Název: Name: | Versuchflakwagen | |
Originální název: Original Name: | 8,8cm Flak auf Sonderfahrgestell (Pz.Sfl.IVc) | |
Výrobce: Producer: | Krupp-Gruson Werk AG, Magdeburg / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (+1 nedokončený a zrušený (not completed and canceled)) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 9 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 26000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7000 1) (9150 2)) mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3000 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2800 1) (2750 2)) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 400 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach HL 90 P (vodou chladený benzínový motor objemu 9.000 cm3) | |
Výkon: Power: | 268,5 kW při 3600 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | SMG 90 (8+R) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 60 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 300 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 200 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 28 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,5 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,7 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,1 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 8,8 cm Flak 37 L/56 1): námer: -5 až +85° 8,8 cm Flak 41 L/742) námer: -5 až +90° zásoba munície: 48 nábojov | |
Vedlejší: Secondary: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Pancierovanie: štít kanóna - 12 mm boky nadstavby - 5+5 mm čelo korby - 20 mm boky korby - 14,5mm strop - 10 mm dno - 10 mm | |
Zdroje: Sources: | Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle : Flak Selbstfahrlaffeten and Flakpanzers - SdKfz.10/4 to 8,8cm Flak auf WFW, edícia Panzer Tracts č. 12, Darlington Productions inc., Darlington, Maryland 1998 |
URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#454503Version : 0
brano
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Na začiatku projektu ťažkého samohybného protilietadlového tanku bola objednávka nemeckej armády na tri 8,8cm samohybné delá Flak L/56 lafetované na platforme Pz.Sfl.IVc vyvinuté firmou Krupp. Tie mali poslúžiť na ničenie ťažkého opevnenia Maginotovej línie pri plánovanom napadnutí Francúzska. Postavenie týchto strojov nestihlo obsadenie Francúzska a následne sa ich úloha preklasifikovala na stíhače tankov. Vzhľadom na ich ľahké pancierovanie to však nebolo vhodné určenie. Pri strete s tankami protivníka by boli ľahkou korisťou.
V 7/1942 bola objednaná stavba dvoch strojov využívajúcich tento podvozok. Lafetovaným kanónom mal byť protilietadlový kanón 8,8 cm Flak 41 L/71. Predpokladané dodanie prototypov bolo v 4-5/1943.
Pôvodná prevodovka SMG 90 a riadiace ústrojenstvo sa neosvedčili a firme Krupp bolo navrhnuté vymeniť ich za prevodovku ZF SSG 76 a riadiace ústrojenstvo firmy Krupp.
Prvý prototyp bol vyrábaný v závode v Essene, no po bombardovaní továrne bol v 10/1943 presunutý do Magdeburgu. Tu bol začiatkom 11/1943 dokončený. 5.11.1943 bolo rozhodnuté, že ďalší prototyp nie je potrebný a preto sa rozpracované diely ocitli na vrakovisku.
V prednej časti vozidla sedeli vodič a radista. Za ich chrbtom bol lafetovaný 8,8 cm Flak 41. Plošinu chránili vysoké pancierové bočnice, ktoré sa v pohotovostnom stave odklápali do strán. Takto bolo možné dosiahnúť odmer 360°. Námer zbrane bol v rozmedzí od -5° do +90°. Zásoba munície bola 36 nábojov. Sekundárnu výzbroj mali tvoriť samopaly MP 38, príp. MG 34.
V 1/1944 bol ríšskym ministrom Albertom Speerom pozastavená objednávka na vývoj tohoto stroja. Prednostne sa mali riešiť potrebnejšie bojové stroje. Ďalším faktom, ktorý deklasoval tento projekt do polohy nie akútne potrebný bol vlastne spôsob nasadenia takéhoto kanóna. Principiálne boli (statické) protilietadlové kanóny riadené zložitejším systémom detekcie a navádzania pomocou detekčných prístrojov, ktoré v prípade mobilných flakov nebolo možné. Akosi nebolo domyslené ako by sa prenášali povely z riadiaceho pracoviska k jednotlivým kanónom. U statickej batérie sa povely prenášali pomocou káblov a to v prípade mobilných Flakov, ktoré mali doprevádzať mobilné jednotky nebolo možné.
