Název: Name: | Grumman F8F-1 Bearcat | Grumman F8F-1 Bearcat |
Originální název: Original Name: | Grumman F8F-1 Bearcat | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1945-DD.08.1947 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1945-DD.08.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy / prototypes 23 předsériových / initial production 747 sériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.08.1944 prototyp XF8F1 serial No. 90460 DD.01.1945 1. předsériový letoun | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3207 kg | 7070 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4234 kg | 9334 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5646 kg | 12447 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.820 m | 35ft 6in |
Délka: Length: | 8,610 m | 28ft 3in |
Výška: Height: | 4.01 m | 13ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.67 m2 | 244 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 186,24 kg/m2 | 38.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-34W Double Wasp o výkonu 1 790 kW v h= 305 m, 2 013 kW v h= 1 036 m, 1 566 kW v h= 2 896 - 5 060 m, vše při 2 800 ot/min. Vrtule: čtyřlistá Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 840 mm | Pratt & Whitney R-2800-34W Double Wasp rated 2,400 hp at 1,000 ft, 2,100 hp at 3,400 ft, 2,700 hp at 9,500 - 16,600 ft, all power at 2,800 rpm. Driving four-bladed Aeroproducts constant-speed propeller with a diameter of 12 foot 7 inches |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 693 l 1x 568 l přídavná nádrž 2x 379 l přídavná nádrž | 183 US gal 1x 150 gal drop tank 2x 100 gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 677.5 km/h v 6005 m | 421 mph in 19700 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 426.5 km/h v 5486 m | 265 mph in 18000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 23.2 m/s | 4570 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 6797 m | 5,0 min to 22300 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11796 m | 38700 ft |
Dolet: Range: | 1778.3 km | 1105 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2945.1 km | 1830 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet M2 Browning ráže 12,7 mm v křídlech (po 300 nábojích) 4x neřízená raketa HVAR ráže 127 mm 2x puma o hmotnosti 454 kg | Four 0.50 inch Browning M2 machine guns with 300 rpg four 5 inch unguided HVAR rockets or two 1,000 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Edit Vláďa 17.10.2010 dle: Famous Airplanes of the World, Grumman F8F Bearcat, Oktober 1976, No.78, Bunrin-Do, Japan Dvořák Pavel, Grumman F8F Bearcat, 1. část, HPM, 1998, roč. 8, čís. 10, str. 2–6, ISSN 1210-1427 Dvořák Pavel, Grumman F8F Bearcat, 2. část, HPM, 1998, roč. 8, čís. 11, str. 6-9, ISSN 1210-1427 http://www.vectorsite.net/avf6f.html archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |