Bristol F.2B Fighter

     
Název:
Name:
Bristol F.2B Fighter Bristol F.2B Fighter
Originální název:
Original Name:
Bristol F.2B Fighter
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1919 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Brislington /
DD.07.1917-DD.MM.1928 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Filton /
DD.MM.1918-DD.MM.1920 Gloucestershire Aircraft Co. Ltd., Cheltenham /
DD.MM.1918-DD.MM.191R Marshall, Sons & Co Ltd., Gainsborough /
DD.MM.1918-DD.MM.191R Sir W.G. Armstrong Whitworth & Co Ltd.,Gosforth /
DD.MM.1918-DD.MM.191R Sir William Angus, Sanderson & Co Ltd., Newcastle upon Tyne /
DD.MM.1918-DD.MM.191R Standard Motor Co. Ltd., Coventry /
DD.MM.1918-DD.MM.191R Harris & Sheldon Ltd., Birmingham /
DD.MM.1918-DD.MM.191R National Aircraft Factory No.3, Aintree /
DD.MM.1918-DD.MM.191R Austin Motor Co. Ltd., Birmingham /
DD.MM.1925-DD.MM.192R Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~5400:
~4100 Bristol
522 Gloster
126 National
140 Marshall
191 Armstrong
126 Sanderson
74 Standard
80 Harris
45 Austin
40 SABCA
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
877 1) kg 19341) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1261 kg 2779 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.96 m 39ft 3in
Délka:
Length:
7.87 m 25ft 10in
Výška:
Height:
2.9 m 9ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
37.68 m2 405.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Falcon I o výkonu 142 kW nebo
Rolls-Royce Falcon II o výkonu 164 kW nebo
Rolls-Royce Falcon III o výkonu 205 kW nebo
Sunbeam Arab o výkonu 149 kW nebo
Siddeley Puma o výkonu 172 kW nebo
Hispano-Suiza 8B o výkonu 149 kW nebo
Hispano-Suiza 8F o výkonu 224 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Rolls-Royce Falcon I, power 190 hp or
Rolls-Royce Falcon II, power 220 hp or
Rolls-Royce Falcon III, power 275 hp or
Sunbeam Arab, power 200 hp or
Siddeley Puma, power 230 hp or
Hispano-Suiza 8B, power 200 hp, or
Hispano-Suiza 8F, power 300 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
205 l 45 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
201.2 2) km/h v 0 m 1252) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.3 m/s 838 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.53) min do 1981 m 6.53) min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6096 4) m 200004) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff


12x 9kg bomba Cooper nebo
2x 51kg bomba
1x fixed .303 Vickers machine gun
1x flexible Lewis gun on Scarff ring


12x 20 lb Cooper bomb or
2x 112 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


























Poznámka:
Note:
Data platí pro stroje s motorem Falcon.


1) 885 kg s motorem Arab; 998 kg jako Fighter Mk.IV
2) 185 km/h s motorem Arab; 177 km/h jako Fighter Mk.IV
3) 8.1 min s motorem Arab
4) 5182 m s motorem Arab


vytrvalost (všech variant): 3 h
Data for Falcon-engined machines.


1) 1886 lb with Arab engine; 2200 lb as Fighter Mk.IV
2) 115 mph with Arab engine; 110 mph as Fighter Mk.IV
3) 8.1 min with Arab engine
4) 17000 ft with Arab engine


Endurance (for all variants): 3 hr
Zdroje:
Sources:
Bowyer, Chaz. Bristol F.2B Fighters: RAF 1918-32, Profile No.237. Leatherhead 1972.
Bruce, J. M. The Bristol Fighter, Profile No.21. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bruce, J. M. Bristol Fighter, Windsock Datafile No.4. Albatros Productions, Berkhamsted 1995. ISBN 0-948414-08-1.
Rogers, L. A. Bristol Fighter, Windsock Datafile No.115. Albatros Productions,Berkhamsted 2006. ISBN 1-902207-77-7.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
http://www.airwar.ru/enc/fww1/brist_f2b.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/brist_f2a.html
www.aviastar.org
www.aviastar.org
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=143
www.flightglobal.com

Bristol F.2B Fighter - F.2B s motorem Falcon II a čtyřlistou vrtuí. Většina strojů však používala vrtule dvoulisté.

