01.11.1954-21.11.1958 Racko, Emil ( ) 21.11.1958-05.05.1959 Nývlt, Vladimír ( ) 05.05.1959-01.09.1969 Kvarda, Vladimír ( ) 01.09.1969-01.01.1971 Kubů, Jiří ( ) 01.01.1971-03.11.1977 Racko, Jozef ( ) 03.11.1977-27.11.1981 Koubek, Rudolf ( ) 27.11.1981-08.10.1987 Mokoš, Ján ( ) 08.10.1987-01.11.1991 Zelinka, Jiří ( ) 01.11.1991-31.12.1992 Pupiš, Emil ( )
URL : https://www.valka.cz/47-pruzkumny-letecky-pluk-1954-1992-t18981#520964
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Trupové kódy:
1. letka (C-3A, Il-28) - PU 1. letka (MiG-15)- RT 2. letka (C-3A, Il-28) - LZ 2. letka (MiG-15)- MY 3. letka (B-36)- IY velitelský roj - OV
1954 - přemístěn na základnu Milovice-Mladá 1969 - přemístěn na základnu Pardubice 9.5.1975 - propůjčen čestný název "Útvar Klementa Gottwalda" 1985 - přemístěn na základnu Hradec Králové 5.5.1990 - odejmut čestný název "Útvar Klementa Gottwalda" 28.10.1991 - propůjčen čestný název "Atlantický" 1.1.1993 - 47. pzlp zařazen do nově vzniklé Armády České republiky
Po zrušení byly letouny MiG-21 předány na základnu Čáslav-Chotusice, Su-22 na základnu Náměšť nad Oslavou
Velitelé pluku: 1. kpt. Josef Končíř (1952-1953) 2. kpt. Emil Racko (1953-1959) 3. kpt. Vladimír Nývlt (1958-1959) 4. kpt. Vladimír Kvarda (1959-1969) 5. pplk. Jiří Kubů (1969-1971) 6. pplk. Jozef Racko (1971-1977) 7. mjr. Rudolf Koubek (1977-1981) 8. mjr. Ján Mokoš (1981-1987) 9. pplk. Jiří Zelinka (1987-1991) 10. pplk. Emil Pupiš (1991-1993)
Při leteckých haváriích byly dále ztraceny následující letadla 47. pzlp: 25.5.1952 - K-65 1957 - Il-28R, LZ-32 30.9.1956 - MiG-15R 1957 - MiG-15R 1957 - MiG-15R 1957 - MiG-15R 18.8.1958 - MiG-15R 28.7.1961 - MiG-15R 9.1961 - MiG-15UTI 27.3.1963 - MiG-15R 7.1965 - MiG-15R 7.1967 - MiG-15R 7.1969 - MiG-15R 21.9.1971 - MiG-21R, č. 1624 21.8.1972 - MiG-21R, č. 1919 11.11.1973 - MiG-21R, č. 2058 1.7.1976 - MiG-21R, č. 1921 8.11.1982 - MiG-21MA, č.1202
URL : https://www.valka.cz/47-pruzkumny-letecky-pluk-1954-1992-t18981#70890
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Počátky sledovaného útvaru sahají fakticky až do počátku r.1946. Podrobněji zde: https://www.valka.cz/topic/postview/343798/ Na podzim r.1954 – přemístěn na letiště Mladá. 01.11.1954 – přejmenován na 47. průzkumný letecký pluk (47. pzlp) – VÚ 8863 V r. 1956 – dostává pluk 10 letounů Il-28R a ty dostává z většiny 3. letka (PU-1x) a 1 roj 4. letka (LZ-31až 34) Postupně byly vyřazeny C-3 „Siebely“ Na podzim r. 1968 – v důsledku „VSTUPU“ a „dočasnému obsazení letiště“ je pluk přemístěn na letiště Pardubice a část na letiště Čáslav. Stav letecké techniky k 01.02.1969 - V Pardubicích: 11 letounů MiG-21FR, 9 letounů Il-28R / RT 1 Il-28U 3 letouny MiG-15UTI 1 letoun L-200A "Morava"
Na letišti Čáslav: 35 letounů MiG-15bis a bisR **** Zrušeny původní 2. a 3. letka s letouny MiG-15bis / bisR *** Po reorganizačních a redislokačních změnách k 01.09.1969: a) – převzal leteckou techniku a část personálu ze zrušeného 45. dpzlp v Líních a tam působila jako odloučená část. (Velitelem pplk. Josef Tuček) 2 letky taktického průzkumu (32 letounů L-29R - zbytek uložen). b) - převzal techniku a personál po zrušeném 10. prtlo a využil k dopnění a vytvoření 1 letku radiotechnického průzkumu a 1 letku operačního a RT průzkumu (letouny Il-28R/RT; Il-14RT a 1 roj retlanzačních vrtulníků (Mi-1, Mi-4). Ze "svého" stavu utvořil 1 letku taktického průzkumu (MiG-21R).
URL : https://www.valka.cz/47-pruzkumny-letecky-pluk-1954-1992-t18981#356837
Version : 0
URL : https://www.valka.cz/47-pruzkumny-letecky-pluk-1954-1992-t18981#432461
Version : 0
URL : https://www.valka.cz/47-pruzkumny-letecky-pluk-1954-1992-t18981#512252
Version : 0
URL : https://www.valka.cz/47-pruzkumny-letecky-pluk-1954-1992-t18981#601724
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.