Suchoj Su-2 M-88B

Sukhoi Su-2 M-88B / Сухой Су-2 М-88Б
     
Název:
Name:
Suchoj Su-2 M-88B Sukhoi Su-2 M-88B
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-2 М-88Б
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Dolgoprudněnský letecký závod č. 207, Dolgoprudnyj /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.09.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
835:
727 Charkov
92 Dolgoprudnyj
16 Taganrog
První vzlet:
Maiden Flight:
25.08.1937 ANT-51
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2970 kg 6548 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4375 kg 9645 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,300 m 46ft 11in
Délka:
Length:
10,250 m 34ft 3,8in
Výška:
Height:
3,940 m 12ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,00 m2 312.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,862 kg/m2 30.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88B vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 735,5 kW (1 000 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-23 o průměru 3 250 mm.
Tumansky M-88B fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,085 hp for take-off and 986 hp at 19,685 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-23 propeller of the diameter 10ft 8in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
705 l (425 l v trupové nádrži a 280 l ve dvou křídelních nádržích. 155 UK gallons (186.25 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
460 km/h v 4400 m 285.8 mph in 14436 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,1 m/s 1791.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,6 min do 5000 m 12,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8400 m 27559 ft
Dolet:
Range:
920 km 571.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1190 km 739.4 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve střelecké věži TSS-1, náboje byly v pouzdrech po 320 nábojích a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve výstřelné štěrbině v podlaze kabiny.
Pumový náklad: 400 kg pum v pumovnici a 200 kg na vnějších závěsnících nebo 10x neřízená raketa RS-82.
Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in a wings, 650 rpg,
one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in the dorsal turret Type MV-5m and
one flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in the hatch in the floor.
Bomb load: 882 lb bomb in the bomb bay and
441 lb under the wings or ten unguided rocket RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun je také označován jako Su-2 1. série. Two-seat light bomber, reconnaissance aircraft.
Original designation BB-1.
This aircraft is also known as Su-2 first series.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 23/1975, Václav Němeček, Monografie Suchoj Su-2
Дмитрий Хазанов и Николай Гордюков, Ближний бомбардировщик Су-2
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
www.airwar.ru
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/su-2.htm
wunderwaffe.narod.ru
wunderwaffe.narod.ru
http://ru.wikipedia.org
www.militaryfactory.com
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489940 Version : 0
History:

At the beginning of the year 1940 were made on the light bomber BB-1 the new state tests, because series motors M-87 was replaced by more modern engines M-88. These aircraft were the model for the serial production, that was launched in 1940, but just before he was to the aeroplane installed a slightly more powerful engine Tumanskij M-88B. At the beginning of the year 1941 there was in the soviet air force to change the designation of, the special-purpose designation BB-1 (Bližnij Bombardovčik) was changed to Su-2, this mark stressed the head of the designer.

To ambush the USSR was the soviet air force handed out to approximately 100 aircraft, since July were in the Su-2 installed more powerful engines M-82.
In the fight with Su-2 too did not succeed, fulfil bombardovaví, offensive and reconnaissance tasks, the German Luftwaffe, however, had complete superiority, and the only defense machine gun rifle caliber failed aircraft before the German fighters to defend. In 1942 the production was of this type stopped.

sources:
L+To no 23/1975, Václav Němeček, Monograph Sukhoi Su-2
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489941 Version : 0
Photos of Su-2 M-88B

Source:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
.
Suchoj Su-2 M-88B -


Suchoj Su-2 M-88B -


Suchoj Su-2 M-88B -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489942 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Suchoj Su-2 M-88B ("žlutá 7"), z výzbroje 135. BBAP, oblast Jaroslavle, léto 1941. Vývoj a výroba tohoto letounu byly drženy v přísné tajnosti, což způsobilo celou řadu nedorozumění - často se stávaly obětí palby vlastních jednotek a dokonce i první sestřel jednoho ze sovětských stíhacích es 2. světové války, A. I. Pokryškina, byl Su-2 hned v úvodním dnu války.
Suchoj Su-2 M-88B -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#388962 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more