Polikarpov I-16 typ 24

Polikarpov I-16 Type 24
Поликарпов И-16 тип 24
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 24 Polikarpov I-16 Type 24
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 24
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1939-DD.MM.1940 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~900
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939 léto
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1382 kg 3047 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1882 kg 4149 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2050 kg 4519 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m 29ft 6,49in
Délka:
Length:
6,130 m 20ft 1,34in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 7,95in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
129,00 kg/m2 26.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 o výkonu 735 kW/1000 k nebo
Švecov M-63 o výkonu 809 kW/1100 k
Vrtule dvoulistá VIŠ AV-1
Shvetsov M-62 take-off power 986 hp
Shvetsov M-63 supercharged air-cooled radial engine, take-off power 1,085 hp
driving a two-blade propeller VISh AV-1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
254 l + dvě přídavné nádrže po 100 l 56 UK gallons and two drop tanks 22 UK gallons each
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
462 km/h v 4700 m 287.1 mph in 15420 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
298 km/h v ? m 185.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,7 m/s 2893.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,2 min do 5000 m 5,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m 31824 ft
Dolet:
Range:
440 km 273.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
740 km 459.8 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 650 rpg nebo
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm, 180 rpg
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 650 rpg
4x - 6x neřízená raketa RS-82 nebo pumy do maximální hmotnosti 500 kg (2x FAB-250)
Four fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns or
two fixed forward-firing 0.79 in ShVAK cannons in the wings
two fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns in upper cowling
Four or six unguided RS-82 rockets or up to 1,102 lb of bombs (2x 551 lb FAB 250)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Modifikace I-16 typ 18 - nové motory M-62, M-62R a M-63 -
Zdroje:
Sources:
Маслов, Михаил. Король истребителей: Боевые самолеты Поликарпова. ЭКСМО, Москва 2009. ISBN 978-5-699-309986.
http://ram-home.com/ram-old/index.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-24.html
www.century-of-flight.net
http://www.warbirdalley.com/rata.htm
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-24-t1340#5248 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Polikarpov I-16 type 24 "bílá 2" a Polikarpov I-16 type 24 "bílá 6" Side view Aircraft illustrations by Basil Zolotov
Polikarpov I-16 typ 24 -


Polikarpov I-16 typ 24 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-24-t1340#370890 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more