Po výmene pôvodnej prevodovky SSG 90 za ZF SSG 76 bol prototyp presunutý k jazdným a streleckým testom do Oxbolu v Nórsku. Testy prebehli medzi 3.-9.3.1944. V 3/1944 bola objednaná úprava spočívajúca v nahradení kanóna 8,8 cm Flak 41 starším 8,8 cm Flak 37. V takejto podobe sa prototyp podrobil poľným testom v rámci jednotky Heeres Flakartillerie Abteilung (Sf.) 304 zaradenej v 26.Panzer-Division. Jednotka bola nasadená v Taliansku.
Projekt ťažkého samohybného protilietadlového tanku s 8,8 cm Flak-om pokračoval ďalej v podobe VFW II.
V 7/1942 bola objednaná stavba dvoch strojov využívajúcich tento podvozok. Lafetovaným kanónom mal byť protilietadlový kanón 8,8 cm Flak 41 L/71. Predpokladané dodanie prototypov bolo v 4-5/1943.
Pôvodná prevodovka SMG 90 a riadiace ústrojenstvo sa neosvedčili a firme Krupp bolo navrhnuté vymeniť ich za prevodovku ZF SSG 76 a riadiace ústrojenstvo firmy Krupp.
Prvý prototyp bol vyrábaný v závode v Essene, no po bombardovaní továrne bol v 10/1943 presunutý do Magdeburgu. Tu bol začiatkom 11/1943 dokončený. 5.11.1943 bolo rozhodnuté, že ďalší prototyp nie je potrebný a preto sa rozpracované diely ocitli na vrakovisku.
V prednej časti vozidla sedeli vodič a radista. Za ich chrbtom bol lafetovaný 8,8 cm Flak 41. Plošinu chránili vysoké pancierové bočnice, ktoré sa v pohotovostnom stave odklápali do strán. Takto bolo možné dosiahnúť odmer 360°. Námer zbrane bol v rozmedzí od -5° do +90°. Zásoba munície bola 36 nábojov. Sekundárnu výzbroj mali tvoriť samopaly MP 38, príp. MG 34.
V 1/1944 bol ríšskym ministrom Albertom Speerom pozastavená objednávka na vývoj tohoto stroja. Prednostne sa mali riešiť potrebnejšie bojové stroje. Ďalším faktom, ktorý deklasoval tento projekt do polohy nie akútne potrebný bol vlastne spôsob nasadenia takéhoto kanóna. Principiálne boli (statické) protilietadlové kanóny riadené zložitejším systémom detekcie a navádzania pomocou detekčných prístrojov, ktoré v prípade mobilných flakov nebolo možné. Akosi nebolo domyslené ako by sa prenášali povely z riadiaceho pracoviska k jednotlivým kanónom. U statickej batérie sa povely prenášali pomocou káblov a to v prípade mobilných Flakov, ktoré mali doprevádzať mobilné jednotky nebolo možné.
Po výmene pôvodnej prevodovky SSG 90 za ZF SSG 76 bol prototyp presunutý k jazdným a streleckým testom do Oxbolu v Nórsku. Testy prebehli medzi 3.-9.3.1944. V 3/1944 bola objednaná úprava spočívajúca v nahradení kanóna 8,8 cm Flak 41 starším 8,8 cm Flak 37. V takejto podobe sa prototyp podrobil poľným testom v rámci jednotky Heeres Flakartillerie Abteilung (Sf.) 304 zaradenej v 26.Panzer-Division. Jednotka bola nasadená v Taliansku.
Projekt ťažkého samohybného protilietadlového tanku s 8,8 cm Flak-om pokračoval ďalej v podobe VFW II.
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Flak Selbstfahrlaffeten and Flakpanzers - SdKfz.10/4 to 8,8cm Flak auf WFW, edícia Panzer Tracts č. 12, Darlington Productions inc., Darlington, Maryland 1998
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#32554Version : 0
brano
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
...
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#64488Version : 0
brano
MOD
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Versuchflakwagen při maximální elevaci +90°
Period | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Production No. | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Tactical marking | - |
Name | - |
Unit | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
URL : https://www.valka.cz/Versuchflakwagen-t10632#160776Version : 0