Main Menu
User Menu

Military history website

Messerschmitt Me 262

Messerschmitt Me 262

přehled verzí

Messerschmitt Me 262
Produced version of the mk



Me 262 V1
The prototype with motorom Jumo 210G (710 k), from novembra 1941 with motormi BMW-003 (5.41 kN), the first take-off 18. April fools ' day, 1941


Me 262 V3
Ako the V1, but with motormi Jumo 004A (8.24 kN)


Me 262 V2
An improved model of V3


the Me 262 V4
Similar to V2, urobené small changes


Me 262 V5
Prerobený podvozok


Me 262 V6
Lietadlo already malo moderný trojkolesový plnezaťahovatelný podvozok


the Me 262 V7
Posledný prototype


Me 262 V10
The prototype stíhacieho bomber withdrew it two 250 kg bombs


Me 262 a-0
Predsériové machines, niektoré were uravené to take many tests, for example, V12 modified high rýchlosti dosiahol 1 005 km/h

Me 262 a-1a
Engines Jumo 004B (8,83 kN), armed with štyrmi 30mm kanónmi MK-108 in the nose, vrchný a couple of mal after 100 nábojoch and spodný the couple after 80 nábojoch, pôvodne bol used reflexný zameriavač Revi 16B, neskôr gyro zameriavač Askania EZ-42, nepriestreľné front glass and opancierované seat.


Me-262 a-2a
Doplnené two 250 kg bombs under the trupom, spodný a few kanónov odstránený, pilotný priestor bol on the niečo menej opancierovaný, doplnené and zväčšené fuel tank pre väčší range


Me 262 B-1a
Dvojsedadlová version with double riadením designed pre training new pilotov


Me 262 B-1a/U1
Nočný tank with radarmi FuG-218 Neptun and Naxos, výzbrojou 2x 30 mm cannon MK-108 and two 20 mm cannons MG-151/20


Me 262 B-2a
Nočný tank with predĺženým trupom, zväčšenými fuel nádržami and new radarom Berlin with predĺženým doletom


Avia S-92
Me-262A-1a výrábané in Czechoslovakia


, the Avia CS-92
A training version of the Me-262B-1a vyrábaná in Czechoslovakia


Me 262 a-1a/U1 - prezbrojený, 2x 30 mm cannon MK-108, 2x 30 mm MK-103 and 2x 20 mm cannon MG-151/20


Me 262 a-1a/U2
Version with a better prístrojovým amenities designed into each počasia


Me 262 a-1/U4
Two aircraft armed with cannon of the BK5 caliber 50mm. Testing with this gun have been carried out on the Me 262 a-1 (WNr.130083) Otherwise, with the planned installation of a gun MK114 caliber 55mm,but was nerealizována in favour of the assembly of the gun the Rheinmetall-Mauser MK 214 AND the caliber of 50mm in one of the Me 262 carried out in march 1945.


Me 262 a-3
Predpokladaná version to support pozemných troops prídavným pancierovaním, never nebola built


Me 262 a-2a/U1
Version so zameriavačom bômb


Me 262 a-2a/U2
Touch with preskleným nosom pre zameriavač bômb Lofte 7H


Me 262 a-1a/U3
Prieskumná version without arms


Me 262 a-5a
Prieskumná touch with withdrew it two 30 mm kanónmi MK-108, withdrew it two cameras in the nose, and withdrew it two prídavnými vonkajšími 300 liter fuel nádržami


Me 262 C-1a
Pridaný a rocket engine Walter chvoste pre lepšiu stúpavosť, lietadlo malo slúžiť ako interceptor -


Me 262 C-2b
With motormi BMW 003R, the town already mali zabudovanú raketovú afterburner in yourself


Me 262 HG
Lietadlo malo adjusted skosené krídla and bottom, bolo prispôsobené pre veľké rýchlosti, never nebolo built.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-t15721#59021Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

