длинная рука адмирала Горшкова, Авиация и Время 1996/06.
OKB N. I. Kamova
http://www.airwar.ru/enc/sh/ka25.html
ruslet.webnode.cz

Kamov Ka-25PL [kód NATO: Hormone-A] -


Kamov Ka-25PL [kód NATO: Hormone-A] -


URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-25PL-kod-NATO-Hormone-A-t102981#370801 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kamov Ka-25PL - pilotný priestor
Kamov Ka-25PL [kód NATO: Hormone-A] -


URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-25PL-kod-NATO-Hormone-A-t102981#75237 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more