Avia Bk-534

     
Název:
Name:
Avia Bk-534 Avia Bk-534
Originální název:
Original Name:
Avia Bk-534
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
120 (c/n 501-620)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.04.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1631 kg 3053 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2222 kg 4217 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m 30ft 10,07in
Délka:
Length:
8,19 m 26ft 6,89in
Výška:
Height:
3,15 m 10ft 4,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,56 m2 253.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78 kg/m2 15.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia HS 12Ycrs o výkonu 625 kW/850 k
dvoulistá kovová na zemi stavitelná vrtule Letov Hd-43
Avia HS 12Ycrs, power 838 hp
two-bladed ground adjustable metal propeller Letov Hd-43
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
316 l 69.5 Imp gal / 83.5 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
375 km/h v 100 m 219.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
345 km/h v ? m 214.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,8 m/s 2913.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m 5,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 32808 ft
Dolet:
Range:
500 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý
1x 7,92mm kulomet vz.30 střílející dutou osou vrtule, 250 nábojů
6x 8kg puma
2x 7,92 mm vz.30 machine gun in the nose, 250 rpg
1x engine-mounted 7,92 mm vz.30 machine gun
6x 18 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7.
Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01.
Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975.
Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967.
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#4911 Version : 0
...
Avia Bk-534 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#27089 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jedna z kanonovych Bk-534.
Avia Bk-534 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#131727 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Avia Bk-534 - Avia Bk-534 z výzbroje 13. letky Slovenských vzdušných zbraní, letiště Spišská Nová Ves, červen 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože pomlčka kódu na trupu jakoby prosvítá.

Avia Bk-534 z výzbroje 13. letky Slovenských vzdušných zbraní, letiště Spišská Nová Ves, červen 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože pomlčka kódu na trupu jakoby prosvítá.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#427572 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Avia Bk-534 - Avia Bk-534 z výzbroje 12. letky Slovenských vzdušných zbraní, východní fronta, rok 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože číslice 1 kódu na trupu jakoby prosvítá.

Avia Bk-534 z výzbroje 12. letky Slovenských vzdušných zbraní, východní fronta, rok 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože číslice 1 kódu na trupu jakoby prosvítá.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#427575 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Můžete někdo potvdit, že slovenské Avie Bk-534 byly vybaveny kanonem, tak jak se původně plánovalo?
Také jsem se setkal s informací, že byly Avie Bk-534 později předělány a vybaveny německým kanonem MG-FF.
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#249528 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more