Main Menu
User Menu

Military history website

Praga DT-III (DTH-III)

Praga DT-III (DTH-III)

     
Název:
Name:
Praga DT-III (DTH-III)
Originální název:
Original Name:
Praga DT-III (DTH-III)
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ČKD, Praha /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1949 (?)
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
15600 / 112351)2) kg
Celková délka:
Overall Length:
56701) mm
Celková šířka:
Overall Width:
23401) mm
Celková výška:
Overall Height:
23501) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Pancéřování:
Armour:
čelo - 25 mm
boky - 15 mm
dno a dolné čelo - 10 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra 103 (vzduchom chladený vznetový 12-valec objemu 14.825 cm3)1)
Výkon:
Power:
1471) kW při 20001) ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Praga Wilson (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
351) km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
2) Prázna hmotnosť
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch – Československé pásové dělostřelecké tahače 1918-1950, vydavateľstvo Ares, ISBN 978-80-86158-52-5
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
1)militaerfahrzeuge.ch
URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-III-DTH-III-t19455#434507Version : 0
MOD
After the end of World War II, the concept and components of the tank fighter chassis Jagdpanzer 38 (t) were used for the construction of artillery tractors from the Prague CKD (exBMM), which began the development of tractors three weight categories.

Despite the clear inspiration of the tank destroyers, these were essentially new designs. DT-I (4,5t), DT-II (7t) and DT-III[/i ] (12t), which was the heaviest of this trio of tracked artillery tractors.
A new welded body made of thinner armor plates was used, the machine was powered by a 12-cylinder air-cooled engine [i] Tatra
. The engine was located in the front of the vehicle and powered the drive wheels located in the rear of the vehicle. Only the DT-III used identical wheels as used by the Jagdpanzer 38 (t). DT-I and DT-II used smaller diameter wheels. The DT-III belts received rubber inserts for gentle movement on roads. After the demonstration of DT-I in Switzerland, the Swiss army bought a prototype of the larger DT-III for 307 453.- CHF (3 564 308.- CZK) and wanted to buy a larger series of these machines. After the communists took power, this trade did not take place for political reasons.

Vladimir Francev, Charles K. Kliment, Milan Kopecky - Jagdpanzer 38 (t) Hetzer, MBI, Publishing House, Prague, year of publication 2001, ISBN 80-902238-9-3

Praga DT-III (DTH-III) -


URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-III-DTH-III-t19455#72481Version : 0
MOD
militaerfahrzeuge.ch

Praga DT-III (DTH-III) -


Praga DT-III (DTH-III) -


Praga DT-III (DTH-III) -


Praga DT-III (DTH-III) -


URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-III-DTH-III-t19455#676617Version : 0
MOD
3.bp.blogspot.com

Praga DT-III (DTH-III) -


URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-III-DTH-III-t19455#676619Version : 0
MOD