PZL P.8/II

     
Název:
Name:
PZL P.8/II PZL P.8/II
Originální název:
Original Name:
PZL P.8/II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1102 kg 2429 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1573 kg 3468 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,50 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
7,56 m 24ft 9,63in
Výška:
Height:
2,75 m 9ft 0,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,00 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12H Petrel o výkonu 496 kW/675 k
dvoulistá pevná kovová vrtule Ratier
Lorraine-Dietrich 12H Petrel, power 666 hp
three-bladed fixed metal propeller Ratier
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
350 l 77 Imp gal / 92 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 0 m 217.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m 186.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,5 m/s 1476.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,5 min do 5000 m 7,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m 29856 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,92 mm 2x 7.92 mm Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- druhý prototyp P.8, se zjednodušenou konstrukcí, jiným motorem a povrchovým chladičem vody pod trupem, později nahrazeným dvěma na bocích trupu
- měl se účastnit Mezinárodního leteckého mítinku v Curychu, cestou ale kvůli přehřátí motoru havaroval a místo něj byl vyslán P.8/I
- po opravě byl vystaven na 13. leteckém salonu v Paříži
- plánovaná sériová podoba, P.9, byla letectvem zamítnuta, stejně jako P.10 s motorem Rolls-Royce, ve prospěch P.11 s hvězdicovým motorem
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-II-t186101#542996 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p8.html
.
PZL P.8/II - Původní podoba.

Původní podoba.
PZL P.8/II -


PZL P.8/II -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-II-t186101#542997 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p8.html
.
PZL P.8/II -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-II-t186101#542998 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more