PZL-30 Żubr

     
Název:
Name:
PZL-30B-I Żubr PZL-30B-I Żubr
Originální název:
Original Name:
PZL-30B-I Żubr
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1936
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
28911) kg 6374 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5150 kg 11354 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,50 m 60ft 8,35in
Délka:
Length:
15,40 m 50ft 6,29in
Výška:
Height:
3,50 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,00 m2 527.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney Wasp Junior TB
dvoulistá kovová vrtule Chauvière
Pratt & Whitney Wasp Junior TB
dvoulistá kovová vrtule Chauvière
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1240 l 273 Imp gal / 328 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2802) km/h v 0 m 174 2) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,63) m/s 708.7 3) ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
46004) m 15092 4) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km 745.6 mi
Výzbroj:
Armament:
2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v přední věži
2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v hřbetní věži
1x pohyblivý Vickers wz. F ráže 7,92 mm pod trupem


1200 kg pum
2x 7.92 mm Vickers wz. F in the nose turret
2x 7.92 mm Vickers wz. F in the dorsal turret
1x flexible 7.92 mm Vickers wz. F under the fuselage


2646 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
PZL-30B-II, s motory Pegaz 8C:
1) 4004 kg
2) 345 km/h v 4000 m
3) 10 m/s
4) 6500 m


- původně navržen jako dopravní letoun pro PLL LOT, které ale objednaly Douglasy DC-2, proto byl přepracován na střední bombardér
- původní podoba letectvu kvůli slabým výkonům nevyhovovala, proto byla navržena úprava na B-II s motory Pegasus, zatahovacím podvozkem a upravenou výzbrojí
- nakonec byly vyměněny pouze motory, ostatní změny se uskutečnily až na sériových strojích, objednaných u LWS jako pojistka pro případ neúspěchu PZL.37 Łoś
PZL-30B-II with Pegaz 8C engines:
1) 8827
2) 214.4 mph at 13123 ft
3) 1968.5 ft/min
4) 21325 ft
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Balous, Miroslav. LWS-4/6 Żubr, L+K 2004/07.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-30-Zubr-t186220#543344 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pzl30.html
.
PZL-30 Żubr -


URL : https://www.valka.cz/PZL-30-Zubr-t186220#543345 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more