Tupolev Tu-16KSR-2 [kód NATO: Badger-G]

Tupolev Tu-16KSR-2 / Туполев Ту-16КСР-2
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-16KSR-2 Tupolev Tu-16KSR-2
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-16КСР-2
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
?, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM. 1958-DD.MM.196R Tu-16KSR-2
DD.MM.1962-DD.MM.196R Tu-16KSR-2A
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Tu-16KSR-2: 53 konverzí Tu-16KS
Tu-16KSR-2A: 150 konverzí Tu-16A
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
39500 kg 87083 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
75800 kg 167110 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
79000 kg 174165 lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,99 m 108ft 2,81in
Délka:
Length:
35,20 m 115ft 5,82in
Výška:
Height:
9,85 m 32ft 3,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
164,65 m2 1772.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
885 km/h v 10500 m 549.9 mph in 34449 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
750 km/h v 10000 m 466 mph in 32808 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21 min do 10000 m 21 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11900 m 39042 ft
Dolet:
Range:
1900 km 1180.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3900 km 2423.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon AM-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý


2x řízená střela KSR-2
3000-9000 kg pum
1x 23 mm AM-23 cannon in the nose, 100 rounds
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg


2x KSR-2 guided missile
6614-19842 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Tu-16KSR-2 - konverze Tu-16KS, bez možnosti nést pumy (později byla obnovena)
Tu-16KSR-2A - konverze Tu-16A, s možností nést pumy včetně atomových
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16KSR-2-kod-NATO-Badger-G-t192872#555761 Version : 0
aviadejavu.ru
.
Tupolev Tu-16KSR-2 [kód NATO: Badger-G] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16KSR-2-kod-NATO-Badger-G-t192872#555762 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Tupolev Tu-16KSR-2 [kód NATO: Badger-G] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16KSR-2-kod-NATO-Badger-G-t192872#555763 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more