Bell 47G-3B-1

     
Název:
Name:
Bell 47G-3B-1 Bell 47G-3B-1
Originální název:
Original Name:
Bell 47G-3B-1
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník utility helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1967 Bell Helicopter Corp., Fort Worth, Texas
DD.MM.1963-DD.MM.196R Costruzioni Aeronautiche Giovanni Agusta SpA, Cascina Costa di Samarate
DD.MM.1965-01.10.1966 Westland Aircraft Ltd., Yeovil
01.10.1966-DD.12.1969 Westland Helicopters Ltd., Yeovil
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1969
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Bell: 337
Agusta: 112
Westland: 2531)
První vzlet:
Maiden Flight:
02.07.1959 Bell 47G-3
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzné ližiny skids
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
814 kg 1794 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1338 kg 2950 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
13.17 m 43ft 2.5in
Délka trupu:
Fuselage Length:
9.63 m 31ft 7in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
2.83 m 9ft 3.5in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
11.32 m 37ft 1.5in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
1.73 m 5ft 8in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
100.8 m2 1085 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
2.35 m2 25.31 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Lycoming TVO-435-B1A o výkonu 201 kW Lycoming TVO-435-B1A, power 270 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
227 l 60 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
169 km/h v 0 m 105 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
138.4 km/h v 1524 m 86 mph in 5000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.5 m/s 880 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
3231 m 10600 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
5243 m 17200 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
439.4 km 273 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
2 2
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
















Poznámka:
Note:
1) na základě sublicence od firmy Agusta, 222 používáno RAF jako Sioux AH Mk.1 (dalších 50 Sioux AH Mk.1 bylo postaveno firmou Agusta), 15 s dvojím řízením jako Sioux HT Mk.2 1) subcontracted by Agusta, 222 of those used by RAF as Sioux AH Mk.1 (together with 50 Agusta-built machines) and 15 as Sioux HT Mk.2 with dual controls
Zdroje:
Sources:
Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1963-1964. McGraw-Hill Book, Marston & Co, New York 1963.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1965-1966. Sampson Low, Marston & Co, London 1965.
Harding, Steve. U.S. Army aircraft since 1947: An Illustrated Directory. Specialty Press, Stillwater 1990. ISBN 0-933424-53-1.
www.airforce.gov.au
www.heli-archive.ch
URL : https://www.valka.cz/Bell-47G-3B-1-t207398#587600 Version : 0
en.wikipedia.org
.
Bell 47G-3B-1 - Agusta Sioux AH Mk.1 patřící British Army Historic Flight, RIAT 2010.

Agusta Sioux AH Mk.1 patřící British Army Historic Flight, RIAT 2010.
URL : https://www.valka.cz/Bell-47G-3B-1-t207398#587601 Version : 0
en.wikipedia.org
.
Bell 47G-3B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Bell-47G-3B-1-t207398#587602 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more