Fiat CR.32 Freccia

     
Název:
Name:
Fiat CR.32 Freccia Fiat CR.32 Freccia
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.32 Freccia
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1933-DD.02.1936 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1934-DD.02.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
383
První vzlet:
Maiden Flight:
28.04.1933 MM.201
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1325 kg 2921 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1850 kg 4079 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1905 kg 4200 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,500 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
7,450 m 24ft 5,31in
Výška:
Height:
2,632 m 8ft 7,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,12 m2 237.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
83,63 kg/m2 17.13 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA, vodou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm.
Fiat A30 RA, twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 592 hp for take-off,
driving a two-blade metal Fiat propeller variable pitch, but only adjustable on the ground, not in flight of 9ft 3.0in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
368 l 81 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
375 km/h v 3000 m 233 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
322 km/h v 3050 m 200 mph in 10007 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,0 m/s 1771.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 5000 m 10 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m 28871 ft
Dolet:
Range:
780 km 484.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,69 mm v přídi letounu.
Pumový náklad: do 100 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns in a nose mouted.
Bomb load: Up to 220 lb
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Konstrukce letounu byla typická pro počátek třicátých let, trup byl sestaven z duralových trubek, příď byla pokryta duralovými panely a zadní část byly potažena plátnem. Letoun byl jedenapůlplošník, horní křídlo mělo rozpětí 9 500 mm a spodní 6 145 mm, křidélka byla na horní ploše. Vzpěry mezi nosnými plochami měly tvar písmene W. The CR.32 had a conventional structure for its time, with a fuselage made up of duralumin tubes, covered by light metals towards the front and fabric elsewhere. Ailerons were fitted to the upper wings, which also had bench-type boost ailerons above the upper surface. A notable feature was that the lower wing was shorter than the upper wing making it sesquiplane.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík
www.aerei-italiani.net
http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html
www.alieuomini.it
archiv autora

Fiat CR.32 Freccia -


Fiat CR.32 Freccia -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#383121 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Řez trupem CR.32 Freccia.
Fiat CR.32 Freccia -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#47340 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

CR.32 zničené během Španělské občanské války.
Fiat CR.32 Freccia -


Fiat CR.32 Freccia -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#47341 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fiat CR.32


Zdroj: www.airwar.ru
Fiat CR.32 Freccia -


Fiat CR.32 Freccia -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#345612 Version : 0
Fiat CR.32 the commander of the XXIII Gruppa "Asso di Bastoni" (ace of clubs) mags. Andrea Zottiho from the Italian intervention of the air force Aviazione Legionaria. The upper and side surfaces of the airplane were kamuflovány using yellow and green colors. Camouflage colors were also on the struts of the wings, which suggests that the machine cover paint probably received up in Spain. The lower areas were either in aluminum or in a gray color. The hull is a code number (3), allocated to the type in Spain, and an individual number of aircraft in the unit (4), then the character XXIII Gruppa "Asso di Bastoni" and the machines the commander of the group (flag). On kýlovce is located the serial number of the airplane (numeri di costruzione), which on the evidence is not completely legible (one of the options is just 237). The wings carry the top and bottom of the usual marking machines rebel air force..
Fiat CR.32 Freccia -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420764 Version : 0
Fiat CR.32 MM.3187 commander 4o Stormo C. T. col. Grandinettiho, Gorizia, the second half of the thirties. The aircraft is equipped with a kamullážním coating, formed on the upper and side surfaces of a field of green (Verde Mimetico), brownish red (Marrone Mimetico) and yellow (Giallo Mimetico). The bottom surface cover grey (Grigio Mimetico) or aluminum (Alluminio). On the trunk is the emblem of the commander of the storm, a combination of the characters of the subordinate groups: IX and X Gruppi C.T. On the trunk in front of fasces is then the designation of aircraft commander of the storm..
Fiat CR.32 Freccia -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420765 Version : 0
Fiat CR.32 code designation 3-122 served at Escuadrilly 3-E-3 of the Spanish insurgent air force Aviación Hispana. The spaniards used other indications of its aircraft than the Italians. Number 3-122, applied to the torso, means that it's about 122. machine type CR.32, included in the state of the Spanish insurgent air force. This aircraft (factory serial number 935). The spaniards took over in may 1938. Lost was 22. September of the same year, during the fighting on Ebru..
Fiat CR.32 Freccia -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420767 Version : 0
Fiat CR.32 In.161 from the state of the vadászszázad 114 "Kör Ász" of the Hungarian Royal air force, Kecskemét, the second half of the year 1938. On the hull was the codename (In the mean Vadász, or fighter aircraft) and the character of the squadron. Markings in this form were introduced with the official emergence of the military air force in 1938..
Fiat CR.32 Freccia -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420776 Version : 0
Fiat CR.32 In.161 from the state of the vadászszázad 114 "Kör Ász" of the Hungarian Royal air force, Kecskemét, the second half of the year 1938. On the hull was the codename (In the mean Vadász, or fighter aircraft) and the character of the squadron. Markings in this form were introduced with the official emergence of the military air force in 1938..
Fiat CR.32 Freccia -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#420778 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí ve druhé polovině  roku 1936, kresba jej zachycuje v podobě ze začátku roku 1937. Jde o osobní stroj velitele jednotky, jímž byl Capitano G. D´Agostinis (3 sestřely sam. + 15 ve spol.). D´Agostinis během svého turnusu ve Španělsku používal krycí jméno Gatti, běžné příjmení v severní Itálii, současně to znamená Kočky. Proto si D´Agostinis zvolil za svůj znak erb s kočkou a nápisem Ocio che sgrafa!, což znamená Pozor, škrábe! Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 4. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o střídající se pruhy bílé a černé barvy.  Horní plocha křídla zůstala bez označení. Stylizované červené M na směrovce má připomínat Mussoliniho.

Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí ve druhé polovině roku 1936, kresba jej zachycuje v podobě ze začátku roku 1937. Jde o osobní stroj velitele jednotky, jímž byl Capitano G. D´Agostinis (3 sestřely sam. + 15 ve spol.). D´Agostinis během svého turnusu ve Španělsku používal krycí jméno Gatti, běžné příjmení v severní Itálii, současně to znamená "Kočky". Proto si D´Agostinis zvolil za svůj znak erb s kočkou a nápisem "Ocio che sgrafa!", což znamená "Pozor, škrábe!" Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 4. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o střídající se pruhy bílé a černé barvy. Horní plocha křídla zůstala bez označení. Stylizované červené M na směrovce má připomínat Mussoliniho.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#458816 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - Fiat CR.32, který 12. října 1937 ukořistili republikáni, když po vzdušném boji s republikánskými stíhačkami nouzově přistál na vládním území v Aragonii italský pilot sottotenente (poručík) Roberto Boschetto ze 31. Squadriglie (VI. Gruppo C.T.). V republikánském Arma de Aviación dostal stroj nové zbarvení, odvozené od schématu, které nosily stíhačky sovětského původu. Horní a boční plochy kryla tmavě zelená barva, spodní plochy pak světle modrá. Výsostné označení také odpovídalo standardu - na směrovce trikolóra, rudé pruhy na trupu a koncích křídel.

Fiat CR.32, který 12. října 1937 ukořistili republikáni, když po vzdušném boji s republikánskými stíhačkami nouzově přistál na vládním území v Aragonii italský pilot sottotenente (poručík) Roberto Boschetto ze 31. Squadriglie (VI. Gruppo C.T.). V republikánském Arma de Aviación dostal stroj nové zbarvení, odvozené od schématu, které nosily stíhačky sovětského původu. Horní a boční plochy kryla tmavě zelená barva, spodní plochy pak světle modrá. Výsostné označení také odpovídalo standardu - na směrovce trikolóra, rudé pruhy na trupu a koncích křídel.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#458861 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - Dvoumístná cvičná verze Fiatu CR.32, která vznikla ve Španělsku a nesla označení ES-5. Stroj byl přestavěn z původně jednomístného stroje. Letoun byl celý nastříkán hliníkovou barvou a nesl poválečnou podobu výsostných znaků Ejército del Aire.

Dvoumístná cvičná verze Fiatu CR.32, která vznikla ve Španělsku a nesla označení ES-5. Stroj byl přestavěn z původně jednomístného stroje. Letoun byl celý nastříkán hliníkovou barvou a nesl poválečnou podobu výsostných znaků Ejército del Aire.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#458862 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí v noci z 27. na 28. 8. 1936, šlo o jeden z prvních tří strojů jednotky. Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 1. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o černé pruhy (častěji byl prostor mezi nimi vyplněn bílou barvou. Netopýr je osobním označením pilota.

