Název: Name: | Kawaniši E15K1 11 | Kawanishi E15K1 11 |
Originální název: Original Name: | 水上侦察机「紫云」/ | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 předsériových letadel / Service trials aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.12.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3165 kg | 6978 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4100 kg | 9039 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4900 kg | 10803 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 9,300 m | 30ft 6,13in |
Výška: Height: | 4,950 m | 16ft 2 7/8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,00 m2 | 322.92 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 136,67 kg/m2 | 27.99 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4D Kasei 14, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 1 192 kW (1 620 k) v h= 2 100 m a 1 89 kW (1 480 k) v h= 5 500 m. Vrtule dvoulisté protiběžné stavitelné o průměru 3 100 mm | Mitsubishi MK4D Kasei 14, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,479 hp for take-off, 1,598 hp at 6,890 ft and 1,460 hp at 18,045 ft, driving a two-blade contra-rotating variable-pitch propellers of 10ft 2,04in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 765 l 100 l olej | 388.2 UK gallons 22 UK gallons Oil |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 468 km/h v 5500 m | 290.8 mph in 18045 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 296 km/h v 2500 m | 183.9 mph in 8202 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 6000 m | 10,0 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9830 m | 32251 ft |
Dolet: Range: | 1395 km | 866.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3370 km | 2094 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm na konci kabiny Pumový náklad: 2x 60 kg | One flexible rear-firing 0.303 in Type 92 machine-gun in rear cockpit. Bomb load: two 132 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Délka s plovákem: 11,588 m 紫雲 - Šiun - Fialový mrak (jap.) Spojenecké kódové jméno: Norm 水上侦察机「紫云」/ - / Vysokorychlostní průzkumný plovákový letoun Typ 2 | Length with float: 38ft 0,22in 紫雲 - Shiun - "Violet Cloud" Allied code name: "Norm" 水上侦察机「紫云」/ - / Navy Type 2 High-speed Reconnaissance Seaplane Shiun Model 11 |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom 1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 16/1984, letadla 1939-45 http://www.combinedfleet.com/ijna/e15k.htm www.aviastar.org il2.sloboda.net www.1939-1945.su http://www.airwar.ru/enc/sww2/e15k.html archiv autora |