Lublin R-XX

     
Název:
Name:
Lublin R-XX Lublin R-XX
Originální název:
Original Name:
Lublin R-XX
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1935
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4000 kg 8818 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6000 kg 13228 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,40 m 83ft 4in
Délka:
Length:
15,90 m 52ft 1,98in
Výška:
Height:
6,10 m 20ft 0,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
75,00 m2 807.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus IIL2 o vzletovém výkonu 474 kW/644 k
čtyřlistá dřevěná vrtule, později
třílistá kovová vrtule
Bristol Pegasus IIL2, take-off power 635 hp
four-bladed wooden propeller, later
three-bladed metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1680 l 370 Imp gal / 444 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v ? m 155.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
210 km/h v ? m 130.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,8 m/s 551.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km 745.6 mi
Výzbroj:
Armament:
1x dvojitý pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm na přídi
1x dvojitý pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm na hřbetě
možnost nést pohyblivý kulomet Vicker wz. F ráže 7,92 mm pod trupem


1x 700kg torpédo nebo
6x 100kg puma
1x flexible twin 7.92 mm Vickers wz. F machine gun in the nose
1x flexible twin 7.92 mm Vickers wz. F machine gun amidships
provision for flexible 7.92 mm Vickers wz. F under the fuselage


1x 1543 lb torpedo
6x 221 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- torpédový bombardér konstruovaný částečně podle vzoru Fokkeru T-IV, od října 1935 testován u Námořního leteckého oddílu
- objednána série 6 upravených R-XXA, po zahájení prací v listopadu 1935 opět zrušena, což napomohlo krachu firmy
- po znárodnění firmy opět objednány jako LWS-1, kvůli přípravě stavby LWS-6 Zubr byly nakonec opět zrušeny
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Morgala, Andrzej. Samoloty w polskim lotnictwie morskim. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1985. ISBN 83-206-4078-8.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542710 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr20.html
.
Lublin R-XX -


Lublin R-XX -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542711 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr20.html
.
Lublin R-XX -


Lublin R-XX -


Lublin R-XX -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542712 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/lublinr20.html
.
Lublin R-XX -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XX-t186013#542713 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more