LFG Roland D.VIb

     
Název:
Name:
LFG Roland D.VIb LFG Roland D.VIb
Originální název:
Original Name:
LFG Roland D.VIb
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Luftfahrzeug-Gesellschaft mbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~200
První vzlet:
Maiden Flight:
13.10.1917 Roland D.VI
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
645 kg 1422 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
902 kg 1989 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,400 m 30ft 10,07in
Délka:
Length:
6,322 m 20ft 8,9in
Výška:
Height:
2,840 m 9ft 3,81in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,1 m2 237.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Benz Bz.IIIa o výkonu 147 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Benz Bz.IIIa, power 200 hp
two-bladde wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
102 l 22.5 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
200 km/h v 0 m 124.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,9 min do 2000 m 4,9 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:

(2)
(30)

(2)
(30)
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2 h Endurance: 2 hr
Zdroje:
Sources:
Grosz, Peter. LFG Roland D.VI, Windsock Datafile 37. Albatros Production, Berkhamsted 1993, ISBN 0-948414-46-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/lfgd6.html

LFG Roland D.VIb -


URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#404720 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie převzta ze serveru www.earlyaviator.com.
LFG Roland D.VIb -


URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#206618 Version : 0
For the management of Roland replaced the myriad of the biggest stars of the czechoslovak aviation early period. After delivery to the cheb airport in February 1920 to 11. march of the same year he traveled to Prague Václav Kahovec. In Prague, the control years, after which the machine exposed to the Accompanying book, by William Stanovský. The machine will eventually once again came back to Cheb, where he was assigned to the Follow-on one seat a flight school. Here it flew also former fighters of the austro-Hungarian air force, such as Bohumil Munzar and Henry Kostrba..
LFG Roland D.VIb - Vznikající československé letectvo zakoupilo celkem dva kusy strojů typu Roland D.VIb. Zobrazený stroj sériového čísla 2250/18 byl dodán v únoru 1920 na chebské letiště. Nejprve byl přidělen Pilotní škole Náhradního praporu čs. voj. letectví v Praze, kam jej přelétl 11. března 1920 V. Kahovec, avšak později se opět vrátil k letecké škole do Chebu. Letoun během své kariéry zažil celou řadu havárií, přičemž osudnou se mu stalo nouzové přistání rtm. Machovce v Chebu dne 9. 7. 1922, při němž havaroval a byl rozštípán na třísky. Letoun létal s trupem v barvě materiálu, zatímco plátěný potah nesl schéma lozenge.

Vznikající československé letectvo zakoupilo celkem dva kusy strojů typu Roland D.VIb. Zobrazený stroj sériového čísla 2250/18 byl dodán v únoru 1920 na chebské letiště. Nejprve byl přidělen Pilotní škole Náhradního praporu čs. voj. letectví v Praze, kam jej přelétl 11. března 1920 V. Kahovec, avšak později se opět vrátil k letecké škole do Chebu. Letoun během své kariéry zažil celou řadu havárií, přičemž osudnou se mu stalo nouzové přistání rtm. Machovce v Chebu dne 9. 7. 1922, při němž havaroval a "byl rozštípán na třísky". Letoun létal s trupem v barvě materiálu, zatímco plátěný potah nesl schéma lozenge.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#582526 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
LFG Roland D.VIb - Tento Roland D.VIb neznámého sériového čísla sloužil v létě 1918 u Jasta 59. Pilot neznámý. Bílý, černě lemovaný  pruh obepínající trup byl znakem jednotky.

Tento Roland D.VIb neznámého sériového čísla sloužil v létě 1918 u Jasta 59. Pilot neznámý. Bílý, černě lemovaný pruh obepínající trup byl znakem jednotky.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#582528 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more