Název: Name: | Ajči AB-1 (kolový podvozek) | Aichi AB-1 (Land plane) |
Originální název: Original Name: | 爱知航空机 AB-1 「输送机」 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1928 | |
Osádka: Crew: | 2 + 4 pasažéři | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1680 kg | 3704 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2710 kg | 5975 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,110 m | 49ft 6,87in |
Délka: Length: | 9,900 m | 32ft 5,75in |
Výška: Height: | 3,730 m | 12ft 2,84in |
Plocha křídla: Wing Area: | 59,20 m2 | 637.22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 45,70 kg/m2 | 9.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Aiči-Lorraine, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 331 kW (450 k) a maximálním výkonu 357 kW (485 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Aichi-Lorraine, twelve-cylinder W-type water-cooled engine rated at 444 hp for take-off and maximum power output 478 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 196.3 km/h v 0 m | 122 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v 1200 m | 87 mph in 3937 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 24,0 min do 3000 m | 24,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Jediný letoun AB-1 krátký čas v roce 1929 létal u spločnosti Nihon Koku K. K. Yuso jako pozemní letoun (s kolovým podvozkem), to až do převzetí Fokkerů Super Universal. Později létal AB-1 dosti dlouhou dobu u společnosti v Tokio Koku K. K. na trase Haneda - Šimoda zde létal jako plovákový. | The sole AB-1 was used for a short time in 1929 by Nihon Koku Yuso KK as a landplane until the arrival of the Fokker Super Universal. Later, the AB-1 was used for many years by the Tokyo Koku K K, owned by Tamotsu Aiba, on the Haneda (Tokyo)-Shimoda route as a floatplane. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 archiv autora |