Curtiss XF15C-1

     
Název:
Name:
Curtiss XF15C-1 Curtiss XF15C-1
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF15C-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy: BuNo 01213, 01214, 01215
První vzlet:
Maiden Flight:
27.02.1945 BuNo 01213
09.07.1945 BuNo 01214
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5737 kg 12648 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7543 kg 16630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8481 kg 18698 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,63 m 48ft
Délka:
Length:
13,41 m 44ft
Výška:
Height:
4,64 m 15ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,16 m2 400 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový a jednoproudový piston and turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1+1
Typ:
Type:
dvojhviezdicový 18valcový vzduchom chladený motor Pratt & Whitney R-2800-34W s výkonom 1565 kW
prúdový motor Allis-Chalmers J36 (de Havilland/Halford H-1B/Goblin 1) s výkonom 12 kN
štvorlistá automaticky staviteľná vrtuľa Curtiss Electric s dutými oceľovými listami s elektrickým ovládaním s priemerom 3,27 m
pokusne štvorlistá hydraulicky staviteľná vrtuľa Hamilton Standard s duralovými listami
Pratt & Whitney R-2800-34W, 18-cylinder two-row radial air cooled engine, rated at 2100 hp
Allis-Chalmers J36 (de Havilland/Halford H-1B/Goblin 1) turbojet, thrust 2700 lb
four bladed Curtiss Electric propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1991 l 526 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
755 km/h v 7711 m 469 mph in 25300 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
25,5 m/s 5020 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12745 m 41814 ft
Dolet:
Range:
2230 km 1385 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km - mi
Výzbroj:
Armament:
4x 20 mm kanón Browning v krídlach 4x wing-mounted 0.79 inch Browning canon
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Údaje platia pre 3. prototyp BuNo 01215 -
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav: Monografie Curtiss XF15C-1 "Stingaree", L+K 1995 č.25-26
http://www.samoloty.ow.pl/str057.htm
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF15C-1-t10406#310818 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pro problémovost koncepcce, přílišnou složitost a ztrátu zájmu ze strany námořnictva program zrušen r. 1946. Je to poslední typ navržený firmou Custiss.


Na fotografii je 2. prototyp BuNo 01214 s upravenými chvostovými plochami.


Edit Elvis 01.05.2009
Curtiss XF15C-1 - http://www.daveswarbirds.com/usplanes/photos/xf15c-1_2nd.jpg

www.daveswarbirds.com
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF15C-1-t10406#31682 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Curtiss XF15C-1
Curtiss XF15C-1 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF15C-1-t10406#81772 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more