Main Menu
User Menu

Military history website

Antonov An-12A [kód NATO: Cub]

Антонов Ан-12А

     
Název:
Name:
Antonov An-12A
Originální název:
Original Name:
Антонов Ан-12А
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1961-DD.MM.1965 Voroněžský letecký závod č. 64, Voronež /
DD.MM.1961-DD.MM.1972 Taškentský letecký závod č. 84 V. P. Čkalova, Taškent /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1961-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
155
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
35340 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
56000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
61000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
38,01 m
Délka:
Length:
33,12 m
Výška:
Height:
11,44 m
Plocha křídla:
Wing Area:
121,7 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Ivčenko AI-20K o výkonu 3126 kW/4250 k
čtyřlistá stavitelná vrtule AV-68I
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
16600 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
650 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m
Dolet:
Range:
2690 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1 x PV-23US (2 x 23mm kanón AM-23), 700 nábojov


Bombardovací výzbroj:
- 2 x FOTAB-100-80 (ФОТАБ-100-80), alebo NOSAB-100 (nočné orientačno-signálne bomby), alebo 2 x DOSAB-100 (ДОСАБ-100, denné orientačno-signálne bomby)
- 6 x COSAB-10 (farebné orientačno-signálne bomby), alebo 6 x OMAB-25-8N (noční námořní orientační pumy), alebo 6 x OMAB-25-12D (denné námořní orientační pumy) v zásobníku DJa-SS-AT (ДЯ-СС-АТ);

- 70 x letecká bomba kalibru 100 kg (OFAB-100, ZAB-100 a pod.), alebo 29-32 leteckých bômb kalibru 250 kg (OFAB-250, PTAB, ZAB-250, RBK-250), 18-22 leteckých bômb kalibru 500 kg (FAB-500, ZAB-500, OZAB, RBK-500, alebo 18 bômb UDM-500 (УДМ-500) s použitím transportéra TG-12MV (ТГ-12MB)
Uživatelské státy:
User States:






?
Poznámka:
Note:
Izdelije "TA" (изделие "ТА")
hmotnosť nákladu: 12000-20000 kg
Zdroje:
Sources:
В.Ильин: Военно-транспортная авиация России; АСТ, 2001; ISBN 9785170087822
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Antonov An-12: The Soviet Hercules. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-255-1.
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#537978Version : 0
MOD
Antonov An-12A (Izdelije "THAT") sa started sériovo vyrábať in 1961 vo Voronežskom (Race no 64) and Taškentskom (Race no 84) leteckom race. From his predchodcu sa líšil najmä using výkonnejších motorboat AI-20To (total power 4 x 4250 hp) and an increased množstvom fuel to 16 600 l, cho bolo dosiahnuté inštaláciou štvorice new flexible tank to krídel. The higher the performance of the motorboat and adjustments of the fuselage, which viedli to his zosilneniu allow bump the maximálnu vzletovú hmotnosť lietadla on 61 000 kg when the load capacity of 20,000 kg of cargo. Part of the fuselage lietadla bola hermetizovaná, what allow the transportation of 20 pasažierov. In nákladovom (nehermetizovanom) priestore sa could viesť 82 pasažierov (with oxygen masks), or 58 fully armed výsadkárov. Pri letoch vo výškach to 4 000 m (no need to be používať oxygen apparatus) sa on the board could prepravovať up to 90 beds (núdzovo aj viac, during the steering prepravil An-12A stick to 180 pasažierov). An-12A sa in the weapons started zaraďovať koncom the year 1963.

During the service of boli many of the An-12A upgraded to verziu An-12AP inštaláciou two another tanks with palivom into the fuselage under the expensive deck (volume of tank of 5 500 l and 4 350 l l increase the supply of the fuel to 28 470 l). Modernizácia prebiehala since 1963.

From 1965 boli lietadlá An-12A (and An-12B) those who are wearing aparatúrou Klin (Клин), zabezpečujúcou control the position of the lietadla pri lete vo formácii eyes barbed lietadlám vo formácii.

В.Ильин: Военно-транспортная авиация России; АСТ, 2001; ISBN 9785170087822
ru.wikipedia.org
https://www.airwar.ru/enc/craft/an12.html
.
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#537988Version : 0
MOD
commons.wikimedia.org
.
Antonov An-12A [kód NATO: Cub]  -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#547909Version : 0
MOD
commons.wikimedia.org
.
Antonov An-12A [kód NATO: Cub]  -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#547910Version : 0
MOD