Curtiss P-40B Tomahawk

Curtiss Tomahawk Mk.IIA
     
Název:
Name:
Curtiss P-40B Tomahawk Curtiss P-40B Tomahawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40B Tomahawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
131 pro USAAC
110 pro RAF (Sn. AH881-AH990)
První vzlet:
Maiden Flight:
13.03.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2550 kg 5622 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3323 kg 7326 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3458 kg 7624 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
9,670 m 31ft 9in
Výška:
Height:
3,226 m 10ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
151,597 kg/m2 31.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-33 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 775,5 kW (1 054 k) při 2 800 ot/min, trvalý 723,3 kW (983,5 k) v h= 3 901 m při 2 600 ot/min a bojový: 812,8 kW (1 105 k) v h= 4 025 m při 3 000 ot/min.
Vrtule trojlistá elektricky polohovatelná Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Allison V-1710-33 twelvee-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 1,040 hp for take-off, continuous output 970 hp at 12,800 ft and maximum output 1,090 hp at 13,200 ft,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
454 l + jedna přídavná nádrž pod trupem o objemu 196, 289, 578 nebo 655 l. 100 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
566.5 km/h v 4572 m 352 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
488 km/h v 4572 m 303.2 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14.5 m/s 2860 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.1 min do 4572 m 5.1 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9096 m 29843 ft
Dolet:
Range:
1174.8 km 730 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1979.5 km 1230 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem s 235 náboji na hlaveň
4x pevný kulomet Colt-Browning MG-40 ráže 7,62 mm v křídlech s 500/480 náboji na hlaveň.
Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem, nebo 2x 45,4 (nebo 6x 13,6 kg) pumy pod křídly
Two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 machine-guns upper the engine with 235 rpg and
four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning MG-40 machine-guns in wing mounted, 500/480 rpg.
Bomb load: Up to 500 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Pro RAF byly do křídel montovány kulomety ráže 7,7 mm -
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1-84065-269-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Ray Wagner, Aircraft Profile No. 35 Curtiss P-40 Tomahawk rok 1967
L+L 12/1966, Letadla 1939 - 45
L+K 9/1991, P-40 až P-40C, Letadla 39-45
http://home.att.net/~jbaugher1/p40_4.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40b.html
http://www.warbirdforum.com/p040.htm
http://www.uswarplanes.net/p40.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#173867 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

P-40 byl svou konstrukcí z lehkých kovů a duralovým potahem na tehdejší dobu velmi pokrokový a odolný proti nepřátelské střelbě.

V roce 1941 zavedla RAF vylepšené stroje P-40B pod názvem Tomahawk.Těmito stroji se také proslavili dobrovolníci American Volunteer Group (AVG) známí také jako "Flying Tigers", kteří v roce 1942 za 6 měsíců nárokovali sestřelení 286 japonských letadel.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#32192 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Curtiss P-40B
Curtiss P-40B Tomahawk -


Curtiss P-40B Tomahawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#36347 Version : 0
Charging machine guns Tomahawk IIB.
Curtiss P-40B Tomahawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#175541 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more