Polikarpov I-185 M-90

Поликарпов И-185 M-90
     
Název:
Name:
Polikarpov I-185 (M-90) Polikarpov I-185 (M-90)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-185 (M-90)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
28.01.1940-DD.05.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR nelétal / not flown
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2068 kg 4559 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2706 kg 5966 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3223 kg 7105 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 1,85in
Délka:
Length:
7,560 m 24ft 9,66in
Výška:
Height:
2,500 m 8ft 2,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,53 m2 167.16 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
174,243 kg/m2 35.69 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-90 vzduchem chlazený dvojhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), nominální výkon 1 177 kW (1 600 k) a 1 103 kW (1 500 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná.
Tumansky M-90 eighten-cylinder, two-row, radial engine, rated at 1,677 hp for take-off, nominal power 1,677 hp and combat power 1,479 hp at 19,685 ft,
driving a three-blade variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
701 km/h v ? m 435.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,52 m/s 3645.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do m ? min to 0 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10250 m 33629 ft
Dolet:
Range:
680 km 422.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1100 km 683.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, všechny montované okolo motoru.
Pumový náklad: do 400 kg
Two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns, all guns mounted around the engine.
Bomb load: Up to 882 lb.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Motor M-90 neprošel státními zkouškami a jeho další vývoj byl zastaven. Do letounu nebyl namontován a všechny výkony s tímto letounem jsou pouze vypočtené. The engine Tumansky M-90 was not never installed to the aircraft. All performances of this airplane are only calculated.
Zdroje:
Sources:
Michail Maslov, И-180 / И-185, Rossia, Moskva, Technika-molodeži, Vostočnyj gorizont, 2003.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i185.html
archiv autora

Polikarpov I-185 M-90 - Projekt letounu I-185 s motorem Tumansky M-90.

Projekt letounu I-185 s motorem Tumansky M-90.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-185-M-90-t142192#460323 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more