Název: Name: | Čcheng-tu J-7C | Čcheng-tu J-7C |
Originální název: Original Name: | 殲7C | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1984-DD.MM.1996 Chengdu Aircraft Manufacturing Corporation, Chengdu, Sichuan | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1984-DD.MM.1996 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~30 (17?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.04.1984 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8150 kg | 17968 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 7,15 m | 23ft 5,5in |
Délka: Length: | 14,70 m | 48ft 2,74in |
Výška: Height: | 4,12 m | 13ft 6,19in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | 247.57 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | WP-13 o tahu 40,21 kN / 64,72 kN s přídavným spalováním | WP-13, thrust 9040 lb / 14550 lb with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? 1x 720 l přídavná nádrž 2x 480 l přídavná nádrž | ? 1x 158 Imp gal / 190 US gal drop tank 2x 106 Imp gal / 127 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2300 km/h v 12500 m | 1429.2 mph in 41010 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 150 m/s | 29527.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 18000 m | 59055 ft |
Dolet: Range: | 960 km | 596.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1900 km | 1180.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon Typ 23-3 ráže 23 mm, 200 nábojů 4x PL-2 4x PL-5 4x raketnice HF-16A pro 12 neřízených raket ráže 57 mm 4x raketnice HF-7B pro 7 neřízených raket ráže 90 mm 2x 500kg puma 4s 250kg puma 10x 100kg puma | 1x 23 mm Type 23-3 cannon, 200 rounds 4x PL-2 4x PL-5 4x HF-16A rocket launcher with 12 57 mm unguided rockets 4x HF-7B rocket launcher with 7 90 mm unguided rockets 2x 1102 lb bomb 4s 551 lb bomb 10x 220 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - původně J-7 III, čínská obdoba MiG-21MF navržená na základě několika MiGů získaných z Egypta - liší se např. radarem JL-7 a vystřelovací sedačkou HTY-4 - vzhledem k horší obratnosti a dosahu radaru pouze 30 km byla výroba ukončena ve prospěch těžkého přepadového stíhače J-8B - dokončené sloužily jako noční stíhací u 15. letecké divize v Čang-ťia-kchou | - based on the Soviet MiG-21MF obtained from Egypt - equipped with JL-7 fire-control radar and HTY-4 ejection seat - J-7Cs were used as dedicated night fighters in PLAAF 15th Air Division based at Zhangjiakou |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046. Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Komissarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Gordon, Yefim; Gunston, Bill. MiG-21 Fishbed: The world's most widely used supersonic fighter. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-042-7. Matoulek, Jiří; Ovčáčík, Michal; Pavlovský, Ivo; Susa, Karel. MiG-21F/U. MARK I Ltd., Praha 2008. ISBN 978-80-87045-01-5. ruslet.webnode.cz www.airforceworld.com |