F.2B s motorem Falcon II a čtyřlistou vrtuí. Většina strojů však používala vrtule dvoulisté.
Bristol F.2B Fighter - Jeden ze strojů s 300hp motorem Hispano, dodaných po válce do Španělska. Část měla, jako tento, olejové tlumiče podvozku.

Jeden ze strojů s 300hp motorem Hispano, dodaných po válce do Španělska. Část měla, jako tento, olejové tlumiče podvozku.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#392810 Version : 0
Old photo.
Bristol F.2B Fighter -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#40496 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bristol F.2B Fighter
Bristol F.2B Fighter -


Bristol F.2B Fighter -


Bristol F.2B Fighter -


Bristol F.2B Fighter -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#58381 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Bristol F.2B Fighter - Bristol F.2B Fighter, jenž roku 1918 operoval u 139. squadrony v Itálii. Stroj nese standardní kamufláž, horní a boční plochy kryje barva PC 10, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Bílé písmeno A je identifikační značkou letounu, svislé černobílé pruhy obepínající ztup ze všech stran jsou označením perutě.

Bristol F.2B Fighter, jenž roku 1918 operoval u 139. squadrony v Itálii. Stroj nese standardní kamufláž, horní a boční plochy kryje barva PC 10, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Bílé písmeno A je identifikační značkou letounu, svislé černobílé pruhy obepínající ztup ze všech stran jsou označením perutě.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#568830 Version : 0
Bristol F.2B Fighter with the show And 7288 saddled with the 11. squadron the RFC at all the most successful crew dvousedadlovek whole 1. world war I, a pilot And. E. McKeever and sagittarius L. And. Powell. 30. 11. 1917 this crew attacked on this machine a pair of German dvousedadlovek protected 7 Albatros D.In. In the following duel McKeever shot down two Albatros, Powell the other two (both were according to the then customs counted 4 kills). McKeever was in this contest awarded the DSO..
Bristol F.2B Fighter - Bristol F.2B Fighter, sériové číslo A 7288. Stroj v listopadu 1917 sloužil u 11. perutě RFC. Osádka A. E. McKeever a L. A. Powell tehdy startovala z letiště Fére-en-Tardenois. Letoun nesl standardní britskou kamufláž, horní a boční plochy kryje khaki barva PC-10, plechové kryty motoru jsou natřeny barvou Battleship Grey, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Dva šikmé bílé pásy kolem výsostného označení na trupu jsou označením perutě, bílá číslovka 7 je označením letounu. V této souvislosti je třeba říci, že bokorys se obvykle kreslí s bílou sedmičkou v zadní části trupu, kde se nacházela označení všech strojů 11. perutě.

Bristol F.2B Fighter, sériové číslo A 7288. Stroj v listopadu 1917 sloužil u 11. perutě RFC. Osádka A. E. McKeever a L. A. Powell tehdy startovala z letiště Fére-en-Tardenois. Letoun nesl standardní britskou kamufláž, horní a boční plochy kryje khaki barva PC-10, plechové kryty motoru jsou natřeny barvou Battleship Grey, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Dva šikmé bílé pásy kolem výsostného označení na trupu jsou označením perutě, bílá číslovka 7 je označením letounu. V této souvislosti je třeba říci, že bokorys se obvykle kreslí s bílou sedmičkou v zadní části trupu, kde se nacházela označení všech strojů 11. perutě.
Published with authors permit

Bristol F.2B Fighter -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#568839 Version : 0
www.avionslegendaires.net
Bristol F.2B Fighter -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#347840 Version : 0
Cpt. Ross Macpherson Smith (on the left) with your observer before the aircraft Bristol F. 2B Fighter 1. squadron AFC (Australian air force)in Palestine, February 1918. This is an original color photo from the period 1 .world war..
Bristol F.2B Fighter - https://www.theatlantic.com/photo/2014/04/world-war-i-in-photos-aerial-warfare/507326/

www.theatlantic.com
URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#582182 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

fotka na stroj z Bruselu, kde je v královském vojenském muzeu
zdroj : vlastní foto
Bristol F.2B Fighter -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#314056 Version : 0
Bristol F.2B
July 2016 - The Imperial War Museum Duxford
Bc. John FERDA, own photo
Published with the kind permission of the author.
Bristol F.2B Fighter -


Published with authors permit

Bristol F.2B Fighter -


Published with authors permit

Bristol F.2B Fighter -


Bristol F.2B Fighter -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bristol-F-2B-Fighter-t12240#560671 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more