Tupolev Tu-95MR [kód NATO: Bear-E]

Tupolev Tu-95MR / Туполев Ту-95МР
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-95MR Tupolev Tu-95MR
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-95МР
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1964-DD.MM.1964 Kujbyševský letecký závod č. 18 Vorošilova, Kujbyšev /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1964-DD.MM.1964
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 konverze Tu-95M
První vzlet:
Maiden Flight:
12.11.1964
Osádka:
Crew:
9
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
165154 kg 364102 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
182000 kg 401241 lb
Rozpětí:
Wingspan:
50,04 m 164ft 2,07in
Délka:
Length:
48,501) m 159ft 1,45in 1)
Výška:
Height:
12,50 m 41ft 0,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
283,70 m2 3053.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový turboprop
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Kuzněcov NK-12MV o výkonu 11033 kW/15000 k
třílisté protiběžné vrtule AV-60M
Kuznetsov NK-12MV, power 14795 hp
three-bladed counter-rotating propellers AV-60M
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
910 km/h v ? m 565.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11900 m 39042 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
13120 km 8152.4 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané zatahovatelné hřbetní věži DT-V12, 700 nábojů
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané zatahovatelné břišní věži DT-N12, 800 nábojů
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-12, 1000 nábojů
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled retractable DT-V12 dorsal turret, 700 rounds
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled retractable DT-N12 ventral turret, 800 rounds
2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-12 tail turret, 1000 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s nástavcem pro tankování za letu 1) with IFR probe
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-95/-142 Bear: Russia's Intercontinental-Range Heavy Bomber. Midland Publishing, Hinckley 1997. ISBN 1-85780-046-X.
Gordon, Yefim; Davison, Peter. Tupolev Tu-95 Bear, Warbird Tech vol. 43. Specialty Press, North Branch 2006.
Ригмант, В. Г. Ту-95, Авиация и Космонавтика 2001/04.
Ригмант, В. Г. Стратегический бомбардировчик Ту-95. Авиаколлекция 2013/04.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-95MR-kod-NATO-Bear-E-t192951#555937 Version : 0
commons.wikimedia.org
.
Tupolev Tu-95MR [kód NATO: Bear-E] - Tu-95MR nad Japonským mořem, doprovázený Phantomem F-4B-27-MC (BuNo 153045) stíhací peruti VF-161 Chargers z USS Midway (CVA-41).

Tu-95MR nad Japonským mořem, doprovázený Phantomem F-4B-27-MC (BuNo 153045) stíhací peruti VF-161 "Chargers" z USS Midway (CVA-41).
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-95MR-kod-NATO-Bear-E-t192951#555940 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more