Zeppelin-Lindau Cs.I

     
Název:
Name:
Zeppelin-Lindau Cs.I Zeppelin-Lindau Cs.I
Originální název:
Original Name:
Zeppelin-Lindau Cs.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Zeppelin Werk Lindau GmbH, Lindau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
11.05.1918
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
950 kg 2094 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1425 kg 3142 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,28 m 43 ft 6 ⅞ in
Délka:
Length:
8,90 m 29 ft 2 ⅜ in
Výška:
Height:
3,00 m 9 ft 10 ⅛ in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,60 m2 340.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Benz Bz IIIb o výkonu 143 kW/195 k, později
Benz Bz IIIa o výkonu 143 kW/195 k
Benz Bz IIIb, power 192 k, later
Benz Bz IIIa, power 192 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v 0 m 93 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
48,5 min do 3000 m 48,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
600 km 373 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet LMG.08/15 ráže 7,92 mm
1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG.14/17 ráže 7,92 mm
2x fixed 7,92mm LMG.08/15 machine gun
1x flexible 7,92mm Parabellum LMG.14/17 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Dornier - Die Chronik des ältesten deutschen Flugzeugwerks. Dornier GmbH, Friedrichshafen 1985. ISBN 3-925505-01-6.
Herris, Jack. German Seaplane Fighters of WWI: A Centennial Perspective on Great War Seaplanes. Aeronaut Books 2012. ISBN: 978-1-935881-51-3.
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Lindau-Cs-I-t218510#612103 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Zeppelin-Lindau Cs.I - Zeppelin CS.I, druhý prototyp sériového čísla 8502. Stroj se nacházel v létě 1918 v Lindau, kde procházel testy. Po skončení války byl sešrotován. Stroj nesl nátěr světlou modrošedou barvou na spodních a bočních plochách a hřbetě trupu. Horní plochy křídel, VOP a plováků nesly nátěr lozenge v námořním schématu.

Zeppelin CS.I, druhý prototyp sériového čísla 8502. Stroj se nacházel v létě 1918 v Lindau, kde procházel testy. Po skončení války byl sešrotován. Stroj nesl nátěr světlou modrošedou barvou na spodních a bočních plochách a hřbetě trupu. Horní plochy křídel, VOP a plováků nesly nátěr lozenge v námořním schématu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Lindau-Cs-I-t218510#612099 Version : 0
En.I was created in the beginning of the year 1918 as a competitor then the units introduced float tank Hansa-Brandenburg W.29. Similar in many respects to the machine was all-metal construction, and wings covered with canvas, cross-tail and the shell-shaped fuselage. Probably due to the acceleration of the development of should En.Even the first engine Benz Bz.IIIb without the transmission and with the radiator mounted on the side of the fuselage. In this form he had a large frontal resistance, and despite the sinějšímu engine substantially worse performance than W.29. Later that's why he got the engine Bz.IIIa with the gearbox and the front heatsink. Of the three built machines was [only the second prototype, no. 8502, which first came to air in may 1918. The war ended before they were completed the tests in the navy, and all three machines were probably scrapped.

Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Dornier Die Chronik des one of the oldest deutschen Flugzeugwerks. Dornier GmbH, Friedrichshafen 1985. ISBN 3-925505-01-6.
http://www.airwar.ru/enc/other1/zeppelincs1.html
.
Zeppelin-Lindau Cs.I -


Zeppelin-Lindau Cs.I -


Zeppelin-Lindau Cs.I -


URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Lindau-Cs-I-t218510#612113 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more