Royal Aircraft Factory S.E.5

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory S.E.5 Royal Aircraft Factory S.E.5
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory S.E.5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Royal Aircraft Factory, Farnborough /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
77
První vzlet:
Maiden Flight:
22.11.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
635 kg 1399 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
875 kg 1930 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.51 m 27ft 11in
Délka:
Length:
6.5 m 21ft 4in
Výška:
Height:
2.87 m 9ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.13 m2 249 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Aa o výkonu 112 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Hispano-Suiza 8Aa, power 150 hp
two blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
159 l 35 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
183.5 km/h v 3048 m 114 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 1981 m 8 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5182 m 17000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x 7,7mm kulomet Lewis nad horním křídlem
1x fixed .303 Vickers machine gun
1x .303 Lewis machine gun on upper wing
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1993. ISBN 0-85177-843-7.
Bruce, J. M. RAF SE5a, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 1990. ISBN 0-948414-47-2.
www.flightglobal.com
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww1/se5.html

Royal Aircraft Factory S.E.5 - První prototyp S.E.5 s původní podobou větrného štítku a gravitační nádrží na horním křídle.

První prototyp S.E.5 s původní podobou větrného štítku a gravitační nádrží na horním křídle.
Royal Aircraft Factory S.E.5 - S.E.5 z poloviny produkce, s velkým skleníkovým štítkem.

S.E.5 z poloviny produkce, s velkým "skleníkovým" štítkem.
Royal Aircraft Factory S.E.5 - S.E.5 s větrným štítkem z Avra, jaký obvykle na letadla namontovaly polní jednotky.

S.E.5 s větrným štítkem z Avra, jaký obvykle na letadla namontovaly polní jednotky.
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5-t106478#380161 Version : 0
Machine two commanders of the squadron C 60. squadron the RFC - Capt. W. And. Bishop on him, he shot down 11 aircraft and Capt. With.B. Horn two.
Royal Aircraft Factory S.E.5 - S.E. 5 sériového čísla A`8936  sloužil v srpnu 1917 u 60. perutě RFC na letišti Filescamp Farm. Jeho pilotem byl Capt. W. A. Bishop, nejúspěšnější britské eso se 72 uznanými sestřely. Letoun byl poháněn motorem Hispano-Suiza o 150k. Na obrázku je nakreslen s dlouhými trubicemi výfuků, avšak podle fotografií se zdá, že spíše byly krátkého typu. Bishop s ním docílil od 28. 7. do 16. 8. 1917 všech 11 vítězství nárokovaných na tomto typu u 60. perutě. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr khaki PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna. Modré doplňky označují příslušnost k letce C, jíž Bishop v té době velel (letka A používala červené doplňky a letka B žluté) Po odchodu Bishopa zpět do Kanady stroj A`8936 používal jeho nástupce ve funkci velitele letky C Capt. S.B. Horn a dosáhl na něm dva ze svých 13 úspěchů. Letoun byl později odeslán k repasi na standard S.E. 5a, v březnu 1918 havaroval při zkušebním letu a byl vyřazen.

S.E. 5 sériového čísla A`8936 sloužil v srpnu 1917 u 60. perutě RFC na letišti Filescamp Farm. Jeho pilotem byl Capt. W. A. Bishop, nejúspěšnější britské eso se 72 uznanými sestřely. Letoun byl poháněn motorem Hispano-Suiza o 150k. Na obrázku je nakreslen s dlouhými trubicemi výfuků, avšak podle fotografií se zdá, že spíše byly krátkého typu. Bishop s ním docílil od 28. 7. do 16. 8. 1917 všech 11 vítězství nárokovaných na tomto typu u 60. perutě. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr khaki PC 10, spodní plochy v barvě lakovaného plátna. Modré doplňky označují příslušnost k letce C, jíž Bishop v té době velel (letka A používala červené doplňky a letka B žluté) Po odchodu Bishopa zpět do Kanady stroj A`8936 používal jeho nástupce ve funkci velitele letky C Capt. S.B. Horn a dosáhl na něm dva ze svých 13 úspěchů. Letoun byl později odeslán k repasi na standard S.E. 5a, v březnu 1918 havaroval při zkušebním letu a byl vyřazen.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5-t106478#612108 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more