Fiat CR.32 italského intervenčního letectva, jenž náležel do stavu jednotky zvané Squadriglia Mussolini. Jednotka operovala z Mallorcy. Stroj byl na Mallorcu dopraven lodí v noci z 27. na 28. 8. 1936, šlo o jeden z prvních tří strojů jednotky. Letoun nese na všech plochách nátěr hliníkovou barvou, na bocích trupu taktické označení v podobě černé číslice 1. Na trupu a křídlech se nachází jedna z ranných podob italských letounů intervenčních sil. Jedná se o černé pruhy (častěji byl prostor mezi nimi vyplněn bílou barvou. Netopýr je osobním označením pilota.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#469282 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - Fiat CR.32, 101. Squadriglia C.T. patřící do sestavy X. Gruppo Autonomo Caccia Baleari. Letoun koncem roku 1937 působil při protivzdušné obraně Baleárských ostrovů. Letoun nese pískový nátěr   doplněný pásy tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.

Fiat CR.32, 101. Squadriglia C.T. patřící do sestavy X. Gruppo Autonomo Caccia "Baleari". Letoun koncem roku 1937 působil při protivzdušné obraně Baleárských ostrovů. Letoun nese pískový nátěr doplněný pásy tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#469286 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - Fiat CR.32, 31. Squadriglia C.T. patřící do sestavy VI. Gruppo La Gamba di Ferro (Železná noha) italského intervenčního letectva, letiště Puig Moreno, srpen 1938, pilot Maggiore Mario Rossi. Stroj nese pískový nátěr doplněný skvrnami tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.

Fiat CR.32, 31. Squadriglia C.T. patřící do sestavy VI. Gruppo "La Gamba di Ferro" (Železná noha) italského intervenčního letectva, letiště Puig Moreno, srpen 1938, pilot Maggiore Mario Rossi. Stroj nese pískový nátěr doplněný skvrnami tmavě zelené a červenohnědé barvy. Spodní plochy světle šedé.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#469288 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - Na jaře 1937 dostala Squadriglia Mussolini dalších 5 strojů typu Fiat CR.32. V té době se změnilo značení letadel - směrovka nyní nesla svatoondřejský kříž, který však byl nižší než bylo na strojích tohoto typu obvyklé. Kříž byl aplikován přímo na hliníkový nátěr směrovky, neměl tedy bílý podklad.  Také taktická čísla nyní měla přibližně dvojnásobnou výšku (cca 50 cm) než předtím a změnil se i jejich tvar.      Pilotem tohoto stroje byl sergente Tiberio Amico.

Na jaře 1937 dostala Squadriglia Mussolini dalších 5 strojů typu Fiat CR.32. V té době se změnilo značení letadel - směrovka nyní nesla svatoondřejský kříž, který však byl nižší než bylo na strojích tohoto typu obvyklé. Kříž byl aplikován přímo na hliníkový nátěr směrovky, neměl tedy bílý podklad. Také taktická čísla nyní měla přibližně dvojnásobnou výšku (cca 50 cm) než předtím a změnil se i jejich tvar. Pilotem tohoto stroje byl sergente Tiberio Amico.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#593233 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fiat CR.32 Freccia - V květnu 1937 se Squadriglia Mussolini přejmenovala na 101ª Squadriglia. Pravděpodobně v tomto období nacionalistické označení dostalo svou konečnou podobu. Černý kruh o průměru 60 cm nahradil pásy na trupu. Na spodní straně horního křídla se objevil další 100cm černý kruh a na horní ploše horního  křídla byly namalovány velké černé svatoondřejské kříže. Spodní plocha spodního křídla nesla na obou polovinách tři úzké černé pásy. Obrázek je nejspíš rekonstruován podle fotografie, na níž není příliš dobře vidět symbol na boku letounu. Ve skutečnosti však zobrazený stroj představuje konečnou podobu černé 4, na níž létal velitel squadriglie Capitano G. D´Agostinis (viz obrázek výše). Štít erbu proto měl modrý podklad, ne červený a také ostatní detaily odpovídají výše zobrazené kresbě.

V květnu 1937 se Squadriglia Mussolini přejmenovala na 101ª Squadriglia. Pravděpodobně v tomto období nacionalistické označení dostalo svou konečnou podobu. Černý kruh o průměru 60 cm nahradil pásy na trupu. Na spodní straně horního křídla se objevil další 100cm černý kruh a na horní ploše horního křídla byly namalovány velké černé svatoondřejské kříže. Spodní plocha spodního křídla nesla na obou polovinách tři úzké černé pásy. Obrázek je nejspíš rekonstruován podle fotografie, na níž není příliš dobře vidět symbol na boku letounu. Ve skutečnosti však zobrazený stroj představuje konečnou podobu "černé 4", na níž létal velitel squadriglie Capitano G. D´Agostinis (viz obrázek výše). Štít erbu proto měl modrý podklad, ne červený a také ostatní detaily odpovídají výše zobrazené kresbě.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32-Freccia-t1317#593250 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more