Polikarpov PM-1

Поликарпов ПМ-1 (П-2)
     
Název:
Name:
Polikarpov PM-1 (P-2) Polikarpov PM-1 (P-2)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов ПМ-1 (П-2)
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Státní letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1?
První vzlet:
Maiden Flight:
10.06.1925
Osádka:
Crew:
1+5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1380 kg 3042 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2360 kg 5203 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,500 m 50ft 10,24in
Délka:
Length:
11,000 m 36ft 1,06in
Výška:
Height:
3,460 m 11ft 4,21in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
61,299 kg/m2 12.56 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa vodou chlazený řadový šestiválec, nominální výkon v 1 800 m 183 kW (250 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Maybach Mb.IVa six-cylinder water-cooled inline engine, power output 245 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180 km/h v 0 m 111.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
157 km/h v ? m 97.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4100 m 13451 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- První ruské dopravní letadlo pro mezinárodní tratě.
- Autorství tohoto projektu je nejasné, Polikarpov byl vrchní konstruktér, ale navrhl jej zřejmě A. A. Semenov.
- Letoun měl dobré letové vlastnosti a tak bylo objednáno 10 letounů.
- Motor Maybach IVa pocházel zřejmě ze vzducholodi a v SSSR již další nebyl.
- Létal na trati Leningrad - Královec - Berlín.
- Po havárii v roce 1926 byla výroba zastavena.
- Označení PM-1 znamená Personal Maybach.
A large single engine passenger aircraft, the prototype Polikarpov PM-1. It was an unequal-span biplane with the upper wing connected directly to the upper decking of the fuselage. The pilot had an open cockpit just forward of the wing leading edge and the enclosed cabin accommodated five passengers. The 'P' in the designation arose from Personal and 'M' from the single Maybach IVa inline engine which gave a maximum speed of 112mph.


Successful flight testing brought an order for 10 aircraft to operate on the routes of the German-Soviet airline Deruluft, but as the result of a crash in Germany it is believed that most of the series aircraft were cancelled.
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/cw1/pm1.html
airliner.narod.ru
http://www.aviastar.org/air/russia/pol_pm-1.php
http://www.cofe.ru/avia/P/P-130.htm
archiv autora

Polikarpov PM-1 -


Polikarpov PM-1 -


Polikarpov PM-1 -


Polikarpov PM-1 -


Polikarpov PM-1 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-PM-1-t14003#462421 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more