Main Menu
User Menu

Military history website

Kawaniši K-8B

Kawanishi K-8B / 川西K- 8B

     
Název:
Name:
Kawaniši K-8B nákladní hydroplán
Originální název:
Original Name:
川西K- 8B 输送机水上
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.03.1927 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1926-DD.03.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1345 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1955 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,000 m
Délka:
Length:
11,800 m
Výška:
Height:
3,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
57,50 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185.1 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
148.1 km/h v 1850 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 9 h


Kawaniši K-8B nákladní hydroplán.
V září roku 1926 Teikoku Kaibo Gikai (dobrovolná vlastenecká společnost na podporu letectví) sjednala se společností Kawaniši objednávku dvou plovákových letadel, postavených na základě úspěšných hydroplánů K-8A. Díky zmenšenému rozpětí a montáži koncových oblouků byla zmenšena nosná plocha, trop zeštíhlel a pilotní kabiny byly přesunuty dozadu, to vše přineslo značné zmenšení aerodynamického odporu. Oba letouny byly dokončeny v březnu 1927 a dostaly civilní imatrikulaci J-TUST a J-TUTU, letouny byly vlastnictvím Kaibo Gikai a tato společnost je zdarma pronajala civilní společnosti Nippon Koku K. K. s podmínkou, že pokud bude mít o tyto letouny zájem Císařské námořní letectvo, budou mu přednostně poskytnuty. Oba letouny vykonaly v roce 1927 po Japonsku několik společných propagačních letů. Po ukončení této série letů byla u obou hydroplánů změněna imatrikulace na J-BDAE a J-BDAF a oba začaly od druhé poloviny roku 1927 přepravovat poštovní zásilky (což byl úkol společnosti Nippon Koku K. K.) na trse Ósaka – Fukuoka, tento úkol plnily oba letouny až do rozpuštění společnosti v dubnu 1929. Během této doby letoun označený jako Giyu No. 1 nalétal 394 letových hodin a přepravil 70 tun nákladu, Giyu No. 2 nalétal 447 hodin a přepravil 80 tun poštovních zásilek. Tyto letouny sloužily k plné spokojenosti osádek a celé letecké společnosti a pozvedly úroveň japonské civilní letecké dopravy.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-8B -


URL CZ: https://www.valka.cz/Kawanisi-K-8B-t121632#416384Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Kawanishi-K-8B-24029-35199-K-8B-t121632#416384Version : 0
MOD