História Me 262 „Schwalbe“


Na konštrukcii Me 262 začali v Nemecku pracovať v jeseni 1938. Ríšskemu ministerstvu letectva RLM predložili 7. júna 1939 projekt Me P1065. Išlo o samonosný celokovový dolnoplošník s rozpätím 9,40 m a dĺžkou 9,30 m. Ako pohonné jednotky sa predpokladali dva prúdové motory typu BMW P3302 s ťahom 1200 kp. Predpokladaná rýchlosť bola do 900 km/h, čo bolo v tých časoch ťažko pochopiteľné. Pre prototyp označovaný ako V1 uvažovali popri pretlakovej kabíne s katapultovacou sedačkou i s brzdiacim padákom, ako aj s nepriestrelnými nádržami paliva.
Z dôvodov nepripravenosti prúdových motorov BMW zalietavali prototyp Me 262 V-1 vybavený piestovým motorom Jumo 210 G, s výkonom 550 kW (750 k). Motor bol umiestnený v prednej časti trupu. Zostal tam i pri neskoršom zamontovaní 2 turbínových motorov BMW 003A-0 (ťah 4511N (460 kp); neskôr vystupňovaný na 7845 N (800 kp)). Prvý let v tejto kombinácii v marci 1942 sa skončil neúspešne, pretože už vo výške 50 m vysadili obe turbíny a pristátie umožnil len motor Jumo 210G.
Pretože vývoj motorov pôvodne určených pre toto lietadlo sa stále omeškával, uplatnili sa motory Jumo 004. Boli účelnejšie, výkonnejšie a skôr skonštruované – pri 8700 ot./min. mali ťah 8727 N (890 kp).
Me 262 V-3 vybavený dvoma motormi Jumo 004A absolvoval 18. júla 1942 svoj prvý 12 minútový prúdový let zo spevnenej dráhy letiska Leipheim pri Ulme. Problémy však trvali i naďalej. Spôsoboval ich klasický podvozok s ostrohovým kolesom, ktorý bol aj príčinou zničenia V-3, keď sa po ďalších piatich skúšobných letoch pri štarte rozlomil.
Pri piatom prototype Me 262 V-5 vyskúšali podvozok s pevnou prednou podvozkovou nohou, ktorý vyhovoval a tým získal Me 262 svoju charakteristickú podobu. Okrem V-6, ktorý ako prvý Me 262 vybavili zaťahovaním prednej podvozkovej nohy, vzlietol 20. decembra aj V-7. Do prototypu V-8 zamontovali výzbroj štyroch kanónov kalibru 30 mm do prednej časti trupu a motory Jumo 004B.V júli 1943 bol štvrtý prototyp predstavený Hermannovi Göringovi a v novembri 1943 Adolfovi Hitlerovi. Hitler bezpodmienečne požadoval úpravu na bombardovacie lietadlo a sám ho označil ako "Blitzbomber". Do V-9 boli skúšobne zamontované rádiové a navigačné prístroje. Tento deviaty prototyp vzlietol 19. januára 1944 a bol východiskovým vzorom prvej série Me 262A-1. Do úplného súčtu prototypov patrí ešte V-10, ktorý mal na spodnej časti trupu dva závesníky ETC 504 pre dve 250 kg bomby a bol prototypom bombardéra Me 262A-2. Poslednými prototypmi boli V-11 a V-12, ktoré použili najmä pri skúškach na veľké rýchlosti. Je zaujímavé, že čiastočne upravený V-12 dosiahol v júli 1944 rýchlosť 1004 km/h. Po vyrobení predsériových Me 262A-0, ktoré boli dodané Luftwaffe v apríli 1944, začali v polovici roku 1944 sériovo vyrábať a v júli 1944 dodávať prvé sériové Me 262A-1a s motormi Jumo 004B-1 až B-3. Ich kanóny MK 108 však nevyhovovali pre pomerne malú rýchlosť streľby a neveľký dostrel (400 až 450 m). Neskôr sa preto začali používať dokonalejšie zbrane, napríklad kanóny BK 5, alebo MK 214.
Ďalšie verzie upravovali podľa požiadaviek, hlavne čo sa týka výzbroje. Do trupu zamontovali kanón MK 214 kalibru 50 mm, asi 60 kusov Me 262 A-1 vybavili pod každým krídlom dreveným koľajnicovým roštom pre dvanásť 55 mm neriadených rakiet R 4/M, ktoré sa osvedčili ako účinná zbraň proti americkým bombardérom.
Okrem rakiet R 4/M sa pre Me 262 vyvíjali i ďalšie rakety:
- R 100/BS od Rheinmetall-Borsig (lietadlo malo niesť 5 týchto rakiet kalibru 210 mm, z ktorých každá vážila 110 kg a mala dosah 2000 m)
- X 4 Ruhrstahl (dve tieto rakety sa mali zavesiť pod krídla, ich dosah bol 5000 m)
- granáty WGr. 21 nasadili už pri typoch Bf 109, Bf 110, Fw 190 a boli obmenou dymových granátov používaných v pozemných bojoch. Mali dosah 2 200 m, váhu 111 kg. Tieto zbrane však pri Me 262 nepoužili.


V lete 1944 prestal platiť Hitlerov príkaz o výhradnej výrobe bombardovacích Me 262 a tak sa väčšina Me 262 vyrábala v stíhacej úprave. Pre uľahčenie výcviku boli od novembra 1944 dodávané dvojmiestne varianty Me 262B-1a s dvojitým riadením.
Me 262 vyhotovili skoro v troch desiatkach verzií: ako stíhací, bombardovací (niektoré boli vybavené špeciálnymi zameriavačmi), cvičný (s dvojitým riadením), prieskumný i ako nočný stíhač.
Veľkou nevýhodou nočných verzií bola ich malá výdrž vo vzduchu – iba 78 minút. Dodatočnou montážou nádrží v trupe sa zvýšilo množstvo paliva v trupe na 3 070 l a čas letu sa predĺžil na 130 až 140 minút. Ďalej bolo možné montovať pod trup dve 300 l odhadzovacie nádrže.
Na konci roku 1944 sa rozhodli pokusne prestavať 3 Me 262 na prepadové záchytné stíhače. Prvú verziu Me 262 C-1a dodatočne vybavili prídavným raketovým motorom na tekuté pohonné látky typu HWK 509A v zadnej časti trupu. Vo februári 1945 dosiahol výšku 11 700 m za 4,5 min. Avšak i tak jeho rýchlosť stúpania 43 m/s zostala pod vypočítanou hodnotou.
Druhá verzia Me 262 C-2b s motormi BMW 003R a raketovým motorom BMW 718 dosiahla pri stúpaní 70 m/s výšku 12 000 m za 3,9 min.
Posledný projekt prepadového záchytného stíhača, označovaný ako Me 262 C-3a, mal pod prednou časťou trupu raketový motor HWK 509A, ktorý bol spojený s pred ním ležiacou nádržou s pohonnými látkami. Všetky tri varianty zostali len v štádiu prototypov.
Na základe dvojmiestneho variantu Me 262B-1a vznikol dvojmiestny nočný stíhací Me 262B-1a/U1 vybavený rádiolokátorom „Lichtenstein“ NS-2 (FuG 220) s typickými stromčekovými anténami, znižujúcimi rýchlosť lietadla až o 59 km/h. Chystala sa preto inštalácia nového rádiolokátora FuG 240 „Berlin“ s malou parabolickou anténou pod aerodynamickým krytom, ku ktorej však už nedošlo.
Celkovo bolo postavených 1 433 kusov Me 262z toho 865 v roku 1945. Niektoré trofejné exempláre skončili aj v ZSSR, Veľkej Británii, vo Francúzku a v USA.


Pokračovanie povojnového vývoja Me-262 v Československu ako S-92 (CS-92)


Druhy výzbroje:


Me 262A-1a (Avia S-92):
- 4x 30 mm kanón Rheinmetall MK 108 (2x MK 108 u S-92)

Me 262A-1a/U1:

- 2x 30 mm kanón Rheinmetall MK 103
- 2x 30 mm kanón Rheinmetall MK 108
- 2x 20 mm kanón Mauser MG 151/20


Me 262A-1a/U4:
- 1x 50 mm kanón Rheinmetall BK 5 alebo MK 214


Me 262A-2a:
- jednomiestny rýchly bombardér
- 2x 30 mm kanón Rheinmetall MK 108
- 2x 250 kg bomby


Me 262A-2a/U2:
- dvojmiestny rýchly bombardér s bombardovacím zameriavačom vpredu
- pod trupom jedna 500 kg bomba, alebo dve 250 kg bomby pod krídlom


Me 262A-5a:
- prieskumná verzia vybavená kamerou a prídavnými nádržami 2x 300 l
- 2x 30 mm kanón Rheinmetall MK 108


Me 262B-1a (Avia CS-92):
- dvojmiestna cvičná verzia


Technické údaje Messerschmitt Me 262A-1a „Schwalbe“:
Rok vzniku 1944
Počet členov osádky 1
Rozpätie 12,51 m
Dĺžka 10,60 m
Výška 3,84 m
Nosná plocha 21,70 m²
Hmotnosť prázdneho lietadla 3795 kg
Hmotnosť vzletová 6925 kg
Počet motorov 2
Typ motora Jumo 004B-1
Ťah motora 8727 N/(890 kp)
Max. rýchlosť 862 km/h
Dolet 1040 km
Max. dostup 11 450 m
Stúpavosť pri zemi 20,2 m/s



Pramene:
1) Václav Němeček Vojenská letadla III., Naše vojsko, 3. vydanie, Praha 1992
2) Jiří Valenta S vrtulí na srdci, Zlínek, Zlín 1999
3) Internet
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-t15721#156676Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pohled "pod kůži" letounu Me 262, který na konci druhé světové války sloužil u stíhací eskadry JG 7.
Messerschmitt Me 262 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-t15721#397838Version : 0
MOD

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pár fotek prototypu.
Messerschmitt Me 262 -


Messerschmitt Me 262 -


Messerschmitt Me 262 -


Messerschmitt Me 262 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-t15721#152099Version : 0
www.ebay.de.
Messerschmitt Me 262 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-t15721#420903Version : 0
MOD
The Me 262 C-2b (the Me 262 V-12) Heimatschützer II of the initial piston from the machine serial number 170074. Drove it two engines BMW 003 R, which arose by the merger of jet engines, BMW 003 And with rocket engines BMW 718 giver for a period of three minutes to move 9,87 cn. Maiden flight of the machine carry out a pilot Bauer 26.03.1945 in the Aircraft, when during the 01:30 minute ascended to the level of 8200 m. the Second and final years did 29.03.1945.

Source:
www.ebay.com
www.lexikon-der-wehrmacht.de
.
Messerschmitt Me 262 -


Příloha je viditelná až po registraci/přihlášení

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-t15721#581015Version : 0
MOD