SOV - MT-LBu

MT-LBu
МТ-ЛБу
     
Název:
Name:
MT-LBu MT-LBu
Originální název:
Original Name:
МТ-ЛБу
Výrobce:
Producer:
DD.MM.197R-DD.MM.1991 ?, ? /
DD.MM.19RR-DD.MM.1990 Huta Stalowa Wola, Stalowa Wola
DD.MM.RRRR-DD.MM.1990 ?, ?
DD.MM.1991-DD.MM.200R Huta Stalowa Wola S.A., Stalowa Wola
DD.MM.1990-DD.MM.RRRR ?, ?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.197R-DD.MM.1991 /
DD.MM.198R-DD.MM.200R /
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR /
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.197R
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11800 kg 26015 lb
Celková délka:
Overall Length:
7210 mm 23 ft 7 ⅞ in
Celková šířka:
Overall Width:
2850 mm 9 ft 4 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
2035 mm 6 ft 8 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pancéřování:
Armour:
ocel steel
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
JaMZ-238N YaMZ-238N
Výkon:
Power:
220 kW při 2100 ot/min 295 bhp at 2100 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanické, 6 rýchlostí vpred, 1 vzada (3-4 a 5-6 rýchlosť synchronizovaná) mechanical, synchromeshed, 6 gears forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h 37 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
30 km/h 19 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km 311 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
1) m 1)
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
6 osôb, do 4000 kg nákladu 6 persons, up to 8818 lb of cargo
Uživatelské státy:
User States:



...



...
Poznámka:
Note:
1) plave 1) amphibious
Zdroje:
Sources:
Бронеколлекция №1 2011г. Многоцелевой транспортeр-тягач МТ-ЛБ. Часть II
www.russianarms.ru
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/SOV-MT-LBu-t217708#610594 Version : 0
MT-LBu (МТ-ЛБу, Многоцелевой транспортёр-тягач лёгкий бронированный, универсальный) – ľahký viacúčelový belt podvozok with univerzálnou bucket primárne designed for the installation of technology. Podvozok handle činnosť at temperatures -45°C - +45°C to nadmorskej a height of 3000 m and air humidity up to 98%, krátkodobo odoláva temperatures up to 200°C. Vyvíjaný ako Object 10 (Объект 10).


The MT-LBu is odvodený from the tracked chassis MT-LB predĺžením chassis and modifikáciou the shape of the hull. Developed bolo ako vedľajší product vývoja chassis samohybnej húfnice 2S1 Gvozdika. The actual MT-LBu sa vyrába in two modifikáciách (MT-LBu-1 and MT-LBu-2) ktoré sa líšia rozmiestnením otvorov in trupe, inštalácii hriadeľov on off doplnkových zariadení and umiestnení príslušenstva and náhradných dielov.


In 1967 fell rozhodnutie nainštalovať 122 mm húfnicu on a belt podvozok. Konštruktéri Charkovského traktorového race sa decided to must use ako podvozok belt ťahač MT-LB, ktorý vyrábali since 1964. Nakoľko referred to podvozok in pôvodnej modifikácii nespĺňal the desired properties (najmä of hľadiska capacity and priechodivosti), occurred to his modifikácii and predĺženiu hull about 1 pojazdové wheel. On this modifikovanom chassis MT-LB, označenom MT-LBuš (МТ-ЛБуш), developmental označenie Izdelije 26 (изделие 26), boli in August 1969 predstavené first prototypes of the sa samohybnej húfnice and after ukončneí skúšok sa started to ich serial production.


In this period sa pripravovali projects viacerých prostriedkov automatizácie velenia pre unit delostrelectva and vojskovej protivzdušnej defense. Tieto prostriedky they even capable of pôsobiť priamo on the prednej line contact with protivníkom and ochre dostatočného vnútorného proetsoru had to disponovať aj pancierovou protection and súčasne they even capable of držať step with mevchanizovanými and tank vojskami, in zostave ktorých mali pôsobiť. Pôvodné MT-LB, aj lf had the necessary protection and mobility did not provide dostatočný priestor, but modifikácia MT-LBuš this priestorom already had. Začiatkom 70-tych years of the 20th. day I konštruktéri zobrali podvozok MT-LB and with the designation of Izdelije 10 (изделие 10) started vyvíjať platform pre needs systémov velenia and prieskumu so increased priechodnosťou.


