CL - Karlsruhe (1927)

     
Název:
Name:
Karlsruhe Karlsruhe
Originální název:
Original Name:
Karlsruhe
Kategorie:
Category:
lehký křižník Light Cruiser
Třída:
Class:
Königsberg
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Deutsche Werke AG, Kiel /
Založení kýlu:
Laid Down:
27.07.1926
Spuštění na vodu:
Launched:
20.08.1927
Uvedení do služby:
Commissioned:
06.11.1929
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
09.04.1940 potopena / sunk (scuttled)
Velitel:
Commander:
06.11.1929-01.02.1930 Lindau, Eugen (Fregattenkapitän)
01.02.1930-25.09.1931 Lindau, Eugen (Kapitän zur See)
26.09.1931-01.10.1932 Waßner, Erwin (Fregattenkapitän)
01.10.1932-08.12.1932 Waßner, Erwin (Kapitän zur See)
09.12.1932-15.09.1934 Harsdorf von Enderndorf, Wilhelm (Fregattenkapitän)
16.09.1934-23.09.1935 Lütjens, Johann Günther (Kapitän zur See)
24.09.1935-01.04.1936 Siemens, Leopold Bruno Paul (Fregattenkapitän)
01.04.1936-28.09.1937 Siemens, Leopold Bruno Paul (Kapitän zur See)
29.09.1937-20.05.1938 Förste, Erich (Kapitän zur See)
13.11.1939-09.04.1940 Rieve, Friedrich (Kapitän zur See)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
při vstupu do služby: 21 důstojníků a 493 poddůstojníků a námořníků
v průběhu války: 23 důstojníků a 820-850 poddůstojníků a námořníků

after commissioned: 21 Officers a 493 NCOs and Sailors
during the war: 23 Officers a 820-850 NCOs and Sailors
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
6750 1) t 6643 1) long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
7700 2) t 7578 2) long tons
Délka:
Length:
174,00 m 570 ft 10 in
Šířka:
Beam:
15,20 3) m 49 ft 10 in 3)
Ponor:
Draught:
6,28 4) m 20 ft 7 in 4)
Pancéřování:
Armour:
boky: 50-70 mm
paluba: 20-30 mm
torpédové přepážky: 15 mm
velitelská věž: 30-100 mm
barbety: 30 mm
dělové věže: 20-30 mm
Belt: 20-28 in
Deck: 8-12 in
Torpedo Bulkhead: 6 in
Conning Tower: 12-39 in
Barbette: 12 in
Gun Turret: 8-12 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6x kotel
4x parní turbína
2x vznětový 10 válcový čtyřdobý motor MAN W 10 V 26/33 (1342 kW)
3x turbogenerátor
6x Boiler
4x Steam Turbine
2x 4-stroke V10 MAN W 10 V 26/33 Diesel Engine (1800 bhp)
3x Turbo-generator
Výkon:
Power:
50856.7 kW při ? ot/min 68200 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
2
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1350 5) t 1329 5) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
59,3 km/h 32 kt
Dosah:
Range:
10556,4 km při rychlosti 35,2 5) km/h 5700 nm at speed 19 5) kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
9x 15 cm S.K. C/25 ve třech věžích LC/25 (3x III)
2x 8,8-cm-SK L/45 na lafetě C/13 (2x I)
8x 3,7 cm S.K. C/30 na dvojlafetě C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/30 na lafetě C/30 (8x I)
12x 533 mm torpédomet (4x III)
120 min


1939
9x 15 cm S.K. C/25 ve třech věžích LC/25 (3x III)
6x 8,8 cm S.K. C/32 na dvojlafetě C/35 (3x II)
8x 3,7 cm S.K. C/30 na dvojlafetě C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/38 na lafetě C/30 (8x I)
12x 533 mm torpédomet (4x III)
120 min
9x 15 cm S.K. C/25 in tripple gun turrets LC/25 (3x III)
2x 8,8-cm-SK L/45 on single mounts C/13 (2x I)
8x 3,7 cm S.K. C/30 on double mount C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/30 on single mount C/30 (8x I)
12x Torpedo-tube, cal. 21-in (4x III)
120 mines


1939
9x 15 cm S.K. C/25 in tripple gun turrets LC/25 (3x III)
6x 8,8 cm S.K. C/32 on double mounts C/35 (3x II)
8x 3,7 cm S.K. C/30 on double mounts C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/38 on single mounts C/30 (8x I)
12x Torpedo-tube, cal. 21-in (4x III)
120 mines
Vybavení:
Equipment:
radar FuMG 39 G (g8)
letecký katapult
FuMG 39 G (g8) Radar
Aircraft Catapult
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
2x letoun Heinkel He 60
později
2x letoun Arado Ar 196
2x Heinkel He 60 Seaplane
later
2x Arado Ar 196 Seaplane
Poznámka:
Note:
1) původně
po přestavbě: 6730 t
2) původně
po přestavbě: 8350 t
3) původně
po přestavbě: 16,60 m
4) původně
po přestavbě: 6,20 m
5) původně
po přestavbě: 1460 t
6) anebo
13519,6 km při rychlosti 31,5 km/h

cena: 36.000.000,- RM (1929)
1) before modernization
after modernization: 6624 long tons
2) before modernization
after modernization: 8218 long tons
3) before modernization
after modernization: 54 ft 6 in
5) before modernization
after modernization: 20 ft 4 in
5) before modernization
after modernization: 1437 long tons
6) or
7300 nm at speed 17 kt

cost: 36,000,000.00 RM (1929)
Zdroje:
Sources:
www.lexikon-der-wehrmacht.de
https://www.world-war.co.uk/germany/konigsberg.php
https://ww2db.com/ship_spec.php?ship_id=C510
www.naval-encyclopedia.com
de.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/CL-Karlsruhe-1927-t12230#649803 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V letech 1938-1939 byl křižník výrazně zmodernizován. Po rekonstrukci měl tyto parametry:
- výtlak standardní: 6 730 tun
- výtlak plný: 8 350 tun
- šířka lodi: 16,8 metrů
- ponor: 6,2 metrů
- rychlost: 30 uzlů
- posádka: 614 mužů

Modernizace stála 5,7 miliónů říšských marek.

Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/CL-Karlsruhe-1927-t12230#139958 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more