SOV - V-54 (motor)

В-54
     
Název:
Name:
V-54 V-54
Originální název:
Original Name:
В-54
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.RRRR ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Použití:
Use:
T-54-1
T-54-2
T-54-3
T-54A
Mazur D-350
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
895 kg 1973 lb
Celková délka:
Overall Length:
1583 mm 5ft 2,32in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
826,6 mm 2ft 8,53in
Celková výška:
Overall Height:
897 mm 2ft 11,31in
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,91in
Zdvih:
Stroke:
1801) mm 7,09in 1)
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
38,88 l 2372.6 cu in
Palivo:
Fuel:
nafta diesel
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
tlakové čerpadlo injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
15 15
Plnění válců:
Mixture Charging:
1L-6P-5L-2P-3L-4P-6L-1P-2L-5P-4L-3P 1L-6R-5L-2R-3L-4R-6L-1R-2L-5R-4L-3R
Chlazení:
Cooling:
kvapalinové (vodné) water
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
382 kW při 2000 ot/min 512.3 bhp at 2000 rpm
Poznámka:
Note:
1) levý blok, pravý blok 186,7 mm


Alternatívne označenie: A-137 (А-137)


Doporučené prevádzkové otáčky: 1600-1800 ot/min
Max. otáčky motora: 2250 ot/min


Odvodené verzie:
- V-54B
- V-54G
- V-54K
- V-54K-IS
- V-54K-IST
- V-54P
- V-54T
1) left block, right block 7,35in


Alternative Mark: A-137


Version:
- V-54B
- V-54G
- V-54K
- V-54K-IS
- V-54K-IST
- V-54P
- V-54T
Zdroje:
Sources:
Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975
vadimvswar.nxt.ru

SOV - V-54 (motor) -



Author Website : http://vadimvswar.nxt.ru/

URL : https://www.valka.cz/SOV-V-54-motor-t115984#402077 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Motor V-54 (В-54) je štvortaktný, 12-valcový motor s usporiadaním valcov do V, vyvinutý koncom Veľkej vlasteneckej vojny v ZSSR pre potreby novo vyvíjaných stredných tankov. Motor s výkonom 520 hp (387,8 kW) s továrenským označením A-137 (А-137) konštrukčne vychádzal z motoru V-2 (В-2), pričom pri jeho konštrukcii boli využité skúsenosti z vývoja motorov V-44 (В-44) a V11-IS-3 (В11-ИС-3), vyvinuté v rokoch 1944-1945. Výsledkom vývoja bol motor výkonovo rovnaký ako V11-IS-3 (В11-ИС-3) s rozmermi motora V-44 (В-44).


V-54 sa od V11-IS-3 В11-ИС-3) líšil len konštrukciou dolnej časti kľukovej hriadele, vodného a olejového čerpadla a ich pohonov. Vďaka tomu bola celková výška V-54 nižšia ako V11-IS-3 В11-ИС-3). Oproti V-44 (В-44) mal V-54 novú, zjednodušenú ojnicu a vylepšenú konštrukciu piestov. Zvyšné konštrukčné bloky boli rovnaké.


Do sériovej výroby sa V-54 (В-54) dostal v roku 1947, spočiatku pre potreby stredného tanku T-54 (T-54-1) a neskôr aj jeho modifikácií. Okrem toho sa motor čoskoro stal terčom mnohých modifikácií (napr. verzie V-54G, V-54B, V-54K, V-54K-IS atď.), ktoré ho prispôsobovali do ďalšej obrnenej techniky, vrátane modernizovaných verzií techniky vyrobenej počas vojny (napr. T-44M, IS-2M, IS-3M, ISU-152K, ISU-152M).
Motor V-54 na na rozdiel od motora V-55 je vybavený generátorom G-731A poháňaným zubovou spojkou, palivové čerpadlo motora je vybavené pružným korektorom dodávky paliva, nemá polohy "Zima" a "Leto". Výfukové kolektory nie sú prispôsobené na inštaláciu zadymovacieho zariadenia vstrekovaním paliva do výfukových plynov. Mazací systém je vybavený iba jedným olejovým filtrom. Časť motorov má dva vývody na tachometer (motohodiny a rýchlosť - do roku 1953 sa tieto motory označovali písmenom Э). Motory vyrobené do roku 1962 majú dva prívody chladiacej kvapaliny k valcom - pri prvom a šiestom valci.



Zdroj: Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975
vadimvswar.nxt.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-V-54-motor-t115984#402097 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more