Lublin R-VIII

     
Název:
Name:
Lublin R-VIIIa Lublin R-VIIIa
Originální název:
Original Name:
Lublin R-VIIIa
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1930 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 R-VIII/1
1 R-VIII/2
4 R-VIIIa
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2457 kg 5417 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3500 kg 7716 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4300 kg 9480 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,00 m 55ft 9,28in
Délka:
Length:
11,12 m 36ft 5,8in
Výška:
Height:
4,50 m 14ft 9,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
76,40 m2 822.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 18 Kd o vzletovém výkonu 544 kW/740 k nebo
Hispano-Suiza 12 Lb o vzletovém výkonu 559 kW/760 k
dvoulistá kovová vrtule Levasseur
Lorraine-Dietrich 18 Kd, take-off power 730 hp or
Hispano-Suiza 12Lb, take-off power 750 hp
two-bladed metal propeller Levasseur
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1200 l 264 Imp gal / 317 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225 km/h v ? m 139.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
200 km/h v ? m 124.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,25 m/s 1033.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5770 m 18930 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1720 km 1068.8 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers wz. 09/18 ráže 7,7 mm
1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis wz. 15 ráže 7,7 mm


300-1000 kg pum
1x .303 in Vickers wz. 09/18 machine gun
1x flexible twin .303 in Lewis wz. 15 machine gun


661-2205 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- prototyp měl motor Farman 12WE
- druhý prototyp a jeden sériový stroj měly motory Lorraine-Dietrich, zbylé tři motory Hispano-Suiza
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-VIII-t185956#542550 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr8.html
.
Lublin R-VIII - první prototyp, motor Farman.

první prototyp, motor Farman.
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-VIII-t185956#542551 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr8.html
.
Lublin R-VIII - Druhý prototyp.

Druhý prototyp.
Lublin R-VIII -


Lublin R-VIII -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-VIII-t185956#542552 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more