Main Menu
User Menu

Military history website

Junkers Ju 88

přehled verzí

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Junkers Ju 88


řada A

Ju 88 A-0
- předsériová verze

Ju 88 A-1
- včetně verze A-1/trop a A-1(F)

Ju 88 A-2
- malosériová verze s pomocnými startovacími raketovými motory

Ju 88 A-3
- cvičná verze varianty A-1

Ju 88 A-4
- včetně verze A-4/trop a A-4/torp

Ju 88 A-5
- přechodová verze mezi A-1 a A-4
- včetně verze A-5(F)

Ju 88 A-6
- varianta A-5 se zařízením proti balónovým barážím

Ju 88 A-7
- cvičná verze varianty A-5

Ju 88 A-8
- varianta A-4 se zařízením proti balónovým barážím

Ju 88 A-9
- tovární verze A-1/trop

Ju 88 A-10
- tovární verze A-4/trop

Ju 88 A-11
- tovární verze A-5/trop

Ju 88 A-12
- cvičná verze varianty A-4

Ju 88 A-13
- bitevní varianta A-4

Ju 88 A-14
- vylepšená bitevní varianta A-4

Ju 88 A-15
- verze nevyráběná v sérii s velkou protáhlou pumovnicí

Ju 88 A-17
- verze A-4/torp bez podtrupové gondoly


řada B

Ju 88 B-0
- projekt s integrální verzí kabiny, vyrobeno jen 10 kusů

Ju 88 B-1
- sériová verze B-0, nevyráběna

Ju 88 B-2
- průzkumná verze, nevyráběna

Ju 88 B-3
- bitevní verze, nevyráběna


řada C

Ju 88 C-0
- konverze Ju 88 A-1 na bitevní letoun

Ju 88 C-1
- plánovaná produkční verze C-0 (s motory BMW 801 MA)

Ju 88 C-2
- modifikovaná A-1 (s motory Jumo 211 B-1)

Ju 88 C-3
- modifikovaná C-2 (s motory BMW 801 MA), nevyráběna

Ju 88 C-4
- modifikovaná bitevní A-4 s neproskleným nosem a zvýšenou výzbrojí (motory Jumo 211 F-1)
- včetně Ju 88 C-4/R (pozdní model C-4 s motory Jumo 211 J-1 nebo J-2)

Ju 88 C-5
- vylepšená C-4 s motory BMW 801 D-2, pouze 10 kusů

Ju 88 C-6
- verze C-6a: denní stíhací letoun - modifikovaná C-4 s motory Jumo 211 J-1, zlepšeným pancéřováním a výzbrojí
- verze C-6b: noční stíhací letoun - s radarem FuG 212 Lichtenstein C-1
- verze C-6c: noční stíhací letoun - s radarem FuG 220 Lichtenstein SN-2 (+ některé pozdější s radarem FuG 227 Flensburg a FuG 230 Naxos) a Schränge Musik

Ju 88 C-7
- verze C-7a: denní bombardovací a těžký stíhací letoun vycházející z verze C-6
- verze C-7b: varianta C-7a s pumovými závěsníky
- verze C-7c: varianta s motory BMW a kanóny MG 151


řada D

Ju 88 D-0
- průzkumná verze založená na A-5, malosériová výroba

Ju 88 D-1
- průzkumná verze založená na A-4 (s motory Jumo 211 J-1), zpoždění výroby (zahájeno až po D-2)
- včetně varianty D-1/trop

Ju 88 D-2
- verze D-1 s motory Jumo 211 G-1/H-1
- včetně varianty D-2/trop

Ju 88 D-3
- varianta D-1/trop

Ju 88 D-4
- varianta D-2/trop

Ju 88 D-5
- upravená a vylepšená verze D-1/trop, resp. D-3


řada E

Ju 88 E-0
- upravený letoun z verze B-0


řada G

Ju 88 G-0
předprodukční noční stíhací verze,FuG 220 Lichtenstein SN-2 radar, 4 kanony MG 151/20

