Název: Name: | Cukuba | Tsukuba |
Originální název: Original Name: | 筑波 / つくば | |
Kategorie: Category: | bitevní křižník 1) | Battlecruiser 1) |
Třída: Class: | Cukuba | |
Kódové označení: Pennant Number: | - | |
Loděnice: Builder: | Kure Kaigun Kóšó | |
Založení kýlu: Laid Down: | 14.01.1905 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 26.12.1905 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 14.01.1907 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 14.01.1917 potopen v Yokosuce | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR, ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR |
Posádka: Crew: | 879 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 13971 t | 13750 long tons |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 15647 t | 15400 long tons |
Délka: Length: | 137.11 m | 449ft 10in |
Šířka: Beam: | 23.00 m | 75ft 6in |
Ponor: Draught: | 7,95 m | 26ft 1in |
Pancéřování: Armour: | boky: 100-180 mm paluba: 75 mm barbety: 100-180 mm dělové věže: 180 mm velitelská věž: 200 mm | belt: 100-180 mm deck: 75 mm barbettes: 100-180 mm turrets: 180 mm conning tower: 200 mm |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 2x trojčinný pístový parní stroj 20x kotel Mijabara | 2x reciprocating vertical triple-expansion steam engine 20x boiler Miyabara |
Výkon: Power: | 15286.9 kW při ? ot/min | 20500 bhp at ? rpm |
Šrouby: Propellers: | 2 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 2032 t 2) | 2000 long tons 2) |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 38 km/h | 20.5 kt |
Dosah: Range: | 9260 km při rychlosti 25.9 km/h | 5000 nm at speed 14 kt |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 4x 305 mm/45 Type 41 (2xII) 12x 152 mm/40 Type 41 QF (12xI) 12x 120 mm/40 Type 41 QF (12xI) 4x 76 mm (4xI) 3x torpédomety 450 mm (3xI) | 4x 305 mm/45 Type 41 (2xII) 12x 152 mm/40 Type 41 QF (12xI) 12x 120 mm/40 Type 41 QF (12xI) 4x 76 mm (4xI) 3x torpedo tubes 450 mm (3xI) |
Vybavení: Equipment: | - | - |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | - | - |
Poznámka: Note: | 1) původně stavěn jako pancéřový křižník, 1912 překlasifikován na bitevní křižník 2) uhlí (+ 162t ropy) | 1) originally has been built as Armoured cruiser, 1912 re-classified as Battlecruiser 2) coal (+ 160 long tons of fuel oil) |
Zdroje: Sources: | http://homepage2.nifty.com/nishidah/e/stc0114.htm http://en.wikipedia/wiki/Japanese_cruiser_Tsukuba www.naval-history.net/WW1NavyJapanese.htm www.bobhenneman.info/Tsukubahistory.htm www.cityofart.net/bship/ijn_tsukuba.html HYNEK, Vladimír, KLUČINA, Petr, ŠKŇOUŘIL, Evžen: Válečné lodě[3]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1988. 340s. ISBN 28-029-88.05/165 |