The development of prebiehal in Charkovskom traktorovom race. Zatoiaľ what pri 2S1 Gvzdka bola primárna need to bump the nosnosť and stability of the vehicle,and would "unislo" superstructure in its part, the pri project Izdelije 10 bola požaidavka aj na zväčšenie vnútroného priestoru. Konštruktéri preto ochre predĺženia hull of 810 mm riešili aj to other tvarovanie with cieľom maximum navýšiť vnútorný volume without zásadej changes vonkajších rozmerov (width, height). Vzhľadom k nárastu weight (predĺženie and own hmotnosť planned aparatúry) bol súčasne riešený aj narast performance engineand.


Transporter sa is a z vlastnej of the hull, engine and prevodového ústrojenstva, podvozkovej part, elektroinštalácie, pneumatic system, príslušenstva and náhradných dielov.
The actual hull is vnútornými priehradkami divided by (smerom spredu in the back) to stretch prevodovky, stretch riadenia, a motor section and a costly (pracovný) stretch in its parts.


Vehicle poháňa 4-taktný, water chladený, diesel prepĺňaný engine JaMZ-238N (ЯМЗ-238Н). The engine has compared to the version used in the MT-LB zýšený performance from 240 k to 300 k. Chladenie engineand is nútené, centrifugal water pump is poháňané klinovým remeňom from the output of the kľukového hriadeľa, fan chladenia is poháňaný klinovým remeňom from the output of the kľukového hriadeľa cez kužeľovú prevodovku. The radiator is lamelovo-rúrkový. Pre uľahčenie štartovanie engineand pri low temperatures is the engine equipped with externým ohrevom PŽD-44 (ПЖД-44), zabezpečujúcim zohriatie prevádzkových kvapalín before štartom. The lubricating system of the engineand is equipped with a rough (metal is fine) and fine (odstredivým) filtrom. Except this is in mazacom system turbodúchadla mounted oil filter with vymeniteľným filtračným prvkom. System čistenia air secures prevádzku engineand up to the value of dust 2 g/m3.


Prevodové ústrojenstvo pozostáva zo clutch, strednej prevodovky, centrálneho propeller hriadeľa, hlavnej prevodovky, gear hriadeľov, bŕzd and mechanism riadenia otáčania. The clutch is dry, trecia, dvojdisková with prítlačnými springs rozmiestnenými after the local ward. Zo strednej prevodovky is through kužeľový conversion poháňané pump for draining water from the hull with výkonom 450 l/min. Otáčanie vehicle secures dvojica planetary prevodoviek, each fitted with a trecou clutch.


Podvozok vehicle is tvorený siedmimi pojazdovými kolesami, hnacieho and vodiaceho kolesa with stretching zariadením and two podporných kladiek on every side. Each pojazdové wheel is spring loaded torznou tyčou with vyvažovačom, pričom the first and the last pair is equipped with a hydraulic tlmičom. Vehicle pláva, plávanie is secured pomocou nástavcov pohybom pásov.


Elektroinštalácia pozostáva of a pair of batérii (acid, type 6ST-190TR / 6СТ-190ТР), generátora G290V-0, regulačného relay and štartéra. Zo spotrebičov su vo vehicle simmilar used electric ohroievače, stierače the leading figure of the glass, dúchadlá filtroventilačného zariadenia, fans of the crew, osvetlenie and ohrievač engineand (žhaviace sviečky) IP-65 (ОВ-65).
Filtračno ventilačné zariadenie secures činnosť vehicles in zamorených priestoroch. Pozostáva of odstredivého compressor VNTS-200 with inerciálnym čistením air and filter FTP-200M Zariadenie can prečistiť 200 m3of air per hour.


The vehicle is prepraviteľné air lietadlami An-12B, An-22, Il-76 and under.


On the base ťahača bolo implemented viacero prostriedkov military support - from the development rádiolokátorov, ASV, rôznych prieskumných prostriedkov to sanitné vehicle.


Source: www.russianarms.ru
ru.wikipedia.org
.
URL : https://www.valka.cz/SOV-MT-LBu-t217708#610595 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

MT-LBu s bojovým modulom "Parus" je vo výzbroji ozbrojených síl Ukrajiny.
URL : https://www.valka.cz/SOV-MT-LBu-t217708#742188 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more