LTU - ANBO-41

     
Název:
Name:
ANBO-41 ANBO-41
Originální název:
Original Name:
ANBO-41
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1939 Karo aviacijos tiekimo skyrius, Kaunas /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1600 kg 3527 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2350 kg 5181 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,20 m 43ft 3,69in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,30 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,00 m2 312.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XI o výkonu 693 kW/943 k
třílistá dřevěná vrtule
Bristol Pegasus XI, power 930 hp
three-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l 112 Imp gal / 135 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 2000 m 223.7 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m 186.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9 min do 5000 m 9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning-FN ráže 7,92 mm v přídi
1x pohyblivý dvojitý kulomet Browning-FN ráže 7,92 mm


200 kg pum
2x 7.92 mm Browning-FN machine gun in the nose
1x flexible twin 7.92 mm Browning-FN machine gun


441 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- nástupce ANBO-IV se zjednodušenými vzpěrami, odštěpnými vztlakovými klapkami místo typu Handley Page a výkonnějším motorem
- po okupaci Sověty bylo devět strojů přiděleno k Tautine eskadrilé, plnící úlohu domobrany, nejméně jeden (899) ukořistěn Němci
-
Zdroje:
Sources:
Týc, Pavel. ANBO-IV, ANBO-41, L+K 1994/01-04.
Němeček, Václav. ANBO IV/41, L+K 1984/03.
http://anboflight.tripod.com/id5.html
web.archive.org
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540815 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26146.htm
.
LTU - ANBO-41 -


URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540816 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/aww2/anbo4.html
.
LTU - ANBO-41 - Sověti kamufláž doplnili tmavě hnědými nebo černými poli, Němci žlutým pruhem.

Sověti kamufláž doplnili tmavě hnědými nebo černými poli, Němci žlutým pruhem.
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540817 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
LTU - ANBO-41 - ANBO-41 s číslem 895 patřil do poslední osmé série o 10 kusech, které litevské letectvo přebíralo od dubna 1939. Stroj původně sloužil u 4. bombardovací letky litevského letectva, které tehdy velel major K. Šimkus. Po připojení Litvy k SSSR 3. 8. 1940 byly letouny ANBO-41 zařazeny do sovětského letectva, tento konkrétní stroj sloužil v červnu 1941 na lesním letišti poblíž města Ukmerge u 29. průzkumné letky. V litevském letectvu sloužily letouny natřena zelenou barvou na horních a bočních plochách, přičemž spodní plochy křídel byly natřeny hliníkovou barvou. Kryty motorů zůstávaly obvykle v barvě materiálu. V sovětském letectvu byla zelená doplněna nepravidelnými poli hnědé barvy a spodní plochy byly přetřeny na světle modro.

ANBO-41 s číslem 895 patřil do poslední osmé série o 10 kusech, které litevské letectvo přebíralo od dubna 1939. Stroj původně sloužil u 4. bombardovací letky litevského letectva, které tehdy velel major K. Šimkus. Po připojení Litvy k SSSR 3. 8. 1940 byly letouny ANBO-41 zařazeny do sovětského letectva, tento konkrétní stroj sloužil v červnu 1941 na lesním letišti poblíž města Ukmerge u 29. průzkumné letky. V litevském letectvu sloužily letouny natřena zelenou barvou na horních a bočních plochách, přičemž spodní plochy křídel byly natřeny hliníkovou barvou. Kryty motorů zůstávaly obvykle v barvě materiálu. V sovětském letectvu byla zelená doplněna nepravidelnými poli hnědé barvy a spodní plochy byly přetřeny na světle modro.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#607876 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more