T-17

T-17
Т-17
     
Název:
Name:
T-17 T-17
Originální název:
Original Name:
Т-17
Kategorie:
Category:
tančík tankette
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Petrohradský státní zbrojní optický a ocelářský závod Bolševik, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR pouze prototyp / only prototype
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
2 (velitel, řidič-střelec / commander, driver-gunner)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
2300 kg 5071 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
2700 mm 8 ft 10 ¼ in
Délka korby:
Hull Length:
27001) mm 8 ft 10 ¼ in 1)
Celková šířka:
Overall Width:
1180 mm 3 ft 10 ½ in
Celková výška:
Overall Height:
1370 mm 4 ft 5 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
275 mm 10 ⅞ in
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
7 až 14 mm ¼ to ½ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GoMB Pz-12
(motocyklový dvouválcový vzduchem chlazený zážihový motor)
GoMB Pz-12
(motorcycle two-cylinder air-cooled engine, gasoline)
Výkon:
Power:
14,7 kW při ? ot/min 19.7 bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
17 km/h 11 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,4 m 55 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
V nástavbě
1x 6,5 mm kulomet Fedorov-Ivanov vzor 1925
In the superstructure
1x 6.5 mm machine gun Fedorov-Ivanov model 25
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) Délka trupu s ocasem: 3600 mm

K stavbě tančíku T-17 použity díly z T-16.
Po zkouškách byl tank přestavěn na T-18.
1) Hull length with tail: 11 ft 9 ¾ in

Parts from the T-16 were used to build the T-17 tank.
After the tests, the tank was converted to a T-18.
Zdroje:
Sources:
М. Н. Свирин, А. А. Бескурников: Первые советские танки, ЭксПринт НВ Москва 1996, ISBN 5-85729-045-7
URL : https://www.valka.cz/T-17-t10562#646754 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jde o prototyp průzkumného tančíku zkonstruovaného koncem dvacátých let v konstrukční kanceláři S.A. Gisburga a E. Groteho. navázal na starší T-16 a používal části trupu z jednomístného průzkumného tančíku Liliput. Trup byl nýtován z rovných desek na úhelníkovou kostru, motor byl vzduchem chlazený dvouválec. Řidič byl zároveň střelcem z kulometu (existoval i projekt kanonové verze) Prototyp byl dokončen na podzim 1929 a zkoušen začátkem 1930, jeho konstrukční díly byly použity při konstrukci tanku T-18, který byl prvním velkosériově vyráběným sovětským tankem. Zajímavostí typu T-17 je použití pásů podobných americkému Halftracku, tedy gumové s nanýtovanými kovovými patkami.

Pervyje sovetskije tanki, autoři M. Svirin a A. Beskurnikov, vydavatelství "Armada" Moskva, Rusko (М. Н. Свирин, А. А. Бескурников: Первые советские танки, ЭксПринт НВ Москва 1996, ISBN 5-85729-045-7)
URL : https://www.valka.cz/T-17-t10562#186756 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Za tvorcov tejto tankety sa podľa zdroja nižšie považujú konštruktéri S.P. Šukalov a B.I. Zaslavský. Práce na projekte začali v 3/1928. Prvé označenie bolo TH-17 a vznikli tri verzie stroja (L1, L2 a L3). Najlepšou verziou bola uznaná L3.

Existovali dve možnosti výzbroje:
V prvej verzii mohol byť použitý 37 mm kanón PS-1
U druhej guľometnej verzii mal byť použitý zdvojený tankový guľomet Fedorov-Ivanov kalibru 6,5 mm vzor 1925 alebo DT kalibru 7,62 mm. Muníciu do kanóna tvorila zásoba 34 ks nábojov, ku guľometu 1.500 nábojov. Pancierovanie bolo hrubé 7-14 mm. Prototyp bol pripravený k testom na plygóne "Boľševik" v Leningrade v roku 1929. K pohonu slúžil upravený motocyklový dvojvalcový vzduchom chladený motor GoMB Pz-12 s výkonom 20 koní, ktorý udeľoval tančíku maximálnu rýchlosť okolo 18 km/hod. Neskoršia verzia mala obdržať pásy typu "Kegrésse", resp. iné odľahčené pásy. Tančík dostal na zadnú časť opornú lyžinu, ktorá zabraňovala prevrhnutiu stroja pri prekonávaní prekážok. S touto 1 metrovou lyžinou mal stroj celkovú dĺžku 3,7 metra.

Prototyp nesplnil očakávania. Prejavili sa nedostatky v spoľahlivosti motoprevodových súčastí, problémov s pásmi a hlavne sa ukázalo, že jeden člen posádky nemôže efektívne riadiť stroj a zároveň viesť streľbu. Z týchto dôvodov nebol tančík prijatý do výzbroje a sériovej výroby.

V 1/1931 vznikol pod vedením konštruktéra R.A. Anšeleviča projekt dvojmiestného obojživelného tančíku T-17. Stroj mal využívať podvozkové komponenty z tančíku T-23, chrániť ho mal 4-8 mm pancier. Pohon mal zabezpečovať motor Ford AA, s ktorým mal dosiahnuť maximálnu rýchlosť na ceste 30 km/hod a 8-10 km/hod pri plavbe. Výzbroj mal tvoriť tankový guľomet DT kalibru 7,62 mm. V rokoch 1929/30 bolo plánované vyrobiť 10 prototypov. Plány sa však nepodarilo naplniť z dôvodov nedostatočnej technologickej prípravy na výrobu v plánovaných továrňach (č.2 VATO a STZ). Pôvodný projekt preto poslúžil k vývoju ďalších typov tančíkov (T-21, T-22, T-23).

Aleksander Čubačin - Tanketka T-27 i mašiny na jej baze, séria Bronětankovyj muzej, Moskva 2005
M. Svirin, A. Beskurnikov - Pervyje sovetskije tanki, edícia Armada, Moskva, ISBN 5-85729-045-7

T-17 -


T-17 -


T-17 -


T-17 -


URL : https://www.valka.cz/T-17-t10562#208156 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

T-17

Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995

T-17 - T-17
nákres vozidla s ocelovými pásy

T-17
nákres vozidla s ocelovými pásy

T-17 - T-17
nákres vozidla s pásy typu Kegresse

T-17
nákres vozidla s pásy typu Kegresse

URL : https://www.valka.cz/T-17-t10562#370236 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more