Martin B-26B Marauder

Martin Marauder Mk.IA
     
Název:
Name:
Martin B-26B Marauder Martin B-26B Marauder
Originální název:
Original Name:
Martin B-26B Marauder
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1942-DD.02.1944 Glenn L. Martin Aircraft Co., Middle River, Maryland
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1942-DD.02.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1883
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10151 kg 22380 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13483 kg 29725 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
16783 kg 37000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21.64 1) m 71ft1)
Délka:
Length:
17.75 2) m 58ft 3in2)
Výška:
Height:
6.55 m 21ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
61.13 m2 658 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-5 Double Wasp o výkonu 1380 kW nebo
Pratt & Whitney R-2800-41 Double Wasp o výkonu 1432 kW nebo
Pratt & Whitney R-2800-43 Double Wasp o výkonu 1432 kW
čtyřlisté kovové stavitelné vrtule Curtiss Electric
Pratt & Whitney R-2800-5 Double Wasp, power 1850 hp or
Pratt & Whitney R-2800-41 Double Wasp, power 1920 hp or
Pratt & Whitney R-2800-43 Double Wasp, power 1920 hp
Four-bladed metal variable-pitch propellers Curtiss Electric
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3642 l
2+4 pomocné 946 l nádrže v pumovnici
962 US gal
2-4 250-gallon bomb bay ferry tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
453.8 km/h v 4572 m 282 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
344.4 km/h v ? m 214 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.1 m/s 1200 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6614 m 21700 ft
Dolet:
Range:
1850.7 2) km 11503) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4586.6 km 2850 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 12,7mm kulomet Browning M2 ve hřbetní věži Martin 250CE
1x pohyblivý 12,7mm kulomet Browning M2 v přídi
1x pevný 12,7mm kulomet Browning M2 v přídi
4x pevný 12,7mm kulomet Browning M2 po stranách přídě1)
2x pohyblivý 12,7mm kulomet Browning M2 v zádi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning AN/M2 v podlaze zádi a/nebo
2x pohyblivý 12,7mm kulomet Browning M2 v bočních oknech3)

2359 kg bomb nebo
408 kg torpédo
2x .50 Browning M2 machinegun in a Martin 250CE dorsal turret
1x flexible .50 Browning M2 machinegun in the nose
1x fixed .50 Browning M2 machinegun in the nose
4x fixed .50 Browning M2 machinegun on sides of the fuselage1)
2x flexible .50 Browning M2 machinegun in the rear
1x flexible .30 Browning AN/M2 machinegun in the rear fuselage floor and/or
2x flexible .50 Browning M2 machinegun in the waist windows4)

5200 lb of bombs or
1x 900 lb torpedo
Uživatelské státy:
User States:

(Marauder Mk.IA)


(Marauder Mk.IA)

Poznámka:
Note:
3) s 1360 kg bomb

Hlavní bloky a jejich rozdíly:
B-26B-MA - úvodní blok s upravenou výzbrojí, rozpětí 19,81 m
B-26B-2-MA - motory R-2800-41
B-26B-3-MA - motory -43 a větší přívody vzduchu ke karburátorům
B-26B-4-MA - prodloužena noha příďového podvozku, později změna výzbroje4)
- 19 strojů předáno Britům jako Marauder Mk.IA
B-26B-10-MA - nové křídlo o větším rozpětí1), vyšší směrovka, čtyři kulomety po stranách přídě
B-26B-20-MA - dvojice kulometů v zádi nahrazena věžičkou Martin-Bell M6 se dvěma kulomety (délka změněna na 17,7 m)2)
B-26B-30-MA - přídavné pancéřování přídě a dalších částí
3) with a 3000-pound bombload

Significant blocks and their changes:
B-26B-MA - initial block with new armament, wingspan 65 ft
B-26B-2-MA - R-2800-41 engines
B-26B-3-MA - -43 engines, bigger carburetor intakes
B-26B-4-MA - longer nose wheel strut, later armament change4)
- Great Britain received 19 as Marauder Mk.1A
B-26B-10-MA - increased wingspan1), heightened vertical stabilizer, four fixed fuselage-mounted machineguns
B-26B-20-MA - rear machineguns replaced with Martin-Bell M6 turret with two guns (lenght reduced to 58ft 1in)2)
B-26B-30-MA - additinal armor in certain critical locations
Zdroje:
Sources:
Birdsall, Steve. B-26 Marauder in Action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1981. ISBN 0-89747-119-9.
Wagner, Ray. The Martin B-26B & C Marauder, Profile No. 112. Profile Publications, Windsor 1965.
Johnsen, Frederick A. Martin B-26 Marauder. Specialty Press, North Branch 2000. ISBN 1-58007-029-9.
http://joebaugher.com/usaf_bombers/b26_4.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.vectorsite.net/avb26.html

Martin B-26B Marauder - B-26B-4-MA s poškozeným křídlem. Za pozornost stojí kulomety v bocích, zavvedené v průběhu výroby tohoto bloku, a původní kulometné dvojče v zádi.

