Název: Name: | GST | GST |
Originální název: Original Name: | ГСТ | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~31 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5-7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6670 kg | 14705 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12250 kg | 27007 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31,72 m | 104ft 0,81in |
Délka: Length: | 20,68 m | 67ft 10,16in |
Výška: Height: | 5,54 m | 18ft 2,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 130,14 m2 | 1400.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Wright R-1820-G3 o vzletovém výkonu 522 kW/887 k, nebo Švecov M-62R o výkonu 735 kW/1000 k, nebo Švecov M-62IR o výkonu 735 kW/1000 k, nebo Tumanskij M-87 o výkonu 699 kW/950 k, nebo Tumanskij M-88 o výkonu 809 kW/1100 k třílistá stavitelná vrtule | Wright R-1820-G3, take-off power 875 hp, or Shvetsov M-62R, power 986 hp, or Shvetsov M-62IR, power 986 hp, or Tumansky M-87, power 937 hp, or Tumansky M-88, power 1085 hp three-bladed variable-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2771) km/h v 4300 m | 172.1 1) mph in 14108 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 51002) m | 16732 2) ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 28003) km | 1739.8 3) mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přední věži 2x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v bocích trupu 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem 6x 500kg puma FAB-500 | 1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose turret 2x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the waist position 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun under the fuselage 6x 1100 lb FAB-500 bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - licenční varianta PBY-1 - první stroje postaveny z amerických dílů s motory Wright, většina měla motory M-62R; pět strojů dostalo motory M-87 a šest M-88 v roce 1940 bylo několik upravených strojů předáno sibiřským a dálněvýchodním civilním organizacím jako dopravní MP-7 - data platí pro stroje s motory M-62; pro M-87 platí: 1) 329 km/h 2) 5500 m 3) 2660 km | - data for machines with M-62 engines; for M-87: 1) 204.4 mph 2) 18045 ft 3) 1652.8 mi |
Zdroje: Sources: | Бюшгенс Г.С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева. www.topedge.com http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/gst.html |