OFAB-100

A fragmentation air bomb (oskoločno-fugasnaja aviacionnaja bomba) from the provenance of the USSR and Russia designed to destroy manpower, hardened infantry positions and unarmoured vehicles. Gradually introduced into the armament in weights of 100, 250 and 500 kg. In 100 kg weight in various variants such as:


OFAB-100-120, -100M, -100MH.


Explosive charge approx. 46 kg, the possibility of throwing up to a speed of approx. 1,200 km/h and from a height of max. Approx. 15,000 m.


In Czechoslovakia. aviation used on machines Mig-15 (max. 6 pcs), Mig-21 (v "sbolp" variant u verze MF max. 16 pcs on four MBD adapters, each for 4 pieces), Mig-23 (u verze " BN "max. up to 12 pcs), Su-7 (max. 4 pcs in version " BM" and 6 pcs in version " BKL", Su-22 (max. 20 pcs using 4 MBD adapters as in Migu-21MF), [ url=/viewtopic.php/t/20789] Su-25[/url] (max. 32 pcs using 8 pcs of MBD adapters), [url=https://www.valka .cz/viewtopic.php/t/943] Mi-24[/u rl] (max. 4 pieces).
URL : https://www.valka.cz/OFAB-100-t10923#33579 Version : 0

Diskuse

I don't know from one year is this prescription, but I osemdesiatých rokoch bol as follows nepoužiteľný, lebo bolo forbidden používať zapaľovače AV-1DU ako head, from dôvodu that act Migine buchla bomb OFAB-100 under krídlom.
Our sa used the ako days, with pretočenými listami odisťovacích vrtuliek, of course, so spozďovačom poisteným zaisťovacím drôtom.
Travel throughout typmi zapaľovačov, bolo, of course, possible použivať OFAB-100 with brzdiacím zariadením.
In practice, we bombed mostly brzdenými CP-100M and OFAB-100M classically nebrzdene..
URL : https://www.valka.cz/OFAB-100-t10923#359423 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Předpis je starý, je k dispozici i novější, nicméně když se podíváš na pozici 2) tak je tam letecký hlavový zapalovač LZEH-1. V tomto případě šlo o to, že v jednom vlákně se řešilo neznámé těleso, které bylo mým kolegou rozpoznáno jako brzdící zařízení (zde pozice 4). Byl tak laskavý a poslal celý (byť starý, alespoň co se týká zapalovačů) předpis na OFAB a CP.
URL : https://www.valka.cz/OFAB-100-t10923#359443 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

S tým sa dá súhlasiť, LHEZ sice nepoznám, neučili sme sa ho na škole ani sme ho nikdy nepoužívali, ale predpokládam že je s el. pyro odistením podobne ako AV-UE, takže ich použitie je v spojení z brzdiacím zariadením bezproblémové.
URL : https://www.valka.cz/OFAB-100-t10923#359466 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - Bery :

T


V čs. letectvu používána na strojích Mig-21 (v "sbolp" variantě u verze MF max. 16 ks na čtyřech adaptérech MBD, každý pro 4 kusy).



Neslužil som u "SBOL", ale na škole sme sa učili že MIG-21MF môže niesť max 10ks OFAB-100 po 4 na MBDU na vnútorných závesnikoch a po jednej na vonkajších závesníkoch, nosnosť vonkajších závesnikov je 250 kg, tiež som nikdy nevidel "jednadvacku" ovešanu 16-timi 100 kilovymi bombami, aj keď nejaký horlivec to mohol takto navesiť.
URL : https://www.valka.cz/OFAB-100-t10923#359468 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Výše uvedené fotografie nejsou ofocený předpis ale jakési poznámky psané na stroji. Předpis vypadal uplně jinak. Za 21 let jsem o LZEH ani neslyšel. U OFAB 100M se používal výlučně AV1/DU jako dnový. A to od nehoty z roku tuším že 82. Kdy došlo k vzniku teorie o dvou ptácích, při bomabardování v letu dvojice na střelnici Jínce druhému ve dvojici do pumového zapalovače AV 1/Du použitého jako hlavový narazil pták a uvedl do činnosti odjištovací mechanis. Přesně za dvanáct vteřin letěl druhý pták který uvedl do činnosti odjištěný zapalovač. Pokud si vememe nápň pumy + palivo v křídlovém úseku + palivo ve vzdálenosti 1m v trupu, tak si dovolím tvrdit že při výbuchu pumy na křídle by z pilota zbyl mastný flek a neměl by čas šáhnout na katapultážní madla.Navíc na předletové byli upozorněni na probíhající cvičení PLDVK vz.53 známých to ještěrek kde jim L 39V tahal terč. Letoun kterému měla puma řachnout pod křídlem letěl jako druhý. Navíc i přesto, že se tomuto prostoru měli vyhnout vedený pilot, který prováděl KTP na zteče na PC pilotovi ve výcviku měl říci proč letíme tudy, zahni doleva a terče budou rovnou před námi - nebyla dodržena trať letu. No a zbytek už nechám na vašem úsudku. Od té doby AV1/DU jenom jako dnové.
URL : https://www.valka.cz/OFAB-100-t10923#487829 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - big tiger :

Za 21 let jsem o LZEH ani neslyšel.
U OFAB 100M se používal výlučně AV1/DU jako dnový. A to od nehoty z roku tuším že 82. Kdy došlo k vzniku teorie o dvou ptácích, při bomabardování .....



Big Tiger to popisal perfektne ja som za rovnake obdobie tiez o LZEH ani nechyroval ( podobne ako o SU-24 kym som ich v septebrovu sobotu 84 nevidel pristavat v Pardubkach)
O teorii dvoch vtakov som tiez nepocul, u nas to bolo vysvetlene velkou rychlostou "Jednadvacky" ked sila vrtulky urvala MVU, potom stacil poryv vetru alebo prudky pohyb masiny a AV1DU si urobilo svoju pracu.
Ale je fakt ze od roku 82 zasadne v dnovej pozicii a na okraji stojanky kombinacky v ruke a natacanie kridielok AVDucka do opacnej polohy.
A ako bonus, rezanie Pentritovych nalozi pilkou na zelezo aby sa vyplnila medzera medzi zapalovacom a nalozou...
URL : https://www.valka.cz/OFAB-100-t10923#487881 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more