Curtiss SOC-1 Seagull

Curtiss SOC-2 Seagull
     
Název:
Name:
Curtiss SOC-1 Seagull Curtiss SOC-1 Seagull
Originální název:
Original Name:
Curtiss SOC-1 Seagull
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.193R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.193R SOC-1
DD.MM.1936-DD.MM.193R SOC-2
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 XO3C-1/XSOC-1 (9413)
135 SOC-1 (9856/9990)
40 SOC-2 (0386/0425)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1934 XO2C-1
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1718 1) kg 37881) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2466 kg 5437 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.97 m 36ft
Délka:
Length:
9.58 2) m 31ft 5in2)
Výška:
Height:
3.96 m 13ft
Plocha křídla:
Wing Area:
31.77 m2 342 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-18 Wasp o výkonu 410 kW ve výšce 1524 m
dvoulistá kovová vrtule Curtiss
Pratt & Whitney R-1340-18 Wasp, power 550 hp at 5000 ft
two-bladed Curtiss metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
589 l 145 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
265.5 3) km/h v 1524 m 1653) mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
214 km/h v ? m 133 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.5 m/s 880 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4542 4) m 149004) ft
Dolet:
Range:
1086.3 5) km 6755) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,62mm kulomet Browning, 500 nábojů
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning, 600 nábojů

2x 147kg bomba
1x fixed .30 Browning machine gun, 500 rpg
1x flexible .30 Browning machine gun, 600 rpg

2x 325 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Kolový:
1) 1607 kg
2) 8,08 m
3) 270,4 km/h
4) 4898 m
5) 1121,7 km

SOC-1 byly stroje používající plovákový podvozek, který bylo možné nahradit kolovým
SOC-2 byly shodné stroje, používající ale pouze kolový podvozek
Landplane:
1) 3543 lb
2) 26ft 6in
3) 168 mph
4) 16070 ft
5) 697 mi

SOC-1 were aircraft using a floating undercarriage, which could be replaced by a wheeled one
SOC-2 were identical aircraft, but using only a wheeled undercarriage
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the Worlds Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SOC-1-Seagull-t1130#4882 Version : 0
...
Curtiss SOC-1 Seagull - (US Navy)

(US Navy)
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SOC-1-Seagull-t1130#81968 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Verze bez plovaku :


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-SOC-1-Seagull-t1130#194833 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more