Název: Name: | PZL-30B-I Żubr | PZL-30B-I Żubr |
Originální název: Original Name: | PZL-30B-I Żubr | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców, Okęcie | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1936 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 28911) kg | 6374 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5150 kg | 11354 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 18,50 m | 60ft 8,35in |
Délka: Length: | 15,40 m | 50ft 6,29in |
Výška: Height: | 3,50 m | 11ft 5,8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 49,00 m2 | 527.43 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney Wasp Junior TB dvoulistá kovová vrtule Chauvière | Pratt & Whitney Wasp Junior TB dvoulistá kovová vrtule Chauvière |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1240 l | 273 Imp gal / 328 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2802) km/h v 0 m | 174 2) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,63) m/s | 708.7 3) ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 46004) m | 15092 4) ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v přední věži 2x Vickers wz. F ráže 7,92 mm v hřbetní věži 1x pohyblivý Vickers wz. F ráže 7,92 mm pod trupem 1200 kg pum | 2x 7.92 mm Vickers wz. F in the nose turret 2x 7.92 mm Vickers wz. F in the dorsal turret 1x flexible 7.92 mm Vickers wz. F under the fuselage 2646 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | PZL-30B-II, s motory Pegaz 8C: 1) 4004 kg 2) 345 km/h v 4000 m 3) 10 m/s 4) 6500 m - původně navržen jako dopravní letoun pro PLL LOT, které ale objednaly Douglasy DC-2, proto byl přepracován na střední bombardér - původní podoba letectvu kvůli slabým výkonům nevyhovovala, proto byla navržena úprava na B-II s motory Pegasus, zatahovacím podvozkem a upravenou výzbrojí - nakonec byly vyměněny pouze motory, ostatní změny se uskutečnily až na sériových strojích, objednaných u LWS jako pojistka pro případ neúspěchu PZL.37 Łoś | PZL-30B-II with Pegaz 8C engines: 1) 8827 2) 214.4 mph at 13123 ft 3) 1968.5 ft/min 4) 21325 ft |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. Balous, Miroslav. LWS-4/6 Żubr, L+K 2004/07. www.samolotypolskie.pl |