Curtiss-Wright SNC-1 Falcon

     
Název:
Name:
Curtiss-Wright SNC-1 Falcon Curtiss-Wright SNC-1 Falcon
Originální název:
Original Name:
Curtiss-Wright SNC-1 Falcon
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., St. Louis, Missouri
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
305 (6290, 6292/6439, 05085/05234, 32987/32991)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1241 kg 2736 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1451 kg 3200 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1718 kg 3788 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.67 m 35ft
Délka:
Length:
8.23 m 27ft
Výška:
Height:
3.02 m 9ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
16.14 m2 173,7 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-975-28 o výkonu 336 kW
dvoulistá stavitelná vrtule
Wright R-975-28, power 450 hp
two-blade variable- pitch metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
323.5 km/h v ? m 201 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v ? m 192.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.4 m/s 1650 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6645 m 21800 ft
Dolet:
Range:
1255.3 km 780 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hagedorn, Dan. Le Curtiss-Wright 22 Falcon: fin d'une époque et début d'une autre, Avions 2004/130-132.
Němeček, Václav. Curtiss-Wright CW-22 Falcon, Letectví 1988/11.
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919–1941. McFarland & Company, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/cw22.html

Curtiss-Wright SNC-1 Falcon - SNC-1 poblíž portorikánského přístavu San Juan. Šlo o cvičnou variantu víceúčelového CW-22 pro americké námořnictvo, přes Lend-Lease se ale dostala i do mnoha latinskoamerických zemí.

SNC-1 poblíž portorikánského přístavu San Juan. Šlo o cvičnou variantu víceúčelového CW-22 pro americké námořnictvo, přes Lend-Lease se ale dostala i do mnoha latinskoamerických zemí.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Wright-SNC-1-Falcon-t1132#436011 Version : 0
Prototype XSNC-1 (6291). As well as the first ten of serial machines largely corresponded to the export of CW-22B, was maintained odsouvatelnou the entire rear part of the fuselage to enable and the option to carry a movable machine gun..
Curtiss-Wright SNC-1 Falcon -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Wright-SNC-1-Falcon-t1132#436014 Version : 0
Detail engineand and chassis nôh SNC-1. Pilotný cadet William H. Balden, Lambert Field, Missouri, the year 1942.

navypilotoverseas.wordpress.com].

Curtiss-Wright SNC-1 Falcon - všimnite si zakrytovaný otvor na čelnom štítku kabíny, ktorým pôvodne prechádzal tubusový zameriavač

všimnite si zakrytovaný otvor na čelnom štítku kabíny, ktorým pôvodne prechádzal tubusový zameriavač
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Wright-SNC-1-Falcon-t1132#540102 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more