Název: Name: | Lublin R-XX | Lublin R-XX |
Originální název: Original Name: | Lublin R-XX | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1935 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4000 kg | 8818 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6000 kg | 13228 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 25,40 m | 83ft 4in |
Délka: Length: | 15,90 m | 52ft 1,98in |
Výška: Height: | 6,10 m | 20ft 0,15in |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,00 m2 | 807.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus IIL2 o vzletovém výkonu 474 kW/644 k čtyřlistá dřevěná vrtule, později třílistá kovová vrtule | Bristol Pegasus IIL2, take-off power 635 hp four-bladed wooden propeller, later three-bladed metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1680 l | 370 Imp gal / 444 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v ? m | 155.3 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 210 km/h v ? m | 130.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2,8 m/s | 551.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 500 km | 310.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x dvojitý pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm na přídi 1x dvojitý pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm na hřbetě možnost nést pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm pod trupem 1x 700kg torpédo nebo 6x 100kg puma | 1x flexible twin 7.92 mm Vickers wz. F machine gun in the nose 1x flexible twin 7.92 mm Vickers wz. F machine gun amidships provision for flexible 7.92 mm Vickers wz. F under the fuselage 1x 1543 lb torpedo 6x 221 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - torpédový bombardér konstruovaný částečně podle vzoru Fokkeru T-IV, od října 1935 testován u Námořního leteckého oddílu - objednána série 6 upravených R-XXA, po zahájení prací v listopadu 1935 opět zrušena, což napomohlo krachu firmy - po znárodnění firmy opět objednány jako LWS-1, kvůli přípravě stavby LWS-6 Zubr byly nakonec opět zrušeny | - |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. Morgala, Andrzej. Samoloty w polskim lotnictwie morskim. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1985. ISBN 83-206-4078-8. www.samolotypolskie.pl |