Název: Name: | Nakadžima Ko-3 (Ni-24C.1) | Nakajima Ko-3 (Ni-24C.1) |
Originální název: Original Name: | 陸軍 甲式三型戦闘機 [Ni-24C1] | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1923 Nakajima Aircraft Factory, Ota | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 102 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1921 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 415 kg | 915 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 596 kg | 1314 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,180 m | 26ft 10,05in |
Délka: Length: | 5,670 m | 18ft 7,22in |
Výška: Height: | 2,440 m | 8ft 0,06in |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,00 m2 | 161,463 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 39,667 kg/m2 | 8.12 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le-Rhône 9C vzduchem chlazený, devítiválcový, rotační motor o výkonu 58,8 kW (80 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Le-Rhône 9C nine-cylinder air-cooled rotary engines power output 79 hp, driving a two-bladed wooden propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 136.8 km/h v ? m | 85 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5050 m | 16568 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem. | One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 陸軍 甲式三型戦闘機 [Ni-24C1] - Rikugun kabuto-šiki san-gata sentō-ki [Ni-24 C1] - Armádní stíhací / cvičný letoun typu Ko-3 (Ni-24 C.1) Po první světové válce japonské armádní letectvo levně zakoupilo a dovozlo velký počet letadel, které se bojově osvědčily. Získalo tak SPADy S.VII a S.XIII, Morane-Saulnier AI a např. britské stíhačky Sopwith Pup. Kromě dalších Japonsko zakoupilo i Nieuporty N.24 C.1 a modernější Nieuporty N.27. Se všemi těmito letouny byly provedeny letové zkoušky a nakonec byly tyto testy vyhodnoceny. Japonští piloti nejlépe hodnotili právě Nieuporty obou typů. Japonské armádní letectvo přijalo Nieuport 24 C.1 jako standardní stíhací letoun. Nejprve se začala připravovat licenční výroba v letecké škole Tokorozawa, nevím zda zde byl nějaký Nieuport N.24 vyroben, ale výroba byla převedena na společnost, kteru řídil Čikuhei Nakadžima a Seibi Kawaniši - Goshikaisa Nihon Hikoki Seisakusho (později Nakadžima), tato společnost postavila v roce 1921 30 letadel v roce 1922 to bylo 47 a o rok později 25 letadel.. Letoun byl poháněn rotačním motorem Le-Rhône 9C, který vyráběla fa Tokyo Gasuden. V listopadu byl letoun přeznačen dle právě zavedeného systému značení na Ko-3. Letoun sloužil jako stíhací a později jako jednomístný cvičný. V armádním letectvu létal do roku 1926, kdy byl nahrazen modernějším Ko-4. Několik desítek letounů bylo prodáno do civilního sektoru a zde létaly jako sportovní letouny až do konce roku 1933. | 陸軍 甲式三型戦闘機 [Ni-24C1] - Rikugun kabuto-shiki san-gata sentō-ki [Ni-24 C1] - Army Type Ko-3 Fighter/Trainer (Ni-24 C.1) Following the First World War, the Japanese Army imported a number of aircraft that had proved themselves in combat. Among these was the SPAD S. VII, imported in 1918, the (100) SPAD S. XIIIs in 1919 (50) Sopwith Pups in 1919, and the Morane-Saulnier AI in 1922. Additionally, there were French Nieuport N.24.C 1 and 27.C 1 fighters, imported in 1917. These were found to be the most manoeuvrable, and as a result the Army adopted the Nieuport 24.C 1 as its standard fighter. This brought the need for additional aircraft of this type for Army service. They were built under licence agreement at the Tokorozawa, but, later, production of these fighters was transferred to Nakajima. Le-Rhône engines to power the aircraft were licence-manufactured by Tokyo Gasuden. The Japanese Army referred to them as the Type Ni-24. In November 1921, a new designation system for Army aircraft was enacted, and became the Ko-3. Nakajima Ko-3 remained operational until the later years of the Taisho reign which ended in 1926, replaced then by the Type Ko 4 Nakajima Nieuport 29-C.1 fighters. As the Ko 3 was phased out of Army service, some were released to the civil market and used as single-scat sports aircraft until around 1933. Nakajima was the only manufacturer to build them : 30 in 1921, 47 in 1922 and 25 in 1923. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 flyingmachines.ru eric.gallaud.perso.sfr.fr archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | Nakadžima Ko-3 |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | Nakadžima Ko-3 |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |