Fokker C.V-E

Fokker C.Ve
     
Název:
Name:
Fokker C.V-E Fokker C.V-E
Originální název:
Original Name:
Fokker C.V-E
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
DD.MM.1933-DD.MM.1934 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
DD.MM.1932-DD.MM.193R Kjeller Flyfabrikk, Kjeller
DD.MM.1929-DD.MM.193R Centrala Flygverkstaden Malmslätt, Malmslätt
DD.MM.193R-DD.MM.193R Hærens Flyvertroppers Værksteder, Kobenhavn
DD.MM.1928-DD.MM.19RR Weiss Manfréd Repülőgép- és Motorgyár Rt, Budapest /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~60 Fokker
57? EKW
15 Kjeller
46? CFM
30 HFV
8? Weiss
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13901) kg 3064 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2390 kg 5269 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,30 m 50ft 2,36in
Délka:
Length:
9,53 m 31ft 3,19in
Výška:
Height:
3,38 m 11ft 1,06in
Plocha křídla:
Wing Area:
39,30 m2 423.02 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich o výkonu 354 kW, nebo
Napier Lion o výkonu 336 kW, nebo
Hispano-Suiza 12 o výkonu 336 kW, nebo
Armstrong Siddeley Panther II o výkonu 429 kW, nebo
Bristol Jupiter VI o výkonu 336 kW, nebo
Nohab Mercury VI o výkonu 447 kW, nebo
Bristol Pegasus IIM-2 o výkonu 544 kW
Lorraine-Dietrich, power 475 hp, or
Napier Lion, power 450 hp, or
Hispano-Suiza 12, power 450 hp, or
Armstrong Siddeley Panther II, power 575 hp, or
Bristol Jupiter VI, power 450 hp, or
Nohab Mercury VI, power 600 hp, or
Bristol Pegasus IIM-2, power 730 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
800 l 176 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2222) km/h v ? m 137.9 2) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
26,23) min do 4000 m 26,23) min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
54004) m 17717 4) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,9mm kulomet FN v přídi
1-2x pohyblivý 7,9mm kulomet


16x 25kg bomba nebo
8x 50kg bomba
1x fixed 7.9 mm FN machine gun in the nose
1-2x flexible 7.9 mm machine gun


16x 56 lb bomb or
8x 110 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


















Poznámka:
Note:
Data platí pro stroje s motorem Lorraine-Dietrich; údaje pro motor Lion / Pegasus:
1) 1420 / 1549 kg
2) 230 / 265 km/h
3) 15,7 min do 4000 m / 14.2 min do 5000 m
4) 7000 / 8300 m


- švédské stroje označeny S 6A s motory Jupiter, S 6B licenční s motory Mercury
- maďarské licenční stroje pravděpodobně označeny WM-9 Budapest
- stroje s motory Pegasus jsou obvykle označovány jako C.V M/33 (C.V model 1933)
- v Dánsku byly označeny jako II R, stroje s kapotovaným motorem a dalšími úpravami jako III R
Data are for Lorraine-Dietrich engined machines; for Lion / Peagasus:
1) 3130 / 3415 lb
2) 142.9 / 165 mph
3) 15,7 min to 13123 ft / 14.2 min to 16500 ft
4) 22970 / 27300 mi
Zdroje:
Sources:
Kamphuis, G. H. The Fokker C V, Profile No.87. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
www.flightglobal.com
http://www.go2war2.nl/artikel/308
www.flightglobal.com
www.secretprojects.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#497653 Version : 0
aviarmor.net

Fokker C.V-E - Švýcarský stroj s motorem Hispano-Suiza, v úpravě pro vlekání terčů.

Švýcarský stroj s motorem Hispano-Suiza, v úpravě pro vlekání terčů.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#497658 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokc5.html

Fokker C.V-E - Modernizovaný dánský stroj s motorem Pegasus, čili C.V M/33.

Modernizovaný dánský stroj s motorem Pegasus, čili C.V M/33.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#497654 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Fokker C.V-E - Finské stroje. Finsko koupilo 13 strojů s motorem Pegasus a další získalo z Norska a Švédska.

Finské stroje. Finsko koupilo 13 strojů s motorem Pegasus a další získalo z Norska a Švédska.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#497656 Version : 0
aviarmor.net

Fokker C.V-E - Švédský S 6B v podivné vysoce nestandardní kamufláži.

Švédský S 6B v podivné vysoce nestandardní kamufláži.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#497704 Version : 0
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft26147.htm
.
Fokker C.V-E - jeden z kořistních dánských strojů používaný estonskými dobrovolníky k nočním přepadům po vzoru ruských Po-2. Tento C.V m/33 aneb III R má kromě kapotovaného motoru i nově tvarovanou směrovku.

jeden z kořistních dánských strojů používaný estonskými dobrovolníky k nočním přepadům po vzoru ruských Po-2. Tento "C.V m/33" aneb "III R" má kromě kapotovaného motoru i nově tvarovanou směrovku.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#497705 Version : 0
The museum of Linkoping, own photo
The aircraft in Svedsku introduced under the oznacenim With 6..
Fokker C.V-E -


Fokker C.V-E -


Fokker C.V-E -


Fokker C.V-E -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#543783 Version : 0
Fínske Fokker C. IN-E

www.maailmapalaa.net
.
Fokker C.V-E -


Fokker C.V-E -


Fokker C.V-E -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-V-E-t164575#549050 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more