Aiči Typ H

Aichi Type H / 仮称H式艦上戦闘機
Aichi Type H - track version

愛知タイプH - Type H Carrier Fighter – fighter-type H

Allied code name: -
Japanese name: -


Label Design of the aeroplane - a description
the Heinkel HD-23 two prototypes built in Germany for the Imperial naval air force, BMW engines VIa
Aichi Type H the first aircraft built by the factory, Aichi, made other adjustments, the engine remained the original BMW VIa
Aichi Type H the second prototype built in Japan, this time with the engine Hispano-Suiza 12Ha.




Manufacturer production Period Manufactured units
Heinkel Flugzeugwerke, Warnemünde 1926 2 prototypes Henkel HD-23
Aichi Tonkei Denki To. To., Funataka 1926 – 1927 2 further amended by the prototypes
total 1926 - 1927 4 prototypes


sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books, Lomdon, 1994, ISBN: 1858337771
Volker Koos, Ernst Heinkel Flugzeugwerke 1922 - 1932, Gebunden Heel Verlag GmbH; ISBN: 3898805026
Tadeusz Januszewski and Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 1., Lampart, year 2000, ISBN: 83-86776-50-1
author archive
.
URL : https://www.valka.cz/Aici-Typ-H-t118295#407231 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aichi Type H
HD-23


Historie:
Společnost Aichi Tonkei Denki K. K. byla v květnu roku 1926 vyzvána Císařským námořním letectvem, aby se společně s dalšími dvěma společnostmi, kterými byly Nakajima Hikoki K. K. a Mitsubishi Jukogyo K. K., zúčastnila soutěže o palubní stíhací letoun, který měl nahradit poměrně úspěšné letouny Mitsubishi 1MF1. Jmenované společnosti se soutěže zúčastnily a navíc zcela z vlastní iniciativy se do soutěže přihlásila ještě továrna Kawanishi Kokuki K. K. se svým prototypem K 11.
Společnost Aichi Tonkei Denki K. K. v druhé polovině úzce spolupracovala s německou továrnou Ernst Heinkel AG. v Rostoku zejména při konstrukci plovákových průzkumných letounů HD-25, HD-26 a HD-28. V továrně Heinkel byla v té době na stáži skupina japonských techniků pod vedením inženýra Tetsuo Mikiho, tato skupina se podílela na konstrukci stíhacího letounu Heinkel HD-23. První dva letouny dle japonské objednávky vyrobila továrna Ernst Heinkel Flugzeugwerke ještě v roce 1926, tyto letouny byly poháněny dvanáctiválcovými motory BMW VIa. Další dva letouny již vyrobila továrna Aichi Tonkei Denki K. K., tyto v Japonsku postavené stroje byly upraveny dle dalších požadavků Císařského námořnictva.
Technický odbor Kaigun Koku Hombu si tak například vymínil, s ohledem na skutečnost, že se jedná o palubní stíhačky, další konstrukční změny. Inženýr Tetsuo Miki se svým týmem provedl úpravy na konstrukci křídla, zde nově vzniklo několik vodotěsných oddílů, které měly zajistit setrvání letounu na mořské hladině v případě jeho nouzového přistání. Bezpečné přistání na hladinu měly zajistit i další provedené úpravy - odhoditelný podvozek a zařízení blokující vrtuli ve vodorovné poloze. Křídla byla vybavena sloty, které měly pomoci udržet rychlost potřebnou pro přistání letounu v přijatelných mezích.
Zkoušky nedopadly pro německo-japonský letoun dobře, letoun byl shledán nestabilním a pro přistání na palubě byl vysloveně nebezpečným, byl příliš „těžký na hlavu“. Vítězem této soutěže se stal letoun společnosti Nakajima Type 3, možná známější pod označením Nakajima A1N1 (upravený Gloster Gambet).


Použité prameny:
Volker Koos, Ernst Heinkel Flugzeugwerke 1922 - 1932, Gebunden Heel Verlag GmbH; ISBN: 3898805026
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-Typ-H-t118295#192897 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more