Ju 88G-1
produkční verze G-0, motory BMW 801D

Ju 88 G-2
verze G-1 s přepracovaným vybavením, produkce stornována

Ju 88 G-3
jen projekt

Ju 88 G-4
vylepšená verze G-1, menší změny ve vybavení

Ju 88 G-5
verze G-1, pouze projekt

Ju 88 G-6a
verze G-4, motory BMW 801G (1700 k), "Schräge Musik" standartně 2 kanony MG 151

Ju 88 G-6b
jako verze G-6a, dodatečný FuG 350 Naxos, zvýšená kapacita paliva

Ju 88 G-6c
motory Jumo 213A (1750 k), snížená kapacita paliva

Ju 88 G-7a

Ju 88 G-7b
jako G-7a s radarem FuG 228 Lichtenstein SN-3 nebo FuG 218 Neptun VR (jako Ju 88G-7n)

Ju 88 G-7c
jako G-7a s radarem FuG 240 Berlin N-1a

Ju 88 G-8
jako G-7 ale s trupem H-2

Ju 88 G-10
podobný G-8, ale používaný pro program Mistel

Ju 88 G-12

Ju 88 H-1

Ju 88 H-2

Ju 88 N
neoficiální označení pro jeden Ju-88C-4 vybavený raketometem Nebelwerfer

Ju 88 P V1
protitankový prototyp,Modifikovaný A-4 s jedním 75 mm kanonem KwK 39, motory Jumo 211J (1340 k)

Ju 88 P-1
produkční model Ju 88P V1, kanon KwK 39 nahrazen 75 mm kanonem PaK 40

Ju 88 P-2
jako P-1 se dvěma 37 mm kanony BK 3.7 (Flak 38 ), konverze z A-4

Ju 88 P-3
jako P-2 s vylepšeným pancéřováním, motory Jumo 211H, konverze z A-4

Ju 88 P-4
motory Jumo 211J-2, útočná výzbroj redukována na jeden 50 mm kanon BK 5

Ju 88 R-1
C-6b s motory BMW 801MA nebo 801C (1600 k) a radarem FuG 212 Lichenstein C-1. Tři MG 17 a jeden 20 mm MG 151/20 vpřídi plus dva MG FF v břišní gondole

Ju 88 R-2
Verze R-1 s motory BMW 801D (1700 k) a přídavným radarem FuG 202 Lichtenstein BC a FuG 217 Neptun R. Některé byly také vybaveny pasivním radarem FuG 350 Naxos Z

Ju 88 S-1

Mistel 2
létající puma složená z Fw 190A-6 (nebo Fw 190F-8 ) a Ju 88G-1

Mistel S2
cvičná verze Mistel 2.

Mistel 3C
létající puma složená z Fw 190 A-8 a Ju 88 G-10. projekt


upravil: FiBe (25-FEB-2014)
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-t13897#51873Version : 0
Raritná snímka, the Junkers Ju 88 H-1, na ktorej right kráča (with a map in hands) Staffelkapitän 3.(F)/123 Hauptmann Höfer. Behind him kráča higher dôstojník (Oberst even.G. Friedrich Kiess?), ktorému predvádzal predmetný machine.

Flugzeug 2/1987, p. 31
.
Junkers Ju 88 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-t13897#622344Version : 0
MOD
Ju 88 A-14 from KG 51 with kanónom MG FF sludge. 20 mm in the tuned podtrupovej vani with a strong tlmičom výšľahu plameňa.

Credits sa before objektívom camera proud 300-steam passed operačným letom.

Griehl, M.: Rohrwaffen in flugzeugen der Luftwaffe bis 1945 - Waffenstände, Waffen-Arsenal, Band 188, 2001, ISBN: 3-7909-0733-2
.
Junkers Ju 88 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-t13897#642653Version : 0
MOD