B-26B-4-MA s poškozeným křídlem. Za pozornost stojí kulomety v bocích, zavvedené v průběhu výroby tohoto bloku, a původní kulometné dvojče v zádi.
Martin B-26B Marauder - B-26B-50-MA se zbavuje svého nákladu. V zádi již nová střelecká věž.

B-26B-50-MA se zbavuje svého nákladu. V zádi již nová střelecká věž.
Martin B-26B Marauder - Skupina B-26B-55-MA, pod kabinou jsou viditelné packy pevných kulometů.

Skupina B-26B-55-MA, pod kabinou jsou viditelné "packy" pevných kulometů.
URL : https://www.valka.cz/Martin-B-26B-Marauder-t1175#372710 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Martin B-26B Marauder


Zdroj: http://www.dark-history.eu/B%2026.htm
Martin B-26B Marauder - Maximální výzbroj, jaká mohla na B-26B být - pohyblivý browning v plexisklové přídi, na 10. výrobním bloku poprvé uvedené pevné kulomety po stranách trupu a jeden pevný kulomet vlevo dole pod přídí, od 45. bloku vypuštěný.

Maximální výzbroj, jaká mohla na B-26B být - pohyblivý browning v plexisklové přídi, na 10. výrobním bloku poprvé uvedené pevné kulomety po stranách trupu a jeden pevný kulomet vlevo dole pod přídí, od 45. bloku vypuštěný.
Martin B-26B Marauder - Původní ocasní střeliště, od 20. výrobního bloku nahrazené věžičkou Martin-Bell

Původní ocasní střeliště, od 20. výrobního bloku nahrazené věžičkou Martin-Bell
URL : https://www.valka.cz/Martin-B-26B-Marauder-t1175#372712 Version : 0
B-26B-55-MA Marauder (6B-T, 42-96165, "The Big Hairy Bird"), 598th wait wait wait wait wait Squadron, 397th wait wait wait wait wait Group, 9th USAAF, the air base Rivenhall, United Kingdom, June 1944..
Martin B-26B Marauder -


Published with authors permit

Martin B-26B Marauder -


Published with authors permit

Martin B-26B Marauder -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Martin-B-26B-Marauder-t1175#406960 Version : 0
Members pozemného staff maľujú invázne stripes on the Martin Marauder B-26 patriaci 553rd wait wait wait wait wait Squadron, 386th wait wait wait wait wait Group, 9th Air Force, airport Great Dunmow, Essex, 03-05.06.1944. In the background another Marauder B-26B-15-MA, serial number (s/n) 41-31577, Crusaders Code AN-Y.

https://www.pinterest.com/pin/546765210986661083/
http://www.markstyling.com/b26_research.10.htm
www.asisbiz.com
.
Martin B-26B Marauder - o tom, že na detailnú a pozornú prácu nebol pred inváziou čas svedčia aj fŕkance farby na krídle (vľavo dole)

o tom, že na detailnú a pozornú prácu nebol pred inváziou čas svedčia aj fŕkance farby na krídle (vľavo dole)
URL : https://www.valka.cz/Martin-B-26B-Marauder-t1175#539798 Version : 0
When an american film actress Loretta Young visited the 555th BS, požiadal ju lt M.About. Elling of the signature on the nose of his lietadla B-26, serial no. no 41-31624 YA-WITH. This machine was ťažko poškodený during a mission over Európou, has ever explored it zasiahol German fighter the Fw-190. Attack of the interrupting until after presnej streľbe chvostového strelca, ktorému sa managed to stíhacie airplane zasiahnuť. The machine, however, bol ťažko poškodený projektilmi cannon and štyria členovia crew boli injuries. Nevertheless the sa pilot managed to doletieť späť. The team, however bomber has exhausted his prídel šťastia. Fatal sa he became a may day 1944, ever explored came up on the engine when štarte from airport Great Dunmow in Essex. The pilot sa month managed núdzovo pristáť and nikto with the crew was not hurt, the machine, however, bol odpísaný ako neopraviteľný.


Aviation Archive, the Medium Bombers of World War 2, Issue 31
.
Martin B-26B Marauder -


URL : https://www.valka.cz/Martin-B-26B-Marauder-t1175#572980 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more