Název: Name: | Polikarpov I-16 typ 24 | Polikarpov I-16 Type 24 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-16 тип 24 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1939-DD.MM.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1939-DD.MM.1940 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1939-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~900 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1939 léto | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1382 kg | 3047 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1882 kg | 4149 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2050 kg | 4519 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,004 m | 29ft 6,49in |
Délka: Length: | 6,130 m | 20ft 1,34in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 7,95in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | 156.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 129,00 kg/m2 | 26.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-62 o výkonu 735 kW/1000 k nebo Švecov M-63 o výkonu 809 kW/1100 k Vrtule dvoulistá VIŠ AV-1 | Shvetsov M-62 take-off power 986 hp Shvetsov M-63 supercharged air-cooled radial engine, take-off power 1,085 hp driving a two-blade propeller VISh AV-1 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 254 l + dvě přídavné nádrže po 100 l | 56 UK gallons and two drop tanks 22 UK gallons each |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 462 km/h v 4700 m | 287.1 mph in 15420 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 298 km/h v ? m | 185.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,7 m/s | 2893.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,2 min do 5000 m | 5,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9700 m | 31824 ft |
Dolet: Range: | 440 km | 273.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 740 km | 459.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 650 rpg nebo 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm, 180 rpg 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 650 rpg 4x - 6x neřízená raketa RS-82 nebo pumy do maximální hmotnosti 500 kg (2x FAB-250) | Four fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns or two fixed forward-firing 0.79 in ShVAK cannons in the wings two fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns in upper cowling Four or six unguided RS-82 rockets or up to 1,102 lb of bombs (2x 551 lb FAB 250) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Modifikace I-16 typ 18 - nové motory M-62, M-62R a M-63 | - |
Zdroje: Sources: | Маслов, Михаил. Король истребителей: Боевые самолеты Поликарпова. ЭКСМО, Москва 2009. ISBN 978-5-699-309986. http://ram-home.com/ram-old/index.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-24.html www.century-of-flight.net http://www.warbirdalley.com/rata.htm www.xs4all.nl archiv autora |