Název: Name: | Polikarpov PM-1 (P-2) | Polikarpov PM-1 (P-2) |
Originální název: Original Name: | Поликарпов ПМ-1 (П-2) | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 Státní letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1? | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.06.1925 | |
Osádka: Crew: | 1+5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1380 kg | 3042 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2360 kg | 5203 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,500 m | 50ft 10,24in |
Délka: Length: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Výška: Height: | 3,460 m | 11ft 4,21in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,50 m2 | 414.41 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 61,299 kg/m2 | 12.56 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa vodou chlazený řadový šestiválec, nominální výkon v 1 800 m 183 kW (250 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Maybach Mb.IVa six-cylinder water-cooled inline engine, power output 245 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v 0 m | 111.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 157 km/h v ? m | 97.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4100 m | 13451 ft |
Dolet: Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - První ruské dopravní letadlo pro mezinárodní tratě. - Autorství tohoto projektu je nejasné, Polikarpov byl vrchní konstruktér, ale navrhl jej zřejmě A. A. Semenov. - Letoun měl dobré letové vlastnosti a tak bylo objednáno 10 letounů. - Motor Maybach IVa pocházel zřejmě ze vzducholodi a v SSSR již další nebyl. - Létal na trati Leningrad - Královec - Berlín. - Po havárii v roce 1926 byla výroba zastavena. - Označení PM-1 znamená Personal Maybach. | A large single engine passenger aircraft, the prototype Polikarpov PM-1. It was an unequal-span biplane with the upper wing connected directly to the upper decking of the fuselage. The pilot had an open cockpit just forward of the wing leading edge and the enclosed cabin accommodated five passengers. The 'P' in the designation arose from Personal and 'M' from the single Maybach IVa inline engine which gave a maximum speed of 112mph. Successful flight testing brought an order for 10 aircraft to operate on the routes of the German-Soviet airline Deruluft, but as the result of a crash in Germany it is believed that most of the series aircraft were cancelled. |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/cw1/pm1.html airliner.narod.ru http://www.aviastar.org/air/russia/pol_pm-1.php http://www.cofe.ru/avia/P/P-130.htm archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | Polikarpov PM-1 |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | Polikarpov PM-1 |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | Polikarpov PM-1 |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | Polikarpov PM-1 |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | Polikarpov PM-1 |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |