Macchi C.200 Saetta

Macchi MC.200
     
Název:
Name:
Macchi C.200 Saetta XXI. série Macchi C.200 Saetta Serie XXI.
Originální název:
Original Name:
Macchi C.200 Saetta XXI° serie
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1937-DD.09.1941 SA Aeronautica Macchi, Varese /
DD.06.1940-DD.08.1942 Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
DD.06.1940-DD.10.1942 Societa Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1939-DD.10.1942 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1103 (všechny verze / all versions)
První vzlet:
Maiden Flight:
24.12.1937 (MM.336)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1964 kg 4330 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2327 kg 5130 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2395 kg 5280 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m 34ft 8,54in
Délka:
Length:
8,250 m 27ft 0,8in
Výška:
Height:
3,051 m 10ft 0,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,82 m2 181.05 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
138,34 kg/m2 28.33 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A.74 RC. 38, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW/870 k při 2 520 ot./min.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček
(prvních 27 Fiat-Hamilton)
Fiat A.74 RC. 38, fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 858 hp at 2,520 rpm for take-off,
driving a three-blade constant-speed Piaggio P.1001 metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
313 + 83 l interní
2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné
69 UK gallons + provision for 18 UK gallons of auxiliairy fuel
2x 44 or 66 UK gallons drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
504 km/h v 4500 m 313.2 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
465 km/h v 6000 m 288.9 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,3 m/s 3011.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,55 min do 6000 m 7,55 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8900 m 29199 ft
Dolet:
Range:
571 km 354.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
870 km 540.6 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm s 370 náboji na hlaveň.


Pumový náklad: max. 320 kg (8x 15 kg nebo 2x 50 kg nebo 2x 100 kg)
2x 0.50 inch Breda-SAFAT fixed forward firing in the upper nose, 370 rpg.


Bomb load: Up to 705 lb bombs under the wings (eight 33 lb bombs or two 110, 220, or 330 lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
uvedená TTD se vztahují na pozdější výrobní série -
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, rok 2001, ISBN-13: 978-0760311943
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Gianni Cattaneo, The Macchi M.C.200 Saetta, Aircraft Profile No.64
L+K 15/1985, Letadla 39 - 45, Václav Němeček
www.alieuomini.it
http://it.wikipedia.org/wiki/Macchi_M.C.200
http://www.aviastar.org/air/italy/a_macchi.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc200.html
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#382557 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek Macchi C.200
zdroj uveden výše
Macchi C.200 Saetta -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#246179 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Macchi C.200 Saetta - Macchi C.200, která se zúčastnila italského tažení na východní frontě. Letoun patří 356. peruti 21. skupiny a operoval v roce 1942 na Ukrajině. Zobrazený letoun je kamuflován tmavě zelenou barvou (Verde Mimetico 2) na horních a bočních plochách, přičemž na trupu přechází i na spodní plochy.  Spodní plochy křídel a VOP kryje světlá šedá (Grigio Mimetico). Žluté doplňky i bílé trojúhelníky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní.

Macchi C.200, která se zúčastnila italského tažení na východní frontě. Letoun patří 356. peruti 21. skupiny a operoval v roce 1942 na Ukrajině. Zobrazený letoun je kamuflován tmavě zelenou barvou (Verde Mimetico 2) na horních a bočních plochách, přičemž na trupu přechází i na spodní plochy. Spodní plochy křídel a VOP kryje světlá šedá (Grigio Mimetico). Žluté doplňky i bílé trojúhelníky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní.
Published with authors permit

Macchi C.200 Saetta -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#538344 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Macchi C.200 Saetta - Macchi C.200 Italského spojeneckého letectva (Italian Co-Belligerent Air Force). To se začalo vytvářet po italské kapitulaci 8.9.1943. Dne 21. 9. byla přijata změna markingu, kde původní fašistické znaky nahradily tříbrevné kokardy. Zobrazený letoun se v říjnu 1943 nacházel na letišti v Lecce a patřil stavu 93a Squadriglie (8. gruppo autonomo caccia terrestre). Letoun je na všech plochách natřen tmavou zelenou barvou. Výjimkou jsou spodní plochy křídel a výškovky, které kryje světlá šedá.

Macchi C.200 Italského spojeneckého letectva (Italian Co-Belligerent Air Force). To se začalo vytvářet po italské kapitulaci 8.9.1943. Dne 21. 9. byla přijata změna markingu, kde původní fašistické znaky nahradily tříbrevné kokardy. Zobrazený letoun se v říjnu 1943 nacházel na letišti v Lecce a patřil stavu 93a Squadriglie (8. gruppo autonomo caccia terrestre). Letoun je na všech plochách natřen tmavou zelenou barvou. Výjimkou jsou spodní plochy křídel a výškovky, které kryje světlá šedá.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#396426 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Macchi C.200 Saetta - Macchi C.200, která se zúčastnila italského tažení na východní frontě. Letoun patří 362. peruti 22. skupiny a operoval v srpnu 1941 z letiště Krivoj Rog. Je zajímavé, že většina strojů typu C.200 létala s demontovanou odklápěcí částí krytu kabiny a to i později v podmínkách ruské zimy! Zobrazený letoun je kamuflován tmavě zelenou barvou (Verde Mimetico 2) na horních a bočních plochách, přičemž na trupu přechází i na spodní plochy. Nátěr je doplněn množstvím pískových skvrn (Nocciola Chiaro). Spodní plochy křídel  a VOP kryje světlá šedá (Grigio Mimetico). Žluté doplňky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní všech letounů Osy na východní frontě. Na zádi trupu letoun netypicky (v místě, kde obvykle bylo taktické označení stroje) nese znak 22. skupiny (viz detail).

Macchi C.200, která se zúčastnila italského tažení na východní frontě. Letoun patří 362. peruti 22. skupiny a operoval v srpnu 1941 z letiště Krivoj Rog. Je zajímavé, že většina strojů typu C.200 létala s demontovanou odklápěcí částí krytu kabiny a to i později v podmínkách ruské zimy! Zobrazený letoun je kamuflován tmavě zelenou barvou (Verde Mimetico 2) na horních a bočních plochách, přičemž na trupu přechází i na spodní plochy. Nátěr je doplněn množstvím pískových skvrn (Nocciola Chiaro). Spodní plochy křídel a VOP kryje světlá šedá (Grigio Mimetico). Žluté doplňky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní všech letounů Osy na východní frontě. Na zádi trupu letoun netypicky (v místě, kde obvykle bylo taktické označení stroje) nese znak 22. skupiny (viz detail).
Published with authors permit

Macchi C.200 Saetta -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#403393 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Macchi C.200 Saetta - MC.200 patřící 160. peruti 12. stíhací skupiny. Letoun vyfotografován po nouzovém přistání. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).

MC.200 patřící 160. peruti 12. stíhací skupiny. Letoun vyfotografován po nouzovém přistání. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#412840 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

a několik fotografií, nahoře je druhý sériově vyrobený letoun
zdroj je uveden výše
Macchi C.200 Saetta -


Macchi C.200 Saetta -


Macchi C.200 Saetta -


Macchi C.200 Saetta -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#246180 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Macchi C.200 Saetta (MM5311/369-1) v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
Macchi C.200 Saetta - vlastní foto

vlastní foto
Macchi C.200 Saetta - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-200-Saetta-t1321#372170 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more