PZL-130 Orlik

     
Název:
Name:
PZL-130 Orlik PZL-130 Orlik
Originální název:
Original Name:
PZL-130 Orlik
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.1988 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego-PZL Warszawa-Okęcie, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.1988
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
12.10.1984
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
947 kg 2088 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1300 kg 2866 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1500 kg 3307 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,00 m 26ft 2,95in
Délka:
Length:
8,45 m 27ft 8,68in
Výška:
Height:
4,00 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
12,30 m2 132.4 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Vedenejev M-14Pm o výkonu 243 kW/330 k
třílistá vrtule s konstantní rychlostí PZL US-142
Vedeneev M-14Pm, power 325 hp
three-bladed constant-speed propeller PZL US-142
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
430 l 95 Imp gal / 114 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
385 km/h v ? m 239.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v ? m 205.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,4 m/s 1456.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2240 km 1391.9 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- cvičný letoun, který měl usnadňovat přechod na proudový TS-11 Iskra
- 4. prototyp v Kanadě přestavěn na PZL-130T Turbo Orlik s motorem PT6A-25A
5. a 6. prototyp testovány u 23. letecké školní peruti a 45. letecké zkušební peruti
- kvůli problémům s nedostatkem motorů M-14 6. prototyp postaven s méně výkonným domácím motorem PZL-Kalisz K-8, vývoj ukončen ve prospěch turbovrtulové verze
-
Zdroje:
Sources:
Skowroński, Grzegorz. PZL-130 TC-1 Orlik, Lotnictwo z szachownica 2009/03.
World Trainer Directory: PZL-130 Orlik, Air International 1985/06.
Orlik: A Polish Fledgling, Air International 1985/10.
Lambert, Mark. Jane´s All the World's Aircraft 1991-1992. Jane's Information Group, Coulsdon 1991. ISBN 0-7106-0965-5.
gdziewojsko.wordpress.com
www.samolotypolskie.pl
http://www.polot.net/?p=a223
URL : https://www.valka.cz/PZL-130-Orlik-t186209#543310 Version : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft31349.htm
.
PZL-130 Orlik - První létající prototyp (první byl pro lámací zkoušky).

První létající prototyp (první byl pro lámací zkoušky).
PZL-130 Orlik -


URL : https://www.valka.cz/PZL-130-Orlik-t186